Sider: 1 2 3 [4]   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bonde drepte hund!  (Lest 4260 ganger)
0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.
simba
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #45 på: Mai 30, 2008, 11:47:25 »

Siden du spør, forsåvidt ja for det er vi som spiser de så med mindre du er vegetarianer syns jeg du bør feie for egen dør,

Å, du är rädd hunden ska ta maten i från dig.

Edit: Fikset quote. Admin
« Siste redigering: Juni 04, 2008, 16:48:52 av Brukshundforumet Admins » Loggført
Snusken
Gjest
« Svar #46 på: Mai 30, 2008, 11:50:42 »

Å, du är rädd hunden ska ta maten i från dig.

Jeg vil at alle dyr skal ha det like bra om de heter hund eller ku! Du er tydeligvis at den oppfatning at det ikke er så nøye med kua så lenge du og bikkja di får kjøtt på bordet og det, ja det syns jeg er skremmende!!!

« Siste redigering: Juni 04, 2008, 16:49:13 av Brukshundforumet Admins » Loggført
Kjersti D
Unghund
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne

« Svar #47 på: Mai 30, 2008, 11:51:31 »

En ting er no at en hund kan komme seg inn å jage, men det verst er at enkelte hunde eiere er st trange i pappen at de slipper hundene laus inne på inngjerda område til kyr.... i utmarka...

Ikke noe trivelig å være hund da når kyrene ikke er redde og går til angrep på stakkarn...

Kjersti
Loggført

BH Jean Dark High Love
Black Jax Bit's Of Insolence

IPO3 SchH3 H-Cayos av Xazziam
IPO2 SchH3 v Troll vom Kassler Kreuz
Diesel van Gogh
simba
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #48 på: Mai 30, 2008, 11:56:18 »

Jeg vil at alle dyr skal ha det like bra om de heter hund eller ku! Du er tydeligvis at den oppfatning at det ikke er så nøye med kua så lenge du og bikkja di får kjøtt på bordet og det, ja det syns jeg er skremmende!!!

Det jag tycker är skrämmande, det är att det går omkring en bonde med en slaktmask, och som dessutom tar lagen i egna händer.

« Siste redigering: Juni 04, 2008, 16:49:47 av Brukshundforumet Admins » Loggført
Snusken
Gjest
« Svar #49 på: Mai 30, 2008, 11:58:16 »

Det jag tycker är skrämmande, det är att det går omkring en bonde med en slaktmask, och som dessutom tar lagen i egna händer.

Helt suverent, bonden har ansvar for mer dyr enn du noengang kommer til å ha heldigivis.

« Siste redigering: Juni 04, 2008, 16:50:12 av Brukshundforumet Admins » Loggført
simba
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #50 på: Mai 30, 2008, 12:47:43 »

Helt suverent, bonden har ansvar for mer dyr enn du noengang kommer til å ha heldigivis.

Och??

« Siste redigering: Juni 04, 2008, 16:50:40 av Brukshundforumet Admins » Loggført
Snusken
Gjest
« Svar #51 på: Mai 30, 2008, 12:51:20 »

Och??

På norsk heter det OG, og om du syns hundens liv er så mye mer verdt enn ei ku så syns jeg du bør gå litt inn i deg selv.

« Siste redigering: Juni 04, 2008, 16:51:06 av Brukshundforumet Admins » Loggført
simba
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #52 på: Mai 30, 2008, 12:56:11 »

På norsk heter det OG, og om du syns hundens liv er så mye mer verdt enn ei ku så syns jeg du bør gå litt inn i deg selv.

Jag vet vad det heter på norsk, men har inte hittat några regler om vilka språk som är tilllåtna på detta forum.
Och vad det har med emnet att göra vet bara du, men så har du nog vandrat lite för långt in i dig själv.

« Siste redigering: Juni 04, 2008, 16:51:28 av Brukshundforumet Admins » Loggført
Wenche Jo
Kverrulant
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne

« Svar #53 på: Mai 30, 2008, 13:00:25 »

Som tidligere sagt så er det fremgangsmåten til bonden det her blir reagert på og som er helt utenfor all forstand.

Om en hund jager og setter liv og helse i fare for budskapen og den blir skutt der og da som nødverge..ja, snusken, det er jeg helt enig med deg i.

Men det var ikke dette bonden gjorde skjønner du. Han hanka inn bikkja, fikk stoppet handlingen til bikkja, satte bånd på den, bandt den til et gjerde og slakta den. Her er ikke mye nødverge...Det er hundedrap.

Den bonden vil ikke få mye medhold i retten, tro meg. Hundeeieren la seg paddeflat og innrømmet brudd på båndtvangen...han får seg en bot på 5000,- og den vil han nok helt sikkert godta.

Det blir nok ikke det siste vi hører om denne saken, og at bonden får seg en smekk på fingrene er helt klart...og kanskje han ikke blir så pop i bygda etter denne ugjerningen.

Loggført
Snusken
Gjest
« Svar #54 på: Mai 30, 2008, 13:01:05 »

Simba da  Grin
Loggført
Cathrine
Gjest
« Svar #55 på: Mai 30, 2008, 13:36:32 »

Cathrine da, nå har jeg vel sagt tidligere i tråden at det ikke er det jeg vil men du og glemmer her kalvene, kyra og den gravide kviga og det syns jeg er skremmende. Jeg hadde lett drept ei bikkje for å la en sånn buskap leve i fred!!!
Hva faen er denne holdningen at en hund skal leve, koste hva det koste vil!!?Huh?

Tror du missforstår de fleste av oss her ... Wink

Jeg glemmer ikke kalver og kyr. Kalvene og kyrne sin velferd er jo faktisk det som ble hensyntatt i denne saken, mens hunde ble dømt til døden uten rettsak...

At en bonde skyter en hund somr river eller sprenger bufe for å berge dyrene har jeg ingen problemer med, men måten det blir gjort på her kan jeg ikke fatte å begripe at kan være lovlig. Loven er ment å skulle beskytte bufe i nødverge og nødverge kan det ikke være når bonden klarer å fange hunden å binde den. I mitt hode ville en normal person da overlatt hunden til politiet og latt de avgjøre skjebnen til hunden...

Om du ville diskutere bufes rettigheter synes jeg du fant en dårlig sak å bruke som eksempel... Wink
Loggført
StoreSlem
Administrator
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

« Svar #56 på: Mai 30, 2008, 16:35:44 »

Det er en del ting som er uklart her..

Var dette den første gangen den samme hunden hadde jaget kuene? og hadde bonden sagt i fra til hundeeieren før?

Jeg kan forstå bonden om den samme hunden hadde gjort dette flere ganger og hundeeieren gir blanke. Men det er ikke så vanskelig å få avlivet en hund som biter mennesker og jager budskap i Norge lovlig. 
Loggført

Det bor en grevling i taket
Huffamei
Valp
**
Utlogget Utlogget

« Svar #57 på: Juni 05, 2008, 22:50:33 »

Etter å ha lest tråden må jeg bare si at det er søtt at enkelte virkelig tror at det norske rettsvesen har kapasitet til å ta seg av alle hundesakene (kaninsaker, ekorn og marsvinsaker osv...) som kommer på løpende bånd, og det er vel gjerne hovedårsaken til at denne loven ble vedtatt (bønders rett til å avlive dyr som angriper buskap).

Nå sier ikke jeg at jeg synes denne loven er spesielt fantastisk, da den har sine brister (mang en blodtørstig bonde som sikler etter å skyte alle hundene i nabolaget..), men å ønske rettergang på alle sånne saker er på linje med å ta en kjapp telefon til vår Herre for å få fred på jorden.

Når det er sagt var det vel kanskje vel overlagt av bonden å faktisk drasse med seg bikkja hjem for å kverke den i maska......
Loggført
StoreSlem
Administrator
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

« Svar #58 på: Juni 06, 2008, 00:56:01 »

http://www.regjeringen.no/nb/dep/jd/dok/rundskriv/2004/Rundskriv-G-172003/8.html?id=279365

Vel det er litt lettere enn som så..  Politiet har selv myndighet til å ta slike avgjørelser. Man trenger ikke å få en dom i mot seg fra en domstol. Men den som holder hunden har rett til å bli hørt og komme med sin side av saken.  Men dette er noe som politiet helt enkelt kan avgjøre selvstendig.

Loggført

Det bor en grevling i taket
Sider: 1 2 3 [4]   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til: