Sider: [1]   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: ID-merking  (Lest 587 ganger)
0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
WencheLise
Unghund
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne

« på: Juli 12, 2008, 22:41:01 »

Jeg har i mitt første dobermannkull lært mye nytt.

For det første så fikk jeg blå dobere, og for det andre så fikk den ene tispa en kjempereaksjon på ID-merkinga. 14 dager etter innsettelsen av ID-chip fikk hun en kjempekul på venstre skulderblad. Det viste seg å være en byll på størrelse med en tennisball som var full av blodig puss. Da veterinæren etter å ha bedøvet lille valpen hadde klemt ut det som var mulig å få ut av puss, tok å spylte med sterilt vann kom chipen ut.....

Som veterinæren sa da vi dro derifra, dette har de aldri opplevd tidligere. Jeg er jo idag veldig skeptisk til å skulle ID-merke hunden igjen (får ny chip gratis fra veterinæren) for man går jo å tenker kan dette skje igjen. Og som jeg har forstått så vil det fra 2010 ikke være godkjent å bare ha øretatovering av hunden for tester og utstilling. Er det andre som har opplevd dette?

(Sa til veterinæren da jeg sto og betalte for utført tjeneste, at jeg egentlig skulle begynne å ta betalt for å komme til de siden de hele tiden lærer nye ting. Veterinæren som åpnet byllen og tok imot de blå er den veterinæren jeg bruker fast.  Cheesy
Loggført
Jolle
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #1 på: Juli 12, 2008, 22:54:45 »

Du må nok bare godta dette!!! hunder reagerer forskjellig som oss mennesker.  Grin
Loggført
jeanette.Å.
Unghund
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne

« Svar #2 på: Juli 12, 2008, 23:28:52 »

uff da,stakkars lille... på min Dp så har chippen vandret og ligger nå foran ved brystbeinet..

men det er nok noe i det at vi alle reagerer forskjellig på alt av ting som ikke skal være der naturlig i kroppen...

håper det går bra med den lille valpen da Smiley Smiley Smiley
Loggført
Sider: [1]   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til: