Sider: 1 [2] 3   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: WUSV/IPO VM UTTAK 28-29 Juni  (Lest 4512 ganger)
0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.
Vargveum
Gjest
« Svar #15 på: August 09, 2008, 09:13:08 »

Det som er blitt fortalt er at IPO laget er tatt ut før den siste kvaliken i Stavanger
Så denne kvaliken skal ikke gjelde til IPO VM
(stakkars Rogaland hvor mange ekvipasjer kommer der tror dere)
Regler er til å følges 3 kvalik stevner etter snitt skal utføres ikke 2. Huh?

mvh
Vargveum
Loggført
Anneth
Unghund
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne

« Svar #16 på: August 09, 2008, 09:56:48 »

Da er en forespørsel til brukskomiteen bedre enn mine gjetninger. For det er det jeg gjør og tror. Tro kan man gjøre i kirken og gjette er dumt. Jeg burde ha holdt kjeft.  

Vet at Aina har deltatt på to prøver/ kvalik - Trondheim og Sch NM. Samme antall prøver har Britt, Odd - Ivar og Gjermund.

Nå har laget 1 måned å trene på frem til IPO VM. Vet at deltakerne kommer til å trene mange ganger frem til konkurransedagene og at vi hjemme kommer til å se lite til de. Det er et godt lag. Flere som kan henge med i toppen. Så vet jeg at til neste år kommer det også andre ekvipasjer frem, samt at det blir knall tøft uttak siden WUSV går i Tyskland.

Har forresten allerede merket oppkjøringen. Gjermund kom hjem kl 22.00 fredag og dro avgårde igjen kl 09.00 lørdag morgen. Viktig å tenke motivering og støtte av laget.

Jeg avslutter med å si lykke til og håper at laget samlet gjør en god innsats. Tenker også at hvis noen bommer helt på øvelsene, så vet jeg at den største kritikker er deltakerne selve. Det krever ganske mye å stå i mot publikumpresset og andres/ egne forventninger. Det kreves trening, erfaring fra tidligere konkurranser og mental psyke.

Informerer igjen om at Nordisk har behov for 3 deltakere. På tide å informere om at du/ dere ønsker å delta.

Nå skal jeg holde meg unna videre innlegg og rote meg inn i forklaring som jeg vet andre kan vri og vrenge på i det uendelige.

;o)

Loggført
toj
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #17 på: August 09, 2008, 10:56:57 »

Ja Lykke til til laget ikke noen tvil om det.

håper Gjrmund og Aina gjør det godt der nede Smiley Smiley
Loggført

Trond Otter Johansen
www.workingweiler.com
Bork
Gjest
« Svar #18 på: August 09, 2008, 13:19:26 »

Det som er blitt fortalt er at IPO laget er tatt ut før den siste kvaliken i Stavanger
Så denne kvaliken skal ikke gjelde til IPO VM
(stakkars Rogaland hvor mange ekvipasjer kommer der tror dere)
Regler er til å følges 3 kvalik stevner etter snitt skal utføres ikke 2. Huh?

mvh
Vargveum

Uttaket i Stavanger er ikke og har ikke vært tenkt som FCI uttak, se termin lista! http://www.nkk.no/nkk/public/openIndex?ARTICLE_ID=303
Det er kun WUSV VM Uttak.

Hvor finner du reglene om at det skal være 3 kvalik stevner?
Loggført
Vargveum
Gjest
« Svar #19 på: August 09, 2008, 19:21:31 »

Jepp var nok litt i raskeste laget der ja. Wink
Mener det  alltid vært 3 kvallik stevner for FCI så legger de sammen slik at de får snittet til deltakerene.
Men i år er der da kun 2 stk.
NV08 er ikke offisielt uttak men vinneren går direkte til WUSV VM
Her har der også alltid vært 3 stevner som gjelder, men i år er der altså 4 stk visst vi da regner med NV08.
Ikke lett å ta ut ekvipasjer i allt dette styret der noen  har 1 uttak med god sum men da for dårlig snitt.
Kansje det burde legges om til Amerikansk uttakning. Tongue

Uansett lykke til alle som er og vil bli tatt ut. FCI eller WUSV

mvh
Vargveum
Loggført
hundeidiot
Gjest
« Svar #20 på: August 19, 2008, 11:33:44 »

Vil først spørre om et par ting.
for noen år siden ville de mest aktive innen sporten at det skulle være snittet av de 3 på forhånd publiserte uttaks stevnene som skulle telle og at NM for IPO og VUSW var obilgatorisk for de som skulle ditt.
skal enn til IPO WM må enn ha vært på IPO NM, for VUSW WM må en ha vært på NM for Schäferhunder(NV).
Jeg er forundret over at en kan la resultatet fra NM for Schäferhunder(NV) telle til IPO WM. her har jo ingen andre raser mulighet for å stille!!!!!!!!
På IPO NM så vi flere aktuelle kandidater til IPO WM av rasene Dobber, Malle og Rottis.
For etter tiden synes jeg at de som styrer dette skal fremme klare regler for hva som gjelder. dette er direkte skamfult. det virker som at bare enkelte får vilja si så er alt i orden........ Drit i regler og annet rør, bare vi kan fremme oss selv....og vårt....
når jeg så NM for IPO så hadde enkelte uflaks, men det betyr ikke at de ikke kan reise seg for det.

her må det komme klare regler fremover!!!!!!!!! rase stevner som NM for Schäferhunder(NV) kan ikke være tellende for IPO WM. hva med NM for Dobber, Rottis, Belger osv.. er de direkte kvalifiserte til IPO WM hvis de vinner?
Loggført
toj
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #21 på: August 19, 2008, 12:02:47 »

Hei igjen klarer ikke holde meg unna

måtte bare inn å understreke at det er jo faktisk sånn at det er hunder tatt ut til IPO VM som ikke startet på IPO NM.

Jeg og trodde det var obligatorisk å starte NM for i det hele tatt kunne ha mulighet til VM , Men hva vet vell jeg har jo tatt feil før jeg .

Tydligvis den gangen jeg valgte meg ut RASE til å drive sporten med er en av dem .(Ikke i mine øyne men ja tydligvis i andres)

Synes det er på tide å få inn litt andre Raseklubber inn i FK . men ikke enkelt skulle jeg tro.

Eleer litt mere Rase nøytrale menesker inn i fk.
Jeg personlig Driter i om de er Schæfer folk malle  rottis dober folk bare de har et nøtralt syn på saken og ikke blir så snevert rase dominante.

I år sterter det faktisk 3 Rottiser på FCI VM . ( Kunne vært 4 hvis rettferdighet hadde funnet sted )

Blir artig å høre hva NKK har å si i denne saken for Ja de har fått en mail  Wink

Liker ikke å bli tråkket på beina ser du  Angry
Loggført

Trond Otter Johansen
www.workingweiler.com
Heidi
Små kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #22 på: August 19, 2008, 12:19:18 »

Hei igjen klarer ikke holde meg unna

måtte bare inn å understreke at det er jo faktisk sånn at det er hunder tatt ut til IPO VM som ikke startet på IPO NM.

Jeg og trodde det var obligatorisk å starte NM for i det hele tatt kunne ha mulighet til VM , Men hva vet vell jeg har jo tatt feil før jeg .

Tydligvis den gangen jeg valgte meg ut RASE til å drive sporten med er en av dem .(Ikke i mine øyne men ja tydligvis i andres)

Synes det er på tide å få inn litt andre Raseklubber inn i FK . men ikke enkelt skulle jeg tro.

Eleer litt mere Rase nøytrale menesker inn i fk.
Jeg personlig Driter i om de er Schæfer folk malle  rottis dober folk bare de har et nøtralt syn på saken og ikke blir så snevert rase dominante.

I år sterter det faktisk 3 Rottiser på FCI VM . ( Kunne vært 4 hvis rettferdighet hadde funnet sted )

Blir artig å høre hva NKK har å si i denne saken for Ja de har fått en mail  Wink

Liker ikke å bli tråkket på beina ser du  Angry

Nå ble jeg skikkelig nyskjerrig her Toj.............dette med IPO og uttak vet jeg ikke noe om, men det gjør du. kan du fortelle meg kravene for å bli tatt ut og hvor du i denne sammenheng har blitt overkjørt!?!?!?
A
Loggført

Den som aldri gjør feil - har intet gjort!!
Bork
Gjest
« Svar #23 på: August 19, 2008, 12:26:25 »

Det er 3 stk på laget til IPO VM som har oppfylt kravene for å bli med.

2 stk som ikke har oppfylt kravene.

Og ingen av de som føler seg forbigått har oppfylt kravene.

Det er kun en måte å løse dette på å det er å delta på uttakene og oppfylle kravene!

Når FK RIK skal plukke ut to ekvipasjer som skal delta på VM, men som ikke har oppfylt kravene kan de
velge bort kravet om deltagelse på NM IPO. Dette kan de gjøre fordi andre krav ikke er oppfylt. De kan velge å se på poengsummer, plasseringer og vurdere hvilke ekvipasjer de mener er best for laget å sende med. For å la FK slippe å vurdere dette er eneste mulighet å delta på NM + uttak og så lenge disse kravene ikke er oppfylt tror jeg en må belage seg på at uttakene skjer på skjønn...

En annen mulighet er å bare sende de ekvipasjene som har oppfylt kravene og dermed ikke sende fult lag...
Loggført
toj
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #24 på: August 19, 2008, 12:31:41 »

Heidi
lest tråden fra strt der står det Smiley

Artig detta
Loggført

Trond Otter Johansen
www.workingweiler.com
hundeidiot
Gjest
« Svar #25 på: August 19, 2008, 12:49:19 »

Det er ikke så vanskelig og forstå  hvor han er blitt overkjørt. det ligger i de begrunnelsene som er satt. det har vært en klar kontyme at NM skal være obligatorisk for det WMet du skal til.
Videre så må enn huske at fordi mange har andre raser skal det ikke være et handikapp for å komme til IPO WM. Derfor kan ikke rase NM som NV Schäferhunder telle til noe annet enn WUSV WM. som NM for Rottis er til deres WM.
Vi har i dag alltid Rottweiler, Dobberman, Malinois , Schäferhund representert på WM i IPO pluss gjeste opptredner fra raser som Riesenschnauzer, Bouvier des flandres, andre belgisk fårehunder, Hollandsk Gjeterhund korthåret og Airedale Terrier. Derfor er det helt klart at disse rasene har vist at enkelte av dens representanter har annleg og bruksduglighet på WM nivå. Når en da ser at plasser til WM lands laget i en eller annen form blir for fordelt andre er det også natyrlig at det blir reagert.
Hvis en skal si at en rase har et handikapp så er det føreren og figurantens problem unner trening og ikke gjeldene i verken poeng plaseringer eller andre former for ned prioriteringer av andre raser eller mennesker.
Hvis en ikke har stilt på IPO NM kan en ikke forvente å kommer til IPO WM det samme NV og WUSV WM. Disse NMene er godt tilrette lagte og publiserte.
Loggført
Heidi
Små kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #26 på: August 19, 2008, 12:50:23 »

Heidi
lest tråden fra strt der står det Smiley

Artig detta

Har lest hele tråden, men den var litt forvirrende. Det er ikke min sport og da har jeg ikke satt meg så grundig inn i dette, skjønner du. Fiasko forklarte det fint, og da trekker jeg det dithen at du i dine øyne burde vært tatt ut på skjønn. Er det slik å forstå???
Loggført

Heidi
Små kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #27 på: August 19, 2008, 12:55:07 »

Det er ikke så vanskelig og forstå  hvor han er blitt overkjørt. det ligger i de begrunnelsene som er satt. det har vært en klar kontyme at NM skal være obligatorisk for det WMet du skal til.
Videre så må enn huske at fordi mange har andre raser skal det ikke være et handikapp for å komme til IPO WM. Derfor kan ikke rase NM som NV Schäferhunder telle til noe annet enn WUSV WM. som NM for Rottis er til deres WM.
Vi har i dag alltid Rottweiler, Dobberman, Malinois , Schäferhund representert på WM i IPO pluss gjeste opptredner fra raser som Riesenschnauzer, Bouvier des flandres, andre belgisk fårehunder, Hollandsk Gjeterhund korthåret og Airedale Terrier. Derfor er det helt klart at disse rasene har vist at enkelte av dens representanter har annleg og bruksduglighet på WM nivå. Når en da ser at plasser til WM lands laget i en eller annen form blir for fordelt andre er det også natyrlig at det blir reagert.
Hvis en skal si at en rase har et handikapp så er det føreren og figurantens problem unner trening og ikke gjeldene i verken poeng plaseringer eller andre former for ned prioriteringer av andre raser eller mennesker.
Hvis en ikke har stilt på IPO NM kan en ikke forvente å kommer til IPO WM det samme NV og WUSV WM. Disse NMene er godt tilrette lagte og publiserte.

Etter å prøvd å finlese her så forstår jeg det slik at det foruten IPO NM er det også uttaksstevne........vil det si at de som tar ut laget kan se på uttaksstevnene i tillegg til NM, hvis grunnlaget på NM er for tynt?!?!?
Loggført

hundeidiot
Gjest
« Svar #28 på: August 19, 2008, 13:23:08 »

resultater fra Tronheim
KLASSE HUNDENS NAVN   FØRER  GR. A GR. B GR. C TOTALT 
IPO 3 Dacke av Oddvarg Odd-Ivar Gjersvik  99 97 96 292
IPO 3 Atom'e av Oddvarg Britt Ellingsen  98 96 95 289     
IPO 3 Divagården's Dexter Aina Overland  97 94 94 285
IPO 3 Kustmarken's Niro Laila Kjølsø 96 90 93 279
IPO 3 Kustmarken's Lotus  Geir Fjeld  97 86 92 275       
IPO 3 Kustmarken's Qobra  Terje Hammerseng 86 85 91 262
IPO 3 Xarica's Baccus Annett Bäck 87 47 84 218

IPO 3 Ronnie Vom Schwarzen Drachen Erik Bismo 0 - - - brutt

og fra IPO NM:
Schäfer
Aly av Oddvarg Henning Wold 94 94 98 286
Schäfer
Dacke av Oddvarg Odd-Ivar Gjersvik 90 96 95 281
Schäfer
Atom’e av oddvarg Britt Ellingsen 96 94 90 280
Schäfer
Molars Tåke Terje Sneeggen 93 89 95 277
Schäfer
Kustmarken’s Niro Laila Kjølsø 96 86 92 274
Schäfer
Kustmarken’s Qobra Terje Hammerseng 93 84 94 271
Schäfer
Axxe av Oddvarg Gjermund Andersen 83 87 96 266
Rottweiler
Aira Trond Otter Johanesen 91 90 85 266
Schäfer
Kustmarken’s Lotus Geir Fjeld 85 90 86 261
Schäfer
Imzedrift’s Maxxa Elisabeth Wold 71 95 92 258
Schäfer
Heiko av Xazziam Lars Christian Aaserød 79 89 90 258
Malinois
Bkackneck’s Helmer Tore Lisleland 66 90 93 249
Schäfer
Kumleet Amboss Ludger Honkomp 86 80 83 249
Schäfer
Amichi Van Huize Wellewy Vegard Sund 18 92 96 206
Schäfer
Xarica’s Baccus Annett Bäck 17 41 78 136
Malinois
Steffagården Atrox Karl Ivar Reiten 20 84 -  104
Dobermann
Mezzrow’s Fabio Brynhild Nordvik 6 92 -  98
Schäfer
Brigadens Yass Roger Olsen 84 87 Brutt 171
dette skulle vell være resultatene på to FCI uttakene.
Hva gjelder mest NM eller ordinært uttak?
Hvor står prioriterings listen?
hvilke retnings linjer er lagt ned?
når ble de godkjente?
hvordan er mandat fordelingen ved avstemmning til lands lagene?
Hvordan ivare tar man den referdige og upartiske behanling vær deltager har krav på?

enn må her huske på at det ligger mange timer bak vær hund, derfor blir det viktigere at en ser på dette nøytralt. de fleste som stiller på et NM har forberedt seg over lang tid....med et ønske om WM.

videre vises det til at FK rik kan se bort fra det dem vil?Huh? da er vi tilbake på det med sikkring av den enkeltes retighet igjen. ikke minst hvis enn lar tanken gå på kameraderi. når forgår avstemmningen til FK? hvordan havner enn i FK?
det og beskytte seg bak en så kalt fag komite er en vits, hvis den ikke har en eller annen form for regelverk til og i vare ta den enkeltes retighet!
Loggført
Bork
Gjest
« Svar #29 på: August 19, 2008, 13:43:55 »

NM IPO
1. Aly av Oddvarg         94 94 98 286  - NM vinner direkte kvalifisert til VM
2. Dacke av Oddvarg     90 96 95 281 – oppfyller NM krav og over 270 poeng kravet
3. Atom’e av oddvarg    96 94 90 280 - oppfyller NM krav og over 270 poeng kravet
4. Molars Tåke              93 89 95 277 - oppfyller NM krav og over 270 poeng kravet
5. Kustmarken’s Niro     96 86 92 274 - oppfyller NM krav og over 270 poeng kravet
6. Kustmarken’s Qobra  93 84 94 271 - oppfyller NM krav og over 270 poeng kravet
7. Axxe av Oddvarg       83 87 96 266 – oppfyller NM krav, men ikke poeng krav
8. Aira                          91 90 85 266 - oppfyller NM krav, men ikke poeng krav
9. Kustmarken’s Lotus   85 90 86 261 - oppfyller NM krav, men ikke poeng krav

Uttak
1. Dacke av Oddvarg     99 97 96 292 – Oppfyller krav om 2 uttak og over 270 kravet
2. Atom'e av Oddvarg    98 96 95 289 -  Oppfyller krav om 2 uttak og over 270 kravet
3. Divagården's Dexter  97 94 94 285 – Oppfyller krav om over 270, men ikke NM
4. Kustmarken's Niro    96 90 93 279  -  Oppfyller krav om 2 uttak og over 270 kravet
5. Kustmarken's Lotus  97 86 92 275 - Oppfyller krav om 2 uttak , men ikke over 270 kravet på begge uttak
6. Kustmarken's Qobra  86 85 91 262 - Oppfyller krav om 2 uttak , men ikke over 270 kravet på begge uttak

uttaks Krav:
Deltagelse NM
Deltagelse vm uttak
over 270 poeng NM
over 270 vm uttak

Rangering i forhold til krav:
Hunder med 2 uttak:

Aly av Oddvarg – direkte kvalifisert
Dacke av Oddvarg – kvalifisert med alle krav oppfylt
Atom'e av Oddvarg – kvalifisert med alle krav oppfylt

Kustmarken’s Niro – kvalifisert med alle krav oppfylt, men stiller ikke

Kustmarken's Lotus  – kvalifisert med 3 av 4 krav oppfylt, men stiller ikke