Sider: [1]   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Sommerfriskt til hunden.  (Lest 951 ganger)
0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.
Wenche Jo
Kverrulant
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne

« på: Juni 06, 2008, 16:23:25 »

Sommerfriskt til hunden:

1 liter vanilje- eller banan yoghurt, ¾ kopp vann, 1-2 skrelte bananer eller annen frukt.

Blend alt sammen til det er kremet ( som smoothie), hell det i passende fryseforme (ca. 1 dl. Pr. form). Settes i fryseren og serveres frossen.

Godt, friskt og avkølende er det på varme sommerdager.

Loggført
Cathrine
Gjest
« Svar #1 på: Juni 06, 2008, 17:46:54 »

Spiser hundene dine det der?  Grin Mulig mine gjør det også, men jeg hadde aldri kommet på tanken å gi de Is Smiley

Jeg pleier å gi de frossne margbein, tar de rett ut av fryseren så har de å ligge å knaske på ei stund.
Loggført
Heron
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #2 på: Juni 06, 2008, 18:02:01 »

Spiser hundene dine det der?  Grin Mulig mine gjør det også, men jeg hadde aldri kommet på tanken å gi de Is Smiley

Jeg pleier å gi de frossne margbein, tar de rett ut av fryseren så har de å ligge å knaske på ei stund.

Mine får ogå frosne margbein, eller oksehaler.  Har du noen gang opplevd at de er blir løse i magen ?  Jeg har en som blir det. Derfor tar jeg det fra dem etter en stund, så får de heller tygge mer neste dag. I mellomtiden oppbevares godsakene i fryseren. Bør man kanskje posjonere det ? Disse oksehalene er ganske store.
Loggført
Wenche Jo
Kverrulant
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne

« Svar #3 på: Juni 06, 2008, 18:19:11 »

Faktisk så syns de det er veldig godt. De ligger der og sutter, smatter og koser seg storveis i hvert sitt hjørne i hundehaven. Nå fryser jeg dem i små youghurtbeger og gir dem hele begeret med "isen" i og det tar ei stund før det ligger tomt og i filler..hehe..

Joda, frosne kraftbein og oksehalestykker er også  favoritter i flokken her, men det er jo godt med litt avveksling.
Loggført
Cathrine
Gjest
« Svar #4 på: Juni 06, 2008, 18:25:02 »

De jeg har nå blir aldri dårlig i magen av det. Men jeg vet også grunnen Wink Den eldste hannhunden vi har er nå 7,5 år. I sine 5 første år tålte han absolutt ikke noe annet enn tørrforet sitt. Et bitte lite bein var nok til renne mage i 2 -3 dager. Jeg var etter hvert ganske frustrert over at han var sånn og ingen av de andre.... Og tenkte over hva jeg hadde gjort forskjellig med han i fra de andre hundene vi har som tåler mer eller minder ALT. Og forskjellen ligger i at han aldri fikk noe rå bein og oksehaler som valp. Jeg tok en søkerunde på internett og fant en artikkel om ph verdien på magesyra til hund. Der sto det at hunder som kun spiste tørrfor fikk en "lat" på verdi på 3 -4 fordi de ikke trengte spesielt sur ph verdi på magesyra for å fordøye tørrfor, mens hunder som spiste mye rått kjøtt og bein hadde en ph verdi på magesyra på 1 -2. Jeg bestemte meg for å teste ut det og begynte sakte men sikkert å fore han over på rå mat fra Vom og hundemat, begynte med 1 spiseskje pr måltid. Nå 2,5 år senre tåler han alle typer bein og mat like godt som de andre hundene og han har mer eller mindre aldri diare noe mer. Deilig!!  Grin
Loggført
Ronny
Kverrulant
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

« Svar #5 på: Juni 06, 2008, 18:48:40 »

Her går det på krone-is, han elsker is Grin
Loggført

Snusken
Gjest
« Svar #6 på: Juni 06, 2008, 19:28:59 »

Her får pelsen nøye seg med Biola i dag.
Han starta dagen med å spyle ned gjerdet til naboen stakkars, aldri sett en sånn sprut komme ut der før jeg ..  Grin
Bortsett fra det så har jeg og samme erfaring med Cathrine på råforing og mage. Så dette er sjeldenhet her!

Skal tenke på Wenche's oppskrift neste gang jeg lager smoothie til meg selv og lage en voffsesmoothie og fryse ned.. Sikkert lurt.

Har og gitt V&H frossent her jeg men de sier bikkja bruker mye energi på å varme opp maten, lurer nå litt på hvor mye det egentlig er snakk om jeg da.. Kan umulig være mer enn å ligge og pese nå i varmen...
Loggført
Sider: [1]   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til: