Sider: 1 2 [3]   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: WUSV/IPO VM UTTAK 28-29 Juni  (Lest 4660 ganger)
0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
Heidi
Små kverrulant
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne

« Svar #30 på: August 19, 2008, 15:46:24 »

resultater fra Tronheim
KLASSE HUNDENS NAVN   FØRER  GR. A GR. B GR. C TOTALT 
IPO 3 Dacke av Oddvarg Odd-Ivar Gjersvik  99 97 96 292
IPO 3 Atom'e av Oddvarg Britt Ellingsen  98 96 95 289     
IPO 3 Divagården's Dexter Aina Overland  97 94 94 285
IPO 3 Kustmarken's Niro Laila Kjølsø 96 90 93 279
IPO 3 Kustmarken's Lotus  Geir Fjeld  97 86 92 275      
IPO 3 Kustmarken's Qobra  Terje Hammerseng 86 85 91 262
IPO 3 Xarica's Baccus Annett Bäck 87 47 84 218

IPO 3 Ronnie Vom Schwarzen Drachen Erik Bismo 0 - - - brutt

og fra IPO NM:
Schäfer
Aly av Oddvarg Henning Wold 94 94 98 286
Schäfer
Dacke av Oddvarg Odd-Ivar Gjersvik 90 96 95 281
Schäfer
Atom’e av oddvarg Britt Ellingsen 96 94 90 280
Schäfer
Molars Tåke Terje Sneeggen 93 89 95 277
Schäfer
Kustmarken’s Niro Laila Kjølsø 96 86 92 274
Schäfer
Kustmarken’s Qobra Terje Hammerseng 93 84 94 271
Schäfer
Axxe av Oddvarg Gjermund Andersen 83 87 96 266
Rottweiler
Aira Trond Otter Johanesen 91 90 85 266
Schäfer
Kustmarken’s Lotus Geir Fjeld 85 90 86 261
Schäfer
Imzedrift’s Maxxa Elisabeth Wold 71 95 92 258
Schäfer
Heiko av Xazziam Lars Christian Aaserød 79 89 90 258
Malinois
Bkackneck’s Helmer Tore Lisleland 66 90 93 249
Schäfer
Kumleet Amboss Ludger Honkomp 86 80 83 249
Schäfer
Amichi Van Huize Wellewy Vegard Sund 18 92 96 206
Schäfer
Xarica’s Baccus Annett Bäck 17 41 78 136
Malinois
Steffagården Atrox Karl Ivar Reiten 20 84 -  104
Dobermann
Mezzrow’s Fabio Brynhild Nordvik 6 92 -  98
Schäfer
Brigadens Yass Roger Olsen 84 87 Brutt 171
dette skulle vell være resultatene på to FCI uttakene.
Hva gjelder mest NM eller ordinært uttak?
Hvor står prioriterings listen?
hvilke retnings linjer er lagt ned?
når ble de godkjente?
hvordan er mandat fordelingen ved avstemmning til lands lagene?
Hvordan ivare tar man den referdige og upartiske behanling vær deltager har krav på?

enn må her huske på at det ligger mange timer bak vær hund, derfor blir det viktigere at en ser på dette nøytralt. de fleste som stiller på et NM har forberedt seg over lang tid....med et ønske om WM.

videre vises det til at FK rik kan se bort fra det dem vil?Huh? da er vi tilbake på det med sikkring av den enkeltes retighet igjen. ikke minst hvis enn lar tanken gå på kameraderi. når forgår avstemmningen til FK? hvordan havner enn i FK?
det og beskytte seg bak en så kalt fag komite er en vits, hvis den ikke har en eller annen form for regelverk til og i vare ta den enkeltes retighet!

Ok, da er det jo en måte å løse dette på, som vil være mest rettferdig..............nemlig ikke sende lag da for få har kvlifisert seg. Spørsmålet er da hvor mye rabalder det hadde blitt!?!? Er IPO miljøet interessert i å sende ett lag eller der de ikke!?!?!?!
Det å trene seg opp til ett enkelt stevne for så å gli rett til WM er for søkt spør du meg.......de bør jo vise til noe mer enn ett stevne!

En ting som slår meg midt opp i dette er at IPO/SchH egentlig er ett avlsprogram..........hvorfor så mye fokus på konkurransene da!?!?!?
Loggført

Den som aldri gjør feil - har intet gjort!!
hundeidiot
Gjest
« Svar #31 på: August 19, 2008, 16:55:33 »

Hei igjen ja Smiley
vi vet alle hvordan en har valgt å ta ut laget, men det er vell ikke det som diskuteres. det som diskuteres er vell om de regler og krav som skulle ligge til grunn er oppfylt for utvelgelse til IPO WM.
hvis det er slik at IPO NM er obilgatorisk kan ikke noen fag komite se bort i fra den. da blir valget om en ønsker og vurdere/sende ekvipasjer som har deltatt på IPO NM selv om de IKKE har oppfylt alle krav!
slik det praktiseres nå tener mann på og velge de stevnene som mest sannsynlig gir best forhold, og dermed selektere vekk IPO NM hvis forholdene er vansklige.
og dette kaller en rettferdig Huh?. videre så er det slik at fordi om en består prøver i hytt og pine med over 270poeng, så skal jo ikke det telle. dette ble diskutert for noen år siden da det kom frem at NM var obligatorisk og at det skulle være minimum 2 uttak til.
Loggført
Bork
Gjest
« Svar #32 på: August 19, 2008, 17:12:51 »

