|
Ronny
|
 |
« Svar #15 på: Juli 16, 2008, 17:04:18 » |
|
Ok, men han for det i forbinnelse med kløinga si..og da ligger han og slikker der..heldigvis går de nu veldig fort vekk, men de kommer igjen og igjen og igjen..er ikke under men ovenpå imellom 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
FruJonas
|
 |
« Svar #16 på: Juli 16, 2008, 18:03:52 » |
|
Jeg har erfaring med kløe på min labr. Jeg står midt oppi behandling hos Are Thoresen (vetereinær og akupunktør/alternativ) og jeg ser forbedring. Jeg trodde min hadde allergi, men det viser seg at nyrene ikke klarer å skille ut avfallsstoffene skikkelig. Så mitt tips til deg; gå tilbake til nr 33 av vom og hundemat, gi mye mørkegrønne grønnsaker (kokte og most), gi frukt som godis og selvfølgelig mye råe bein. Som godbit skygg unna de ferdiglagede og heller ikke gi menneskemat (pølse, fiskepudding, kjøttboller etc som hundene elsker). Sum sumarum; slutt å gi NOE ANNET enn rått kjøtt/vom og hundemat, null krydderier, null tørrfor. Som omegatilskudd kan du gi Vita matolje, det er mange hunder som heller ikke tåler fisk/fiskeoljer.
|
|
|
|
|
Loggført
|
En labrador er ingen sofapute!
|
|
|
|
Ronny
|
 |
« Svar #17 på: Juli 16, 2008, 20:20:05 » |
|
Jeg har erfaring med kløe på min labr. Jeg står midt oppi behandling hos Are Thoresen (vetereinær og akupunktør/alternativ) og jeg ser forbedring. Jeg trodde min hadde allergi, men det viser seg at nyrene ikke klarer å skille ut avfallsstoffene skikkelig. Så mitt tips til deg; gå tilbake til nr 33 av vom og hundemat, gi mye mørkegrønne grønnsaker (kokte og most), gi frukt som godis og selvfølgelig mye råe bein. Som godbit skygg unna de ferdiglagede og heller ikke gi menneskemat (pølse, fiskepudding, kjøttboller etc som hundene elsker). Sum sumarum; slutt å gi NOE ANNET enn rått kjøtt/vom og hundemat, null krydderier, null tørrfor. Som omegatilskudd kan du gi Vita matolje, det er mange hunder som heller ikke tåler fisk/fiskeoljer.
Ikke brokkoli vel? Er ikke det farlig for hunder?! eller husker jeg feil nu 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
|
|
Snusken
Gjest
|
 |
« Svar #19 på: Juli 16, 2008, 20:35:19 » |
|
Jeg og har hørt at rå Broccoli ikke er bra. Men hvis en skulle lagt sammen alt en hører en hund ikke kan spise så hadde det ikke blitt mye igjen...
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
FruJonas
|
 |
« Svar #20 på: Juli 16, 2008, 22:14:47 » |
|
Jeg har gitt både rå og kokt broccoli til labr.en min. Han lever i beste velgående ennå - tross sykdommen.  Ellers gir jeg blomkål, gulrot, grønne bønner og han spiser mye eple. Men jeg hørte at de grønne grønnsakene er de beste, kokt og most i mixmaster, men for å variere litt gir jeg nå litt annet også.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Ronny
|
 |
« Svar #21 på: Juli 16, 2008, 23:21:04 » |
|
Ikke brokkoli vel? Er ikke det farlig for hunder?! eller husker jeg feil nu  Tar knekken på nyrene tror jeg..
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Circameg
|
 |
« Svar #22 på: Juli 16, 2008, 23:32:41 » |
|
Grønnsaker Ville hundedyr spiser også grønnsaker når de fortærer sine byttedyr helt eller delvis. Fiber er viktig for optimal tarmhelse og grønnsaker er en unik fiberkilde. Grønnsaker inneholder også omega 3 fettsyrer, vitaminer, antioksidanter og enzymer. Grønne bladrike planter som for eksempel spinat, brennesle, kål, brokkoli, salater er det beste. Bruk gjerne også gulrot, rødbeter og andre rotfrukter. Kilde: http://www.klickerklok.se/pavlov/barf.htm
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
FruJonas
|
 |
« Svar #23 på: Juli 16, 2008, 23:46:19 » |
|
Ikke brokkoli vel? Er ikke det farlig for hunder?! eller husker jeg feil nu  Tar knekken på nyrene tror jeg.. Det tar IKKE knekken på nyrene kokt iallefall! Jeg ble anbefalt broccoli, og Jonas har problemer med nettopp nyrene.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Quilen
Valp

Utlogget
|
 |
« Svar #24 på: Juli 17, 2008, 00:05:51 » |
|
atopica hadde jeg glemt ja, det var snakk om å vurdere det her ... men har ingen erfaringer med det.
Ville bare påpeke det jeg selv nevnte med kortison : Hvis det hjelper, så ser jeg ikke noe galt i to korte kortisonkurer i året. Men å la en hund eller noe som helst annet dyr gå FAST på kortison, er ikke noe alternativ for meg, da blir dyret faktisk heller avlivet, om det er eneste alternativ ...
Are Thoresen som er nevnt over skal ha hatt masse bra resultater på allergi, om man bor på den delen av landet.
Ang hva dyret skal spise ... det er så mange grunner til at dyrene klør, og man må eliminere seg fram til hva det er ... på vår hund er det fiskeprodukter i alle versjoner , og tildels støv. Andre hunder reagerer foreksempel på proteiner av forskjellige typer, og vom og hundemat kan faktisk virke mot sin virkning ... men hunder kan også klø av hormonforandringer, og om hunden overhodet ikke er forsensitiv, så vil ikke matforandring hjelpe noe. Hvis hunden kun klør etter løpetid, må man nesten enten gjøre noe med hormonene, eller greie å finne noe som lindrer der og da ...
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Huffsa
|
 |
« Svar #25 på: Juli 17, 2008, 04:57:17 » |
|
Kanskje litt OT, MEN.. Sitat fra Runar Næss, en av landets fremste ulveforskere: "Det er en oppfatning hos flere at ulven får i seg gress og planter gjennom mageinnholdet til byttedyrene og at vi derfor bør gi hundene våre grøntfôr, men er det noe som nesten alltid ligger igjen og ikke blir spist av ulv, så er det mageinnholdet. Den tynne magesekken blir gjerne fortært mens innholdet ligger igjen. Om vinteren er det som en grønn, frossen fotball i snøen. Det hender riktig nok at man finner rester av bær og planter i ulvemøkk, men det er svinnende lite (2% eller mindre) og ikke særlig konsekvent. Ulv og likeledes hund har alltid vært kjøttetere"...kikker man på tennene til et hundedyr så er det vel liten tvil om at det er en kjøtt-eter. Tviler vel på at Hr. Ulv flyr å knasker gullerøtter og poteter i åker'n til bonden.. han tar seg nok heller en sving bort til sauene 
|
|
|
|
|
Loggført
|
Ingenting er umulig, det umulige tar bare litt lenger tid..
|
|
|
|
simba
|
 |
« Svar #26 på: Juli 17, 2008, 07:24:03 » |
|
Ok, men han for det i forbinnelse med kløinga si..og da ligger han og slikker der..heldigvis går de nu veldig fort vekk, men de kommer igjen og igjen og igjen..er ikke under men ovenpå imellom  Och du henger dig upp i B-höfter, ser ut som det finns viktigare saker på menyen att ta tag i.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Ronny
|
 |
« Svar #27 på: Juli 17, 2008, 08:52:47 » |
|
Ok, men han for det i forbinnelse med kløinga si..og da ligger han og slikker der..heldigvis går de nu veldig fort vekk, men de kommer igjen og igjen og igjen..er ikke under men ovenpå imellom  Och du henger dig upp i B-höfter, ser ut som det finns viktigare saker på menyen att ta tag i. Når det gjelder Kiefher e det mye og ta tak i, allergi, stress,nervøs,c-hofter,skuddredd ja lista e lang men jeg går ikke til dyrelegen og avliver gutten a den grunn. Han har mye positivit i sæ også  dessuten henger jeg meg ikke opp i B-hofter men graderingen..men skjønna ikke ka det hadde her i topicet og gjør. Ser ut som menyen din treng og dra dæ ut fra pc`n og tren litt Slima 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Irene
|
 |
« Svar #28 på: Juli 17, 2008, 10:38:47 » |
|
Kaster meg litt inn i debatten...
Kløe rett etter løpetider kan tyde på at imunforsvaret faller litt med hormon svigninger. Hunden har kanskje ikke det beste imunforsvaret fra før og løptetidene er med på å senke imunforsvaret det lille hakket som fører til kløe. Har foresten sett dette på mange hunder før...
Mitt tips er å forsøke å bygge opp imunforsvaret å stabilisere hormonene.
Jeg ville gitt tilskudd av vitamin E - vitaminenes naturlige antioksydant og hjelper til med å stabilisere hormonballansen. Anbefaler e - vitaminer fra Höks hestesport som inneholder sink og selen som fører til bedre opptak. Selges på 1 kg bokser.
Ester - c som også bygger imunforsvar. Selolje fra vom og hundemat Og vom og hundemat nr 33
Dette ville jeg prøvd i en periode på 2-3 mndr før løpetid for å se om det kan forandre seg litt.
Et annet produkt jeg har veldig tro på for å bygge imunforsvar er pulveret til dog vitality.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
simba
|
 |
« Svar #29 på: Juli 17, 2008, 11:06:51 » |
|
Ok, men han for det i forbinnelse med kløinga si..og da ligger han og slikker der..heldigvis går de nu veldig fort vekk, men de kommer igjen og igjen og igjen..er ikke under men ovenpå imellom  Och du henger dig upp i B-höfter, ser ut som det finns viktigare saker på menyen att ta tag i. Når det gjelder Kiefher e det mye og ta tak i, allergi, stress,nervøs,c-hofter,skuddredd ja lista e lang men jeg går ikke til dyrelegen og avliver gutten a den grunn. Han har mye positivit i sæ også  dessuten henger jeg meg ikke opp i B-hofter men graderingen..men skjønna ikke ka det hadde her i topicet og gjør. Ser ut som menyen din treng og dra dæ ut fra pc`n og tren litt Slima  Jag vet att det var lite utanför topic, men kunde inte låta bli. Och om det bara var graderinga du hängde upp dig i, så har du dårligt minne och bör läsa igenom vad du skrev lite nogare. Tycker att du är tuff som inte lägger skjul på skavankerna till din hund, och att du tränar och gör det bästa av det. Men poänget mitt är: det är synd folk ska lägga energi på att hundar med fria höfter går i avel, när det är tydligt att fokuset borde vara på helt andra ting. Vad jag tränar och ikke tränar är väll oxå lite ute av topic eller??
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|