Sider: 1 2 [3]   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: ahhhh nå er jeg lei nå  (Lest 3206 ganger)
0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.
StoreSlem
Administrator
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

« Svar #30 på: Juli 22, 2008, 19:53:34 »

Igjen.. mer handling mindre syting..

Jeg har sagt i fra til en bonde at neste gang han skal sende burhøns til slakt for at de ikke oppfyller kravet om antallet egg i uka så  tar jeg 20 av de og gir de et godt liv.

Dette er noe alle kan gjøre med litt størrelse på hagen sin..    og igjen et eksempel på at man kan gjøre mye godt i en enkeltsak.

Og om du vil gjøre noe for at kyllingkjøtt og egg skal bli en mer human matkilde så kjeft på de du kjenner som ikke kjøper fri gående mat.  Smaker bedre gjør det også.

Mer handling mindre syting..
Loggført

Det bor en grevling i taket
Per Olav
Gjest
« Svar #31 på: Juli 22, 2008, 20:04:07 »

Igjen.. mer handling mindre syting..

Jeg har sagt i fra til en bonde at neste gang han skal sende burhøns til slakt for at de ikke oppfyller kravet om antallet egg i uka så  tar jeg 20 av de og gir de et godt liv.
Privat initiativ er ikke å forakte Smiley

Tar du imot de titusen ferdigverpete hønsene som sendes to og to i samme buret som er beregnet for ei høne samtidig?

Å regulere slikt er også handling selv om den ikke er så synlig for de som spiser høna. Men den fikk i hvert fall en brukbar og ikke stressende siste reis.
Loggført
StoreSlem
Administrator
Utlogget Utlogget

« Svar #32 på: Juli 22, 2008, 20:11:34 »

Med 20 høns som legger 4-5 egg i uka så jeg ikke kapasitet til mer.   Skulle tatt alle jeg kom over men målet er å produsere økologisk bygg og humle til ølproduksjon og kanskje whiskey.

Jeg har handlet..

Ps... EU har satt mye krav til bustrørelse og endringer der er på gang.
Loggført

Per Olav
Gjest
« Svar #33 på: Juli 22, 2008, 20:27:39 »

Med 20 høns som legger 4-5 egg i uka så jeg ikke kapasitet til mer.   Skulle tatt alle jeg kom over men målet er å produsere økologisk bygg og humle til ølproduksjon og kanskje whiskey.

Jeg har handlet..

Ps... EU har satt mye krav til bustrørelse og endringer der er på gang.

Bra Smiley

Men alvorlig talt - dersom innholdet i linken som ble referert ovenfor stemmer,  opprettholdes vedtaket fra Matilsynet regionalt. Mattilsynet sentralt og Landbruksdepartementet er enig i vedtaket. Damen får hundene tilbake, den lokale dyrevernnemnda har gått av og budsjettet er p t brukt opp.
Uten at jeg vet noe om det vil jeg tro at organisasjoner som Dyrebeskyttelsen, NOAH - for dyrs rettigheter og andre har involvert seg i saken. Et tidligere samarbeid med en eller flere av disse pluss tretusen underskrifter fra forumet ville kanskje vært av betydning.
Loggført
StoreSlem
Administrator
Utlogget Utlogget

« Svar #34 på: Juli 22, 2008, 20:46:54 »

Jeg håper jeg kan se dette avspeiles i den "retorikk" på andre steder også.

Dette er en dyretragedie med en enda større tragedie av en saksbehandling.
Loggført

Per Olav
Gjest
« Svar #35 på: Juli 22, 2008, 20:56:15 »

Jeg håper jeg kan se dette avspeiles i den "retorikk" på andre steder også.

Dette er en dyretragedie med en enda større tragedie av en saksbehandling.

Det er ingen som har sagt seg uenige i initiativet fra Brukshundforumet og intensjonen bak det.
Saksbehandlingen var som forventet - MT har strikt fulgt regelverket. Uansett hadde damen full anledning til å anskaffe seg nye dyr og ingen kan gjøre noe med det dersom de behandles i f t de kravene som Mattilsynet har satt. Skal dyrene hun allerede har skaffet seg fjernes må nye overgrep dokumenteres. Og damen kan gå til retten og  mulighet til å få returnert flere eller alle dyrene som er fjernet.
Loggført
Snusken
Gjest
« Svar #36 på: Juli 23, 2008, 18:23:00 »

Det er ingen som har sagt seg uenige i initiativet fra Brukshundforumet og intensjonen bak det.
Ikke?
Sitat
Saksbehandlingen var som forventet - MT har strikt fulgt regelverket. Uansett hadde damen full anledning til å anskaffe seg nye dyr og ingen kan gjøre noe med det dersom de behandles i f t de kravene som Mattilsynet har satt. Skal dyrene hun allerede har skaffet seg fjernes må nye overgrep dokumenteres. Og damen kan gå til retten og  mulighet til å få returnert flere eller alle dyrene som er fjernet.
Mattilsynet har IKKE gjort jobben sin her. Dette burde ikke være nødvendig og diskutere mer. Loven er der og det er synd at dyrevernsnemdas arbeid blir forhindret av disse papirmølletantene som ikke skjønner stort når ting går uttover deres dagligdagse mikrober og bakterier. Derfor heter også kampanjen "kampanje mot mattilsynets vedtak".
Hadde politiet vært dyrevernnemdas overordnede så hadde denne saken vært en helt annen.

PS. Er det høl i hønsenettingen på Canis?

Loggført
Luna-jenta
Gjest
« Svar #37 på: Juli 24, 2008, 17:04:27 »

Ha ha ,snusken .høl i hønsenettingen på canis....

Morsomste jeg har lest på lenge Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy
Loggført
Sider: 1 2 [3]   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til: