Sider: 1 2 3 [4]   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: HD/AD-problematikk.  (Lest 4044 ganger)
0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
Ronny
Kverrulant
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

« Svar #45 på: November 06, 2007, 00:30:26 »

Sitat fra: "Cathrine"

Nå vet jeg ikke hvordan miljøer du går i IPO III, men at hundeforståelsen er så mye bedre i Sverige enn i Norge tviler jeg vel på... Men mye er absolutt bra i Sverige og de har en annen tradisjon for nyttegjøre seg av hund der enn vi har i Norge som jeg er "misunnelig" på.  :mrgreen:  Men det finnes nok like mange dårlige oppdrettere i Sverige som det gjør i Norge... Det kan vi feks se på HD/AA statistikkene der også...de har akkurat like stor prosentandel HD i Sverige som i Norge og dette kan jo da bare tyde på at det også i Sverige finnes de som "driter" i helse...

I Sverige er hund hund, mens i Norge er hunder på vei til å bli hundemenesker Cheesy  Cheesy  Min oppfattelse etter leting etter valp er at Sverige stiller endel sterkere når det kommer til hund og hundeavl.
Men det kan godt hende jeg tar skammelig feil der,, Cheesy
Loggført

Lita
Gjest
« Svar #46 på: November 06, 2007, 14:39:02 »

IPO III er du som kua som tror gresset alltid er grønnere på den andre siden  :?:
Loggført
Ronny
Kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #47 på: November 06, 2007, 15:51:43 »

Sitat fra: "Lita"
IPO III er du som kua som tror gresset alltid er grønnere på den andre siden  :?:

hehe,,jepp..Sverige er som regel bedre en Norge i det meste. Norges største tap gjennomtidene var at de gikk ut a unionen med Sverige Cheesy

Sverige har et mye større hundemiljø en Norge, bare se på anntall kenneler det er der, en anna ting er treningsfasilitetene. Kan vel ikke sammenlignes med Norge..Å så er det vel bare å se på resultatlistene om du finner fler det står NOR på en SVE Wink Utstilling som bruks Cool
Loggført

Cathrine
Gjest
« Svar #48 på: November 06, 2007, 16:18:32 »

Sitat fra: "IPO III"
Sitat fra: "Lita"

hehe,,jepp..Sverige er som regel bedre en Norge i det meste. Norges største tap gjennomtidene var at de gikk ut a unionen med Sverige Cheesy

Sverige har et mye større hundemiljø en Norge, bare se på anntall kenneler det er der, en anna ting er treningsfasilitetene. Kan vel ikke sammenlignes med Norge..Å så er det vel bare å se på resultatlistene om du finner fler det står NOR på en SVE Wink Utstilling som bruks Cool

Det er mye som er bra i Sverige, men å gå så kattegorisk til verks i mine påstander som du IPO III vil jeg nok ikke gjøre...  Wink

At det er mange flere kenneler i Sverige enn i Norge går vel på at det er dobbelt så mye folk og hunder i Sverige kontra Norge...

Nå bor jeg vel jeg i litt mere sentralestrøk enn du og jeg klager ikke på mine treningsfasiliteter... Her i byen er det to store hundeklubber...begge har store treningsbaner, klubbhus og flotte fasiliteter... Bedre enn mange plasser jeg har sett i Sverige, fordi om jeg har sett noen veldig flotte treningsplasser der også. Klubben jeg trener i har 2 store gressbaner ( ca 60 x 80 meter vil jeg tro ) opplyst med flombelysning for gode treningsforhold i mørket, vi har 2 grusbaner og tur løype, vi har klubbhus med kantine, undervisningsrom og kontor.

Når det gjelder resultatlistene så tror jeg du må ta en titt til på de  Wink  Norge ble som lag best i Nordisk mesterskap i LP denne helga, forran svenskene  Wink WUSV VM - Norge ble som lag NR 2 i værden.... svenskene kom langt ned på lista som lag... Fra Nordiskmesterskap i bruks så hadde vi to Norske NoM mestere av 3 grener Norge var representert i.... Ikke så værst til å være et "mollbo" land  Wink  

Hilsen Cathrine som er stolt over å være NORSK  Tongue
Loggført
Ronny
Kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #49 på: November 06, 2007, 16:31:24 »

Det er mye som er bra i Sverige, men å gå så kattegorisk til verks i mine påstander som du IPO III vil jeg nok ikke gjøre...  Wink

At det er mange flere kenneler i Sverige enn i Norge går vel på at det er dobbelt så mye folk og hunder i Sverige kontra Norge...

Nå bor jeg vel jeg i litt mere sentralestrøk enn du og jeg klager ikke på mine treningsfasiliteter... Her i byen er det to store hundeklubber...begge har store treningsbaner, klubbhus og flotte fasiliteter... Bedre enn mange plasser jeg har sett i Sverige, fordi om jeg har sett noen veldig flotte treningsplasser der også. Klubben jeg trener i har 2 store gressbaner ( ca 60 x 80 meter vil jeg tro ) opplyst med flombelysning for gode treningsforhold i mørket, vi har 2 grusbaner og tur løype, vi har klubbhus med kantine, undervisningsrom og kontor.

Når det gjelder resultatlistene så tror jeg du må ta en titt til på de  Wink  Norge ble som lag best i Nordisk mesterskap i LP denne helga, forran svenskene  Wink WUSV VM - Norge ble som lag NR 2 i værden.... svenskene kom langt ned på lista som lag... Fra Nordiskmesterskap i bruks så hadde vi to Norske NoM mestere av 3 grener Norge var representert i.... Ikke så værst til å være et "mollbo" land  Wink  

Hilsen Cathrine som er stolt over å være NORSK  Tongue

Høres fantastisk ut å bo i Melhus,,å for noen fasaliteter Cheesy
Her i BODØ hata kommunen hundeting å prioriterer heller hestene foran som har alt fra før--

Du sier lag, hva med enkeltpersoner..,,,
Loggført

Cathrine
Gjest
« Svar #50 på: November 06, 2007, 16:41:43 »

Høres fantastisk ut å bo i Melhus,,å for noen fasaliteter Cheesy
Her i BODØ hata kommunen hundeting å prioriterer heller hestene foran som har alt fra før--

Her har vi ikke fått noe hjelp av komunen ...vi har måttet ta jobben selv for å få det til sånn. Så vi kan takke oss selv  Cheesy

Sitat
Du sier lag, hva med enkeltpersoner..,,,

Det lagene gjør representerer jo enkeltpersonene...uten enkeltpersonene klarer ikke lagene å gjøre det bra heller...

På Nordisk LP vant Annette Thune m/ Kello fra Norge + 4, 5 og 7 plassen til Norge

På WUSV vant en Svensk...og jeg tar av meg hatten for Pierre og hans prestasjon. Men en like stor prestasjon er det av Norge å ha Nr. 6 , NR 13, Nr 33 og NR 35...det viser en jevnhet i laget som er imponerende, og alle de 4 har over cert poeng
Loggført
Ronny
Kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #51 på: November 06, 2007, 16:57:28 »

Sier ikke Norge suger akkurat,,,men at de er nok enda et stk bak våre venner i Sverige pr.dags dato :lol:  :lol:
Loggført

Cathrine
Gjest
« Svar #52 på: November 06, 2007, 17:11:05 »

Sier ikke Norge suger akkurat,,,men at de er nok enda et stk bak våre venner i Sverige pr.dags dato :lol:  :lol:

Nå må jeg bare kverrulere med deg din kverrulant ..hehe

Norge er i år best i disse grener ved enkeltmanns prestasjoner
LP ( Annette Thune Nr 1 NoM LP )
Spor ( Jørgen Stiansen Nr 1 NoM Spor )
IPO ( Kim Andre Sørland Nr 1 NoM IPO )

Sverige er best på Schäfer Schütz da med gull i VM for Pierre
Svenskeskyddet er de best...og der var vi jo ikke Norge med...
Rapport er de best...og der var vi jo ikke Norge med...

Rundering var Finnene best i år...

Så da må det jo bli 3 - 1 til Norge da...  Wink

Gi meg noen bevis på påstandene dine så slutter jeg å kverrulere tvert!!!  Wink
Loggført
Ronny
Kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #53 på: November 06, 2007, 17:17:03 »

Nå må jeg bare kverrulere med deg din kverrulant ..hehe

Norge er i år best i disse grener ved enkeltmanns prestasjoner
LP ( Annette Thune Nr 1 NoM LP )
Spor ( Jørgen Stiansen Nr 1 NoM Spor )
IPO ( Kim Andre Sørland Nr 1 NoM IPO )

Sverige er best på Schäfer Schütz da med gull i VM for Pierre
Svenskeskyddet er de best...og der var vi jo ikke Norge med...
Rapport er de best...og der var vi jo ikke Norge med...

Rundering var Finnene best i år...

Så da må det jo bli 3 - 1 til Norge da...  Wink

Gi meg noen bevis på påstandene dine så slutter jeg å kverrulere tvert!!!  Wink

nei nei nei du kan jo ikke ta fra Svenskene seieren for at Norge ikke hadde deltagere Cheesy  Cheesy 4sve-3nor-1fin :arrow:  :shock:  :lol:
Loggført

Cathrine
Gjest
« Svar #54 på: November 06, 2007, 17:20:19 »

nei nei nei du kan jo ikke ta fra Svenskene seieren for at Norge ikke hadde deltagere Cheesy  Cheesy 4sve-3nor-1fin :arrow:  :shock:  :lol:

*flirer*...jeg legger meg lang flat og gir meg  Wink ALT er bedre i Sverige!!
Loggført
Ronny
Kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #55 på: November 06, 2007, 17:28:46 »

*flirer*...jeg legger meg lang flat og gir meg  Wink ALT er bedre i Sverige!!

Ikke alt men MYE Cheesy  Cheesy  Nei dette vet nok du som oppdretter mye mer en meg, men av å til må man bare se hvor langt man kan dra det Cheesy  Cheesy
Loggført

Bond
Gjest
« Svar #56 på: November 06, 2007, 17:43:46 »

Heisann IPO. Schæferhundklubben i Bodø har jo fått flotte treningsforhold da, siden vi har treningene i en flott opplyst hall på Hunstad.  :lol:  Hilsen Johnny. Wink
Loggført
Ronny
Kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #57 på: November 06, 2007, 17:55:08 »

Sitat fra: "Bond"
Heisann IPO. Schæferhundklubben i Bodø har jo fått flotte treningsforhold da, siden vi har treningene i en flott opplyst hall på Hunstad.  :lol:  Hilsen Johnny. Wink

Vet jo det da Cheesy Men er nå egentlig rytterne sin hall da Wink
Vi skal bynne med Ipo-treninga der rett etter dere vær tirsdag Cheesy
Så kanksje dere fatter innteresse for ipo når dere for tittet litt på oss Cheesy
Trenger flere sch der ettersom vi er flest dobermenn i rik-gruppa Cheesy  Cheesy
Loggført

Sider: 1 2 3 [4]   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til: