|
Wenche Jo
|
 |
« på: Juli 17, 2008, 21:25:52 » |
|
Webmaster har laget en liten underskriftsliste til mattilsynet.. http://www.brukshundforumet.com/nok-er-nok-mattilsynet/Signer og spre den rundt om dere er enige... Underskriftene blir sendt så snart som mulig til Mattilsynet.
|
|
|
|
« Siste redigering: Juli 17, 2008, 21:31:12 av StoreSlem »
|
Loggført
|
|
|
|
|
StoreSlem
|
 |
« Svar #1 på: Juli 18, 2008, 18:25:12 » |
|
OPPDATERING!!!(18:20 18 juli 2008): Mattilsynet sier til NRK Hedemark i dag at det ikke finnes noen begrensninger på antallet hunder denne kvinnen kan eie, At hun får tilbake hundene vil også si at hun i løpet av relativt kort tid kan få holde så mange hunder hun ønsker igjen. Dette er en farse uten like.
Om dere kan... del denne informasjonen med så mange dere kan... Jeg har også laget en link på kampanjesiden som gjør det knakende lett å dele den på facebook..
|
|
|
|
« Siste redigering: Juli 18, 2008, 18:26:53 av StoreSlem »
|
Loggført
|
Det bor en grevling i taket
|
|
|
|
Ricco
|
 |
« Svar #2 på: Juli 20, 2008, 10:34:54 » |
|
Har signert og videresendt link til alle mine kontakter. Håper alle gjer det samme så det blir litt tyngde bak oppropet , og en liten sjanse for at dette blir tatt alvorlig.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Ha en fin dag, hilsen Sølvi og Alexis.
|
|
|
|
jeanette.Å.
|
 |
« Svar #3 på: Juli 20, 2008, 11:18:23 » |
|
det vil også bli sendt ut en mail til alle hundeklubber/raseklubber i Norge i løpet av kort tid. der det vil bli oppfordret til å sende mailen videre til ALLE sine medlemmer og signere.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Garm
|
 |
« Svar #4 på: Juli 20, 2008, 22:04:28 » |
|
Det står at underskriftene vil bli oversendt Mattilsynet. De bør også sendes til landbruksministeren.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
StoreSlem
|
 |
« Svar #5 på: Juli 20, 2008, 23:41:20 » |
|
Jeg er ikke 100% sikker på hva vi skal gjøre enda... Men noe sprell i tillegg til å sende de over til flere myndigheter, det garanterer jeg..
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Freddies
|
 |
« Svar #6 på: Juli 21, 2008, 01:41:07 » |
|
det vil også bli sendt ut en mail til alle hundeklubber/raseklubber i Norge i løpet av kort tid. der det vil bli oppfordret til å sende mailen videre til ALLE sine medlemmer og signere.
Nei, vær så snill og ikke gjør det!! husk på kritikken som kom etter at det blei gjort med den Cesar Milan-kampanjen. Det hagla inn med mail for endel valgte "svar til alle" istedenfor "svar til avsender" når de skulle svare på den. Mange av oss bruker den NKK registrerte klubbmailadressen både privat og i jobb. De fleste har nå fått med seg denne underskriftskampanjen og hva den handler om, vi velger selv hvem vi vil videresende til.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Venus
Unghund

Utlogget
Kjønn: 
Pinnedyret
|
 |
« Svar #7 på: Juli 21, 2008, 09:07:18 » |
|
Nei, vær så snill og ikke gjør det!! husk på kritikken som kom etter at det blei gjort med den Cesar Milan-kampanjen. Det hagla inn med mail for endel valgte "svar til alle" istedenfor "svar til avsender" når de skulle svare på den. Mange av oss bruker den NKK registrerte klubbmailadressen både privat og i jobb. De fleste har nå fått med seg denne underskriftskampanjen og hva den handler om, vi velger selv hvem vi vil videresende til.
Dette handler da om noe helt annet enn irriterende spam-mail. Det er langt i fra "de fleste" som har fått med seg kampanjen, og jeg ser ikke noe galt i at det sendes ut mail til alle hundeklubber og deres medlemmer. Når vi ikke har et dyrevern som beskytter dyr fra å bli mishandlet, og mishandlingen øker stadig og blir grovere for hvert år, da kan man ikke gå rundt å synes synd på folk som kanskje må rydde litt opp i innboksen sin etter en slik kampanje. Hadde dette vært dine hunder, hadde du fortsatt synes det var like fælt at det ble rot med mailen for ENKELTPERSONER, når dette angår hele dyre-Norge? Poenget med denne underskriftskampanjen er ikke å plage noen, men å gi klar beskjed om at mishandling ikke skal kunne gå uanmerket forbi (noe det tydeligvis gjør i dag). Og greien er jo faktisk at dette også ramme DEG, så lenge vi ikke har et tilstrekkelig dyrevern, så skal INGEN med dyr føle seg trygge. Tygg litt på den.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
jeanette.Å.
|
 |
« Svar #8 på: Juli 21, 2008, 10:50:56 » |
|
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
StoreSlem
|
 |
« Svar #9 på: Juli 21, 2008, 17:12:44 » |
|
Lenkelisten er automatisk, jeg kan ikke legge inn lenker selv. Det funker slik at så snart noen har skrevet under oppropet fra den linken så legges linken i en database. Der etter vaskes den i en annen prosess for web mail og like linker og publiseres.
Ps.. man trenger ikke å sende ut til raseklubbene, underskriftsaksjon blir bedre om den fortsetter å spres som den gjør nå. Fortell om den til folk dere kjenner i stedet.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Freddies
|
 |
« Svar #10 på: Juli 21, 2008, 18:28:35 » |
|
Ps.. man trenger ikke å sende ut til raseklubbene, underskriftsaksjon blir bedre om den fortsetter å spres som den gjør nå. Fortell om den til folk dere kjenner i stedet.
Det har jeg gjort, og jeg tror det er en ganske effektiv metode.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
StoreSlem
|
 |
« Svar #11 på: Juli 22, 2008, 00:33:41 » |
|
Vi hadde en automatisk lenkeliste her som la ut alle innkommende lenker til kampanjen. Da innholdet på noen av disse lenkene har gått over alle støvleskaft over hva vi finner forsvarlig så har vi nå fjernet lenkelisten.
Vår hensikt er å protestere mot Mattilsynet, ikke å forfølge en enkeltperson. Vi vil på det sterkeste anmode at om dere ser en blogg eller et forum som går over streken med link hit ber vi dere hjelper oss med å legge inn en kommentar som fremhever det budskapet.
Vi vil med det samme beklage ovenfor alle forum/blogger som ansvarsfullt sprer budskapet om underskriftslisten.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Wenche Jo
|
 |
« Svar #12 på: August 06, 2008, 19:09:30 » |
|
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
|
Silje
Unghund

Utlogget
Kjønn: 
Sofahunden
|
 |
« Svar #14 på: September 02, 2008, 21:22:30 » |
|
Går visst på nyhetene dette her?  ? Har ikke tv, kan noen informere meg også??? Hva skjer?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|