|
Snusken
Gjest
|
 |
« på: August 08, 2008, 03:36:06 » |
|
Selger desverre unna noen bøker av Morten Egtvedt. Klikkertrening for din hund. Og Lydighetstrening i teori og praksis. Begge selges mot ett lite honorar og returkovolutt. Førstemann til mølla 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Heidi og Cirka
|
 |
« Svar #1 på: August 08, 2008, 08:29:21 » |
|
Nei takk, jeg er uheldig eier av de samme to bøkene selv. Kjøpt før valpen kom i hus for over 2 år siden.
|
|
|
|
|
Loggført
|
when you try it, you don't want anything else....
|
|
|
|
Snusken
Gjest
|
 |
« Svar #2 på: August 08, 2008, 09:07:38 » |
|
 Masse bra muligheter her da, dopapir på hytta, ødelagt fot på sofaen osv osv. 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Anneth
|
 |
« Svar #3 på: August 08, 2008, 10:00:12 » |
|
? Er alt det som står i de så dårlig??
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Heidi og Cirka
|
 |
« Svar #4 på: August 08, 2008, 10:20:37 » |
|
Kommer vel ann på smaken. Men når man har lydighetstrening i teori og praksis så er den klikkertrenings boka totalt bortkastet. for det er bare en mindre versjon av førstnevnte.
Når det kommer til boka så synes jeg at psykologidelen er grei. Men den har jeg bedre i psykologi bøkene mine fra høgskolen. Og siden jeg ikke holder på med klikkertrening i den forstand Morten og Co skriver om, blir den for omfattende, det er ei gedigen bok. Og mange andre bøker om lp er vel så bra om ikke bedre.... Med sikte på 10'an er f eks bra.
Når jeg tenker etter hvor mye penger jeg har brukt på de to bøkene så står ikke det til innholdet. Min personlige mening.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Snusken
Gjest
|
 |
« Svar #5 på: August 09, 2008, 10:46:02 » |
|
Kommer vel ann på smaken. Men når man har lydighetstrening i teori og praksis så er den klikkertrenings boka totalt bortkastet. for det er bare en mindre versjon av førstnevnte.
Når det kommer til boka så synes jeg at psykologidelen er grei. Men den har jeg bedre i psykologi bøkene mine fra høgskolen. Og siden jeg ikke holder på med klikkertrening i den forstand Morten og Co skriver om, blir den for omfattende, det er ei gedigen bok. Og mange andre bøker om lp er vel så bra om ikke bedre.... Med sikte på 10'an er f eks bra.
Når jeg tenker etter hvor mye penger jeg har brukt på de to bøkene så står ikke det til innholdet. Min personlige mening.
Jeg skal ikke slakte de bøkene helt, regner faktisk ikke med og få solgt de her eller. Det var bare mye ironi og jeg vet Morten holder på med en bruksbok.. Det blir spennende og se om han involverer RIK i den.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Snusken
Gjest
|
 |
« Svar #6 på: August 09, 2008, 10:48:22 » |
|
Tilleg til over:
Utifra hva jeg vet om han tvlier jeg på at en ev. brukshundbok vil omhandle annet enn NBF programmet, sånn han beskriver LP.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LouDan
Valp

Utlogget
Bajnok
|
 |
« Svar #7 på: August 12, 2008, 23:41:23 » |
|
Klikkertrening for din hund og lydighetstrening i teori og praksis er etter min mening meget gode bøker. Hva du synes sier en del om hvilken metode du bruker. Som klikkertreningsbøker er de meget gode. 
|
|
|
|
|
Loggført
|
"Penger kan kjøpe en bra hund, men ikke dens logring" -Josh Billings
Mvh Julie&Gutta
|
|
|
|
Huffsa
|
 |
« Svar #8 på: August 13, 2008, 00:13:07 » |
|
Hva du synes sier en del om hvilken metode du bruker. Hvilken metode er det da?
|
|
|
|
|
Loggført
|
Ingenting er umulig, det umulige tar bare litt lenger tid..
|
|
|
LouDan
Valp

Utlogget
Bajnok
|
 |
« Svar #9 på: August 13, 2008, 00:15:06 » |
|
Hva du synes sier en del om hvilken metode du bruker. Hvilken metode er det da? Ikke klikkertrening, eller positiv forsterkning/negativ straff da 
|
|
|
|
|
Loggført
|
Mvh Julie&Gutta
|
|
|
|
Snusken
Gjest
|
 |
« Svar #10 på: August 13, 2008, 00:25:04 » |
|
Hva du synes sier en del om hvilken metode du bruker. Hvilken metode er det da? Ikke klikkertrening, eller positiv forsterkning/negativ straff da  Eeeh.. Så at jeg ønsker om mulig selge noen bøker sier deg alt om hvordan jeg trener og ikke trener?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LouDan
Valp

Utlogget
Bajnok
|
 |
« Svar #11 på: August 13, 2008, 00:27:19 » |
|
Hva du synes sier en del om hvilken metode du bruker. Hvilken metode er det da? Ikke klikkertrening, eller positiv forsterkning/negativ straff da  Eeeh.. Så at jeg ønsker om mulig selge noen bøker sier deg alt om hvordan jeg trener og ikke trener? Nei, det gjør det ikke. Jeg kjenner hverken deg eller hunden din, men at jeg foresksempel ikke leser Nordenstam sine bøker sier deg jo noe om hvordan jeg trener.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Mvh Julie&Gutta
|
|
|
|
Bork
Gjest
|
 |
« Svar #12 på: August 13, 2008, 01:00:21 » |
|
Lurer på hva de bøkene jeg har i bokhylla sier om meg og min hundetrening...  Jeg har bl.a. Anders Hallgren, Lars Fält, Jerverud, Svartberg, Nordenstam, Turid Rugås og Karen Pryor m.m.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Huffsa
|
 |
« Svar #13 på: August 13, 2008, 01:14:12 » |
|
Den boksamlinga sier nok at du er litt schitzo Fiasko 
|
|
|
|
|
Loggført
|
Ingenting er umulig, det umulige tar bare litt lenger tid..
|
|
|
|
Heidi og Cirka
|
 |
« Svar #14 på: August 13, 2008, 08:13:06 » |
|
Klikkertrening for din hund og lydighetstrening i teori og praksis er etter min mening meget gode bøker. Hva du synes sier en del om hvilken metode du bruker. Som klikkertreningsbøker er de meget gode.  VELLLLLLLLLLLL.. Stort sett så har jeg en klikker i min venstre hånd på trening, godbitene i min høyre lomme, leken i den samme. Selv om jeg bruker klikker betyr ikke det at jeg synes de bøkene er bra. Det sier heller ikke noe om hvilken metode jeg bruker. Men merk deg jeg bruker klikker og klikkertrener da ikke. stor forskjell 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|