Sider: 1 2 [3]   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvorfor har jeg blitt forelsket i schäfere?  (Lest 3216 ganger)
0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.
storealpakka
Unghund
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne

Det er mange veier til Rom.

« Svar #30 på: Juli 12, 2008, 16:38:08 »

Jeg har valgt en bil ( og hund ) som kan komme ( og ta seg..) fram over alt. Med mye motor og enda mer kraft. Derfor har jeg schæfer, og derfor har jeg en Jeep med 220 HK og V8 motor. Så kan dere jo gjøre som rottisen jeg refererte til lengre opp i tråden, tumle rundt i gresset med saabene og volvoene deres. Mens jeg fortsetter til verdens ende...  Grin

Noen folk blir glad i bilen sin, og liker biler som går langt og lengre enn langt, uten å spytte utt blåsyre...

Vet ike hvordan nye Jeep'er er med rust... men før så var det ikke akkurat noe slite sikker bil som var billig og mekke (i Norge vel og merke da.. for i USA så har jo alle verksteder Jeep deler)... De var også forferdelige å kjøre.. og man kjører ikke med stil...

Ved mindre man snakker Jeep Wrangler da... Møtte en gang en Stor Stor fyr i USA, døds kjekk.. Som hadde Jeep wrangler sort og crom, med hodeskalle på panseret, som stod og vugget bilen for å leke med miniatyr pincherne sine... da ble jeg forelsket da... Grin hehe..
Loggført
Heron
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #31 på: Juli 12, 2008, 21:08:55 »

Min Jeep, en Grand Cherokee  Lmited har så mye stæsj at jeg har ikke klart å finne alt enda. Den er utrolig god å kjøre, og vanvittig bra å ta seg fram sommer som vinter. Min eneste bekymring ang den bilen er Kristin Halvorsen og hennes fakkeltog mot skyhøye bensinpriser. Og jeg skulle vært torturert og sendt i fengsel i Burma for å ha stemt på den dama!! Wrangler .. næhh. Den har for liten motor  Grin
Loggført
WencheLise
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #32 på: Juli 13, 2008, 21:58:25 »

O'storealpakka.......... Utrolig herlig innlegg......  Cheesy
Loggført
storealpakka
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #33 på: Juli 14, 2008, 10:13:10 »

O'storealpakka.......... Utrolig herlig innlegg......  Cheesy

Hehe... takker Smiley Det værste er vel at jeg mener absolutt alt jeg sier... hehe..
Loggført
Anneth
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #34 på: Juli 14, 2008, 12:58:00 »

Som alle biler finnes i ulike modeller og årganger, finnes schæferene også i ulike modeller og årganger.
Noen ganger får man i samme produksjonslinje mange ulike individer innen samme modell og ulike årganger med like kombinasjoner....

Loggført
WencheLise
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #35 på: Juli 14, 2008, 12:58:23 »

Men det er jo det som er så herlig da, at man faktisk kan se seg så blind på en type hund og bli så hodestups forelsket. Grin
Loggført
storealpakka
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #36 på: Juli 14, 2008, 13:25:17 »

Men det er jo det som er så herlig da, at man faktisk kan se seg så blind på en type hund og bli så hodestups forelsket. Grin

Tror jeg aldri klarer å bare ha en type hund.. har jo 5 forskjellige nå, plus minigris.

Men at jeg som da er så impulsiv og må ha så mye variasjon i livet kan bli så hodestupsforelsket i en type schäfer og enda mer i en eneste hund Smiley
Loggført
Heron
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #37 på: Juli 14, 2008, 23:07:34 »

Jeg har nå min tredje schæfer. 3 vidt forskjellige hunder til tross for samme rase. Og jeg har vært, og er hodestups forelsket i alle tre. Så har jeg i tillegg til mine 3, et par avstandsforelskelser. Schæfer !! - ingen over, ingen ved siden. Det har jeg sagt siden 1989 og det holder jeg fast ved. Jeg lukter ikke på andre raser engang.

Eller.... jo, kanskje et par andre raser   Undecided
Loggført
storealpakka
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #38 på: Juli 15, 2008, 13:16:28 »

Jeg har nå min tredje schæfer. 3 vidt forskjellige hunder til tross for samme rase. Og jeg har vært, og er hodestups forelsket i alle tre. Så har jeg i tillegg til mine 3, et par avstandsforelskelser. Schæfer !! - ingen over, ingen ved siden. Det har jeg sagt siden 1989 og det holder jeg fast ved. Jeg lukter ikke på andre raser engang.

Eller.... jo, kanskje et par andre raser   Undecided

Jeg tror på at man kan få forskjellig hund i hver schâfer.. Jeg hadde mitt bilde av schäfere før, utifra de man hadde møtt og kjent. Så når jeg fikk min mix DDR/tyskbruks. Tenkte jeg det er jo en schäfer.. stikker ikke den, eier jo ikke jaktinstinkt de.. de skjønner vel ikke hva en elg er en gang.. Så da slapp jeg han på jordet før jeg hadde lært han innkalling... zoom.. sa det og han stakk før huskiene ned mot bekken og etter en elg... hehe..

Hehe... lukter ikke på andre raser.. nei det er vel fordi når man bor med schäfer så blir luktesansen borte... fy for en stinkehund!=)

Men jeg har jo bare hatt huskier og terriere før, så har bare hatt hunder som ikke skiller ut så mye talg. Men huskier er det mye hår med... usj..

Ei jeg kjenner var innom med den lille dansk svenske gårdshunden sin.. pels myk som en kanin, ikke røytet den og ikke luktet den noe som helst.. Bare så deliktat vøtt... man hadde nesten lyst til å smake på den.

Det frister noen ganger med en liten/mellom stor hund som bare er så delikat at man vil spise middagen på ryggen dens, som gikk løs over alt, og var med på alle telt turer og fisketurer.. uten at den forrstyret fisken...

DVS ikke sånn som tre av hundene mine i går.. to huskier som da skulle grave seg ligge grop, for å så tygge av båndet da de ville være akkurat der mamma og pappa stod og fisket, og ikke sånn som schäferfjotten, som måtte først grine for at mamma var ute av syne, for å så hyle hvergang han så pappa hive duppen ut i vannet...

Loggført
WencheLise
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #39 på: Juli 15, 2008, 18:58:01 »

*lol*  Grin
Loggført
Sider: 1 2 [3]   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til: