Sider: [1] 2   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: HJELP!!!!  (Lest 1808 ganger)
0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
Snusken
Gjest
« på: Juni 21, 2008, 22:46:59 »

Hunden min nekter å gå tur. Han vil bare inn igjen når jeg åpner døren så vi går inn og koser oss i sofaen med sjokolade. Hva gjør jeg? Har så lyst til å gå tur med hunden min..
Loggført
oscar
Valp
**
Utlogget Utlogget

« Svar #1 på: Juni 21, 2008, 23:12:07 »

;DHe he...kan jeg spørre hvilken type hund du har??..
Loggført
FruJonas
Unghund
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne

« Svar #2 på: Juni 21, 2008, 23:17:59 »

Hadde akkurat det samme problemet med min, Snusken! Gi ikke opp, etterhvert skjønner han at det er bra for ham å gå en tur.  Slik løste jeg det: For hver gang han tok et skritt nærmere utgangsdøra, klikket jeg og masse ros. Jeg maste ikke, lot ham ta det i sitt tempo. Når han tilslutt kom seg utenfor døra og på trappa var det julaften med maaange klikk. Slik har jeg jobbet meg gjennom en 2 timers tur i skogen og idag elsker han å gå tur. Mye bedre å ta det på denne måten, for man vet aldri hvorfor han ikke vil. Mulig han har opplevd noe traumatisk på tur? Du må bygge opp gleden fra bunnen av, da vil det vare og problemet er løst.
Gi hunden god tid, les tips på "et forum" Cool  og kos deg så lenge i sofaen. Tur kommer nok, skal du se!

Lykke, lykke til og hold oss oppdatert!!!!  Grin Grin Grin Tongue
Loggført

En labrador er ingen sofapute!
simba
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #3 på: Juni 21, 2008, 23:26:25 »

Hunden min nekter å gå tur. Han vil bare inn igjen når jeg åpner døren så vi går inn og koser oss i sofaen med sjokolade. Hva gjør jeg? Har så lyst til å gå tur med hunden min..

Det är väll bara att sätta på kopplet och gå.
Loggført
Ronny
Kverrulant
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

« Svar #4 på: Juni 21, 2008, 23:32:09 »

Det är väll bara att sätta på kopplet och gå.

Jepp..lol
Loggført

Snusken
Gjest
« Svar #5 på: Juni 22, 2008, 00:11:00 »

Kan det være at han er redd gress? Vi må gå over plenen for å komme ut på veien?
Loggført
Snusken
Gjest
« Svar #6 på: Juni 22, 2008, 00:25:32 »

Hjelp igjen.. må ha svar fort!!
Nå ga jeg han en kasserolle med fiskeboller med hvit saus, rester fra i går.
Men så kom jeg på at han skal jo ikke ha melk også er det jo litt krydder i , bl.a. muskat. Er muskat farlig for hunder?
Hva gjør jeg hvis han blir dårlig i magen i natt og ikke vil gå ut? Jeg kan jo prøve bære han ut, han veier jo bare 40kg. Jeg burde klare det hvis jeg må. Bare lurte på om noen hadde noen tips...
Loggført
StoreSlem
Administrator
Utlogget Utlogget

« Svar #7 på: Juni 22, 2008, 01:21:53 »

Ta med deg en stol og sett deg utenfor med matskåla og vent på at sniken kommer ut..  Det er vel enda bedre om du lurer noen til å prate med deg mens du venter.

Når du har fått stakkaren ut så lukker du døra og slapper av litt før du setter bånd på han og går tur.. 
Loggført

Det bor en grevling i taket
FruJonas
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #8 på: Juni 22, 2008, 08:24:48 »

Håper natta har gått bra. Hvis ikke ville jeg ringt dyrlegevakta øyeblikkelig. Fiskeboller er menneskemat og har ingenting i en hundemage å gjøre. HUnden er er skapt for å spise tørrfor og du bør holde deg til et av de bra merkene, for de har forsket i det vide og det brede på hva som er best for hunden. Ligg unna all fersk mat. Håper du har lært.

Ellers ville jeg ha kjøpt en kattedo, king size  Lips Sealed, og latt ham få fri fra tur-trening og bare slappe av og bli frisk i magen.

Imidlertid, gress kan være skummelt. tenk på alle smådyra som lever nedi der. Jeg har en hund som er livredd mark, han nekter å gå på pløyde jorder. Kan jo ikke tvinge dem, heller? Kjøp steinheller, legg en hellegang over gresset, mulig han vil gå ut da. Og hold deg på asfalten fremover. Tur trengs slett ikke foregå i skogen. Noen hunder er urbane, andre ikke. Sånn er det bare.

Lykke, lykke til med gutten!  Grin Grin Grin
Loggført

bruksdyret
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #9 på: Juni 22, 2008, 08:31:12 »

HA HA HA  Grin Cheesy Grin
Tror dette forumet har et stoooort trollproblem Shocked. Troll som komuniserer med hverandere gjennom dette forum. Men mye artig å lese da.....Troll har humor  Kiss
Loggført
Ronny
Kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #10 på: Juni 22, 2008, 09:57:40 »

Tenker dette går helt bra om du spør hunden om han gidder gå tur med deg Grin Er det ikke Schæfer du har? Eneste som hjalp på vår hund var at jeg satt lenka på meg og kobbelet i kjeften hans. Og ikke glem og gå ned på alle 4. Om han hopper opp bak på deg så er det enda bedre om dere går slik. Blir liksom at han dytter deg ut og da kommer han frivillig etter. Om det er en hanne da. Cheesy Lykke til Wink
Loggført

Wenche Jo
Kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #11 på: Juni 22, 2008, 10:02:58 »

Et billedlig forslag til løsning Cool
Loggført
FruJonas
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #12 på: Juni 22, 2008, 10:07:28 »

Herlig tråd!!!!! Herlig bilde, KillBill!!!! Ser for meg Snusken med fiskestanga.... He, he.  Grin Grin
Loggført

Cathrine
Gjest
« Svar #13 på: Juni 22, 2008, 10:45:05 »

Hva med å gjøre som Kose forselo i en annen tråd...

La være å gi schäferen ormkur ...orm var vist nok eneste måte å få "liv" i en schäfer på Wink
Loggført
Snusken
Gjest
« Svar #14 på: Juni 22, 2008, 21:22:46 »

Hva med å gjøre som Kose forselo i en annen tråd...

La være å gi schäferen ormkur ...orm var vist nok eneste måte å få "liv" i en schäfer på Wink

Kansje det er noe og vurdere ja, han må jo gå på do snart eller?
Nå regner det ute og når han hører det ligger han bare og gjemmer seg.
Har tenkt på en sånn vogn for hunder, kansje hvis jeg får han oppi en sånn kan jeg få han med ut hvertfall.
Han er jo altfor sterk til at jeg kan dra han med meg også er jeg redd for å skade nakken hans.
Loggført
Sider: [1] 2   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til: