|
StoreSlem
|
 |
« på: Juli 22, 2008, 10:33:20 » |
|
Fordømte tullinger altså.... Til de dette måtte angå...
Når jeg lagde denne kampanjen så hadde jeg forventet meg kanskje 200-300 underskrifter og den var tiltenkt forummedlemmer og vener av de. Dette har tatt litt av som man kan si... Og jeg undervurderte sterkt følelsene dette temaet medfører.
Så når jeg i går så at noen få linker til kampanjen hadde tatt personfokusering litt vel langt så ville jeg presisere å rydde opp litt. Jeg fjernet hele systemet med de automatiserte inn linkene og skrev den siste oppdateringen. Dette for å gjøre det helt 100% klart hvordan vi ønsker at linker til kampanjen skal presenteres. Denne siste kommentaren er ingen endring av innehold men kun en melding til de som formidler budskapet om kampanjen.
På et annet forum registrer jeg at noen gneldrebøtter kritiserer kampanjen for å være uryddig og at vi har driti på draget når vi "har endret budskap".
VI HAR IKKE ENDRET NOE BUDSKAP!!! Alle endringer oppdateringer av fakta inneholder dato, klokkeslett og hvor vi var i underskriftslisten.
Om disse personene ikke kan fatte at vi synes det er kjipt og umoralsk å bli reklamert for samtidig som man henger ut en enkeltperson med fult navn så har jeg noen karakteristikker fra bygda i Trøndelag som vil være meget passende for de. Det er en melding til alle de andre form som diskuterer dette nå og ikke en budskapsending.
Jeg og noen brukere her på forumet forsøkte å gjøre noe bra, vi forsøkte å si i fra om noe vi var dypt uenig i. Vi skrev en tekst og forsøkte å si hva vi mente der og da. Vi kan ikke treffe 100% og ikke alle kan bli fornøyde, men vi har gjort dette ryddig og oversiktlig. Ja hva kan man si da, vi har gjort så godt vi kan.
Og så klart kommer vi ALDRI til å endre budskapet midt inne i en aksjon. Det er spekulativt og ondskapsfullt.
Så hold kjeft - spis is... og vit at dere virkelig har såret noen med tullpratet deres.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Det bor en grevling i taket
|
|
|
|
kaisi
|
 |
« Svar #1 på: Juli 22, 2008, 11:25:27 » |
|
Fokuser på de nesten 3000 som har skrevet under på kampanjen og ikke på de 4-5 som bare kritiserer.
Lykke til videre med kampanjen!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
FruJonas
|
 |
« Svar #2 på: Juli 22, 2008, 12:24:31 » |
|
Fokuser på de nesten 3000 som har skrevet under på kampanjen og ikke på de 4-5 som bare kritiserer.
Lykke til videre med kampanjen!
Helt enig! Du har satt igang og gjør fremdeles en knakende flott jobb, all ære til deg og de andre! Jeg er stolt av å tilhøre dette forumet! 
|
|
|
|
|
Loggført
|
En labrador er ingen sofapute!
|
|
|
|
Per Olav
Gjest
|
 |
« Svar #3 på: Juli 22, 2008, 15:38:13 » |
|
Hvorfor fortvile, Storeslem? Tross alt er det utrolig mange som har skrevet under oppropet. At en håndfull "tullinger" og "gneldrebikkjer" på et annet forum lar være kan da umulig være et problem? Mer bekymringsfullt er det kanskje om forumets "image" blir forbundet med innlegg som dette http://www.jegerjenter.net/forum/forum/forum_posts.asp?TID=2115.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Ronny
|
 |
« Svar #4 på: Juli 22, 2008, 16:20:06 » |
|
Alltid noen som kneldrer, men det positive e nu at til og med annsatte i mattilsynet lever oppsigelse i protest mot at det leveres tilbake 4 hunder  Og 3000 underskrifter er bra det S S 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Per Olav
Gjest
|
 |
« Svar #5 på: Juli 22, 2008, 17:04:29 » |
|
Alltid noen som kneldrer, men det positive e nu at til og med annsatte i mattilsynet lever oppsigelse i protest mot at det leveres tilbake 4 hunder  Og 3000 underskrifter er bra det S S  Hvorfor er det positivt at ansatte i dyrevernet slutter? Er det slutt på "dyr som lir" når denne saken er over?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
FruJonas
|
 |
« Svar #6 på: Juli 22, 2008, 17:14:33 » |
|
Alltid noen som kneldrer, men det positive e nu at til og med annsatte i mattilsynet lever oppsigelse i protest mot at det leveres tilbake 4 hunder  Og 3000 underskrifter er bra det S S  Hvorfor er det positivt at ansatte i dyrevernet slutter? Er det slutt på "dyr som lir" når denne saken er over? Det er vel ikke det man tenker på Per Olav, men heller at det blir sagt nok er nok og muligens at hele dyrevernet blir tatt opp til vurdering? Dyrevern er vel alle interessert i å ha, men da må det jo være et dyrevern som fungerer! Så at noen setter ned foten og muligens setter kniven på strupen hos enkelte overmakter synes jeg er helt på sin plass og jeg mener fremdeles at denne enkeltsaken bør få en betydning for dyrevernets fremtidige virke og organisering. På tide å sope frem gørra og rydde opp!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Per Olav
Gjest
|
 |
« Svar #7 på: Juli 22, 2008, 17:26:59 » |
|
Det er vel ikke det man tenker på Per Olav, men heller at det blir sagt nok er nok og muligens at hele dyrevernet blir tatt opp til vurdering? Dyrevern er vel alle interessert i å ha, men da må det jo være et dyrevern som fungerer! Så at noen setter ned foten og muligens setter kniven på strupen hos enkelte overmakter synes jeg er helt på sin plass og jeg mener fremdeles at denne enkeltsaken bør få en betydning for dyrevernets fremtidige virke og organisering. På tide å sope frem gørra og rydde opp!
Det ville selvsagt vært gledelig om også denne saken vil bidra til en revurdering av organiseringen av dyrevernet. Dyrebeskyttelsen skrev allerede i februar 2005 om sine erfaringer http://tinyurl.com/5dmlwd etter at Mattilsynet ble underlagt LMD og hvilke fremtidige konsekvenser det kunne få. Det er lite som tyder på at Dyrebeskyttelsen tok feil.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
StoreSlem
|
 |
« Svar #8 på: Juli 22, 2008, 18:04:54 » |
|
Makan til idioti.... Og ha de har helt rett de som debatterer dette på JegerJente forumet... Det har tatt helt av og folk er mer ute etter blod. Det er derfor vi har forsøkt å gjøre det helt klart hva vi mener. Per Olav, kan du ikke gå tilbake til det andre forumet du profesjoenlt kverulerer sunt.. i 22 sider så driver du og en handfull skruer å diskutere alt hva som er gjort feil. Hva som burde formuleres anderledes osv. Du har fått tilbudet, kom med tekst, overskrift så skal du få en kampanje i en fritt valgt katalog etter www.brukshundforumet.com/ Siden dere skryter om at dere vil gjøre det bedre, nå har dere sjansen.. men jeg vil se en tråd der dere er helt enige. Kampanjen blir ikke skadet av en parallell kampanje som har mer fokus på juss og dyrevern som dere skriver så stolt.. Les også dette http://www.nationen.no/landbruk/article1729832.ece De forskjellige dyrevern gruppene rundt om kring tenker anderledes på saken Men kan du ikke gå tilbake og bråke hvor du hører hjemme? og heller kom tilbake hint når dere har noe konstruktivt å bidra med.. Som sagt.. jeg kan godt legge ut et opprop for dere her... Null problem, bli bare enige først.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Per Olav
Gjest
|
 |
« Svar #9 på: Juli 22, 2008, 18:16:19 » |
|
Makan til idioti....
Og ha de har helt rett de som debatterer dette på JegerJente forumet... Det har tatt helt av og folk er mer ute etter blod. Det er derfor vi har forsøkt å gjøre det helt klart hva vi mener. Da finner jeg det merkverdig at blant de som produserer dette søplet finner du de mest engasjerte blant Brukshundforumets medlemmer.... Per Olav, kan du ikke gå tilbake til det andre forumet du profesjoenlt kverulerer sunt.. i 22 sider så driver du og en handfull skruer å diskutere alt hva som er gjort feil. Hva som burde formuleres anderledes osv. Dersom du mener at kritikk er upassende kan jeg godt gjøre det...
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
FruJonas
|
 |
« Svar #10 på: Juli 22, 2008, 18:27:20 » |
|
Per Olav.
Du kommer nok ingen vei her inne med å komme med fine ord, referanser og linker hit og dit. Du kommer ikke til å klare å tale din sak her inne når det gjelder denne saken. Her er det folk med realisme, føttene godt på bakken og fornuft som er, ingen pølsetanter og klikkerfolk her som du kan imponere med fine ord. Beklager.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Per Olav
Gjest
|
 |
« Svar #11 på: Juli 22, 2008, 18:37:15 » |
|
Per Olav.
Du kommer nok ingen vei her inne med å komme med fine ord, referanser og linker hit og dit. Du kommer ikke til å klare å tale din sak her inne når det gjelder denne saken. Her er det folk med realisme, føttene godt på bakken og fornuft som er, ingen pølsetanter og klikkerfolk her som du kan imponere med fine ord. Beklager.
Eh  Jeg er da ingen bruker av klikkermetoden og det er vel ingen av de som er uenige i formuleringen av oppropet.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
StoreSlem
|
 |
« Svar #12 på: Juli 22, 2008, 18:39:36 » |
|
Vet du hva... Ingen har har gjort dette på brukshundforumet, vi har ikke hatt en eneste debatt der vi har diskutert person og ikke sak i dette tilfelle, Link til Kennelen ble postet 1 gang og den ble fjernet etter meget kort tid. Og maken til tullprat, har jeg ikke sett på lenge... ditt kattejammer betyr så lite.. i den store sammenhengen.. 1 Hundene skal tilbakeføres ( http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hedmark_og_oppland/1.6148683) 2 Det finnes ikke penger til kontroller av hundeholdet 3 Det er ikke gitt noen begrensinger på antall hunder 4 NKK har ikke begrenset personens rett til å registrere kull og hunder Om du ønsker å spre løgner så gjør det et annet sted.. her har vi en sak og jobbe med.. Først redde noen hunder så kan vi rette fokus på lovverk og system. Og om du har noe annet å komme med ber vi deg heller adoptere en hund som ikke har hatt det bra.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Huffsa
|
 |
« Svar #13 på: Juli 22, 2008, 18:42:53 » |
|
Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan dette kan forsvares jeg.. ikke i min villeste fantasi  Saken er meget godt dokumentert og særdeles grov. Det blir riv ruskende gærnt å sitte å gjerdet å la det skje. Å bruke denne saken for å statuere et eksempel på at slikt vanvittig dyrehold ikke kan aksepteres er ikke feil i mine øyne. At enkelte tolker det som et personangrep får bli deres problem..
|
|
|
|
|
Loggført
|
Ingenting er umulig, det umulige tar bare litt lenger tid..
|
|
|
|
Per Olav
Gjest
|
 |
« Svar #14 på: Juli 22, 2008, 18:45:07 » |
|
Vet du hva...
Ingen har har gjort dette på brukshundforumet, vi har ikke hatt en eneste debatt der vi har diskutert person og ikke sak i dette tilfelle, Link til Kennelen ble postet 1 gang og den ble fjernet etter meget kort tid.
Dersom du leser innlegget mitt har jeg heller ikke påstått at det har vært diskutert person eller denne konkrete personen på dette forumet. Jeg synes ikke du skal tillegge meg utsagn eller meninger som jeg ikke har uttrykt.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|