Hei igjen ja Smiley
vi vet alle hvordan en har valgt å ta ut laget, men det er vell ikke det som diskuteres. det som diskuteres er vell om de regler og krav som skulle ligge til grunn er oppfylt for utvelgelse til IPO WM.
hvis det er slik at IPO NM er obilgatorisk kan ikke noen fag komite se bort i fra den. da blir valget om en ønsker og vurdere/sende ekvipasjer som har deltatt på IPO NM selv om de IKKE har oppfylt alle krav!
slik det praktiseres nå tener mann på og velge de stevnene som mest sannsynlig gir best forhold, og dermed selektere vekk IPO NM hvis forholdene er vansklige.
og dette kaller en rettferdig Huh?. videre så er det slik at fordi om en består prøver i hytt og pine med over 270poeng, så skal jo ikke det telle. dette ble diskutert for noen år siden da det kom frem at NM var obligatorisk og at det skulle være minimum 2 uttak til.

Når en har gjort valget og ikke å overholde reglene for uttak som er NM + 1 uttak som minimum + begge over 270 poeng har en allerede oversett kravene. Rett og rimelig skulle det kun vært sendt 3 ekvipasjer i år. Når en da velger å bryte uttaks regler og senke kravene bør en se på hvor mange kritterier som er oppfylt. 2 kritterier oppfylt er bedre enn 1… NM eller ikke. Og en bør sende de ekvipasjene med størst forutsetning for å gjøre det godt. Men dette sirkuset av sutring og klaging har vi hvert eneste år. Jeg fatter ikke at dere ikke blir lei. Ser dere ikke hvordan folk i IPO miljøet i Norge fremstår med slik sutring?
Loggført
hundeidiot
Gjest
« Svar #33 på: August 19, 2008, 17:45:08 »

jeg er enig med deg i nesten alt du skriver med et vesentlig unntak.
hvis en gjør unntak skal de være klare lagt på forhånd, da vet alle hva som skjer hvis en ikke klarer de oppgitte krav.
når det gjelder sutringen så er nok den mest positiv. jo flere som klager jo bedre...vi må bare kunne ta en øl sammen etterpå og være venner og unneverandre fremgang Smiley
Loggført
Bork
Gjest
« Svar #34 på: August 19, 2008, 18:57:47 »

jeg er enig med deg i nesten alt du skriver med et vesentlig unntak.
hvis en gjør unntak skal de være klare lagt på forhånd, da vet alle hva som skjer hvis en ikke klarer de oppgitte krav.
når det gjelder sutringen så er nok den mest positiv. jo flere som klager jo bedre...vi må bare kunne ta en øl sammen etterpå og være venner og unneverandre fremgang Smiley

Det er ikke slik miljøet fremstår. Det er grupperinger som ikke er venner. De kriger mot hverandre både på banen og utenfor. Så er det alle grupies som løper ærend for "guruene". Få unner noen utenfor sin egen treningsgruppe fremgang. De fleste smiler og er hyggelige når de møter hverandre, (noen er ikke en gang oppratt med såpass høflighet dessverre) men har lite positivt å si om noen bak deres rygg. Hele miljøet er gjennomsyret av baksnakking. Jeg tviler på at sutringen har noe for seg annet enn at folk blir lei og vegrer for å drive med IPO. Første bud er å rette sutringen til rette vedkommende. Jeg tviler på at FK RIK bruker slike fora som meningsmåling.

Loggført
Vargveum
Gjest
« Svar #35 på: August 20, 2008, 11:43:17 »

Sitat
Det er ikke slik miljøet fremstår. Det er grupperinger som ikke er venner. De kriger mot hverandre både på banen og utenfor. Så er det alle grupies som løper ærend for "guruene". Få unner noen utenfor sin egen treningsgruppe fremgang. De fleste smiler og er hyggelige når de møter hverandre, (noen er ikke en gang oppratt med såpass høflighet dessverre) men har lite positivt å si om noen bak deres rygg. Hele miljøet er gjennomsyret av baksnakking. Jeg tviler på at sutringen har noe for seg annet enn at folk blir lei og vegrer for å drive med IPO. Første bud er å rette sutringen til rette vedkommende. Jeg tviler på at FK RIK bruker slike fora som meningsmåling.

Til Fiasko
Visst du tror at det er bare i dette IPO miljøet det er slik så tar du feil. det er uansett hunde miljø og treningsmiljø. Det er akkurat samme holdning i sportsgrener OL uttak osv.
Så lenge reglene/retningslinje ikke følges eller er klare nok. Så vil det bli stillt spørsmål.(Å d kaller ikke jeg suttring)
Vinneren av NM er direkte tatt ,ut de som har kravene inne er tatt ut. (kun 2 stevner i år)
At da FK velger å sende 2 stk som ikke har poeng kravet inne får å få et lag. er også positivt for ekvipasjene, da får de mere treningstid på VM banen en om de skulle vært 3 stk.
At Fk kansje burde eller om de har avgjordt dette pr lodd trekning vet ikke jeg men det har de kansje. Det sto jo da om 3 stk etter det jeg kan se

Ønsker alle ekvipasjer lykke til I VM  Grin
Å må den beste vinne.

mvhh
Vargveum
Loggført
Sider: 1 2 [3]   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til: