Sider: [1]   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Groenendael hannvalper til bruks selges fordelaktig til ambisiøse hundefører  (Lest 1398 ganger)
0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
Nangijala
Valp
**
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne

Groenendael tispe "Gera"

« på: Juli 27, 2008, 16:40:14 »

Hei !

Da det er en tung materie å overbevise brukshundfolk at det går å jobbe med en groenendael,
vurderer vi å sette ut 2 av hann-valpene (nå leveringsklare) på en avtale der du kan ta med deg hunden, uten å betale noe for den før den er fylt 1 år, og du har HD og AD-røntget den.
Men kun hvis du fremdeles vil beholde den.
Til gjengjeld ønsker jeg å kunne bruke hunden i avl dersom det er av interesse 1 gang.

Hvalpenes foreldre er hunder fra linjer som beviselig kan jobbe:

Far: IPO II Risky Black of Dark Brightness
Farfar: IPO III Adoerak v.d. Swinse Scheper

Mor: Bc Kamille av Nangijala (Gk. F-analyse)
Morfar: IPO III Belgerac Buddha
Mormor: Salvie V. av Nangijala (F-analyse og kullbror med cert i rundering i Sverige)
Salvie er etter Gambler som også er pappa til Chac Mool C. av Nangijala (Norsk og Nordisk mester i bruks).
Hennes mamma hadde Gk. F-analyse, samt en mor som var Brukschampion Rapp. (Sverige),
og en far som var polititestet (Sverige).

Som du sikkert skjønner er det liten vits i å plassere disse gutta som familihunder ;-)
Hannhund 1: Primært til person interessert i en eller annen form for forsvarsarbeid i Norge eller Sverige
(IPO, Sv. Skydds, Mondioring).
Hannhund 2: Primært til person som ønsker å konkurere NBF eller SBK-bruks.

Kontakt oss for bilder / mer info eller for å treffe gutta.

Emte Jahnsen
9006 1771
nyhund@online.no
Loggført
WencheLise
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #1 på: Juli 31, 2008, 00:22:27 »

Ja Groenendael er flotte hunder. Synd med all den pelsen. Wink
Loggført
Ronny
Kverrulant
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

« Svar #2 på: Juli 31, 2008, 00:30:52 »

Blir spennende og følge den hannhunden 1 Grin Grin
Loggført

Heidi og Cirka
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #3 på: Juli 31, 2008, 09:02:35 »

Skjønner hva du mener. Er ikke lett å overbevise om at en del terver er mer enn nok brukshund for de fleste også. Forutsatt at det ikke kun er fokusert på ekstriøs.

Loggført

when you try it, you don't want anything else....
Zorro
Unghund
Utlogget Utlogget

The Belgian Maniacs

« Svar #4 på: August 01, 2008, 21:49:27 »

Jeg kan jo si at jeg har en halvbror til dette kullet (samme mamma) som jeg er kjempefornöyd med. Det er motor og arbeidslyst så det rekker og blir over Smiley
Loggført

Den enda verkliga upptäcktsresan består inte i att söka nya landskap utan att se saker med nya ögon
Hanne
Nyfødt
*
Utlogget Utlogget

« Svar #5 på: August 02, 2008, 14:36:51 »

En kjemperase! I hundeklubben jeg trente i før, var det derimot mange belgere. Av alle variantene untatt  laekenois. De fleste har faktisk belger på brukshundtreningen der, eller har tenkt å skaffe det. Det er mange aktive belgere lenger nord i landet! Jeg liker rasen kjempegodt, det jeg ser er konsentrerte og aktive hunder. Skulle jeg hatt denne rasen, hadde jeg ville hatt fra 'brukslinjer'.
Loggført
Nangijala
Valp
**
Utlogget Utlogget

Groenendael tispe "Gera"

« Svar #6 på: August 17, 2008, 12:54:13 »

Hyggelig med positive tilbakemeldinger på rasen :-)
Det er ikke så ofte ;-)

Kan jo fortelle at i Norge har vi hatt en groenendael som ble Norgesmester i rundering, noen år etter ble han Nordisk mester i en alder av 11 år !

I Sverige har de hatt 2 groenendael som har vunnet SM i rundering.

Så om man kjøper en "med hjerne", så er det supre brukshunder.
Men desverre er det også endel som har lite drifter og andre som kan ha reservasjoner, så da er det vanskelig å jobbe bruks med de.

I alle fall, så står det dønn stille med valpesalget på bruks-kullet, så jeg vet ikke helt hva jeg skal finne på nå. Annonse i Sverige har ikke gitt respons heller. Kanskje man skal legge hele bruks-oppdretttet på hylla og satse på de "hjernedøde" ;-))

E.
Loggført
Heidi og Cirka
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #7 på: August 17, 2008, 20:21:42 »

Dersom jeg skal ha valper på min hund så ønsker jeg også at de skal være for bruksfolk. Men markedet taler litt i mot nå om dagen. Løpe til venstre er ikke det belgeren er til for. Synd de ser bra ut, feil folk som kjøper de..
Loggført

when you try it, you don't want anything else....
Sider: [1]   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til: