Sider: [1] 2 3 ... 5   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hypotetisk situasjon  (Lest 4483 ganger)
0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
Huffsa
Små kverrulant
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne

« på: September 23, 2008, 16:57:06 »

Rent hypotetisk..

Hvis tv-lisens-torpedo-hælvette kommer på døra mi og krever å få komme inn å se om jeg har tv.. noe jeg selvsagt ikke har  Cool
..og han selvsagt ikke har rett til  Roll Eyes

Men la oss si nå si at jeg er samarbeidsvillig, og sier "selvsagt, men til info har jeg 2 store løse hunder inne. De er vel ikke redd for hunder mister?"
Forhåpentligvis takker han pent for seg og går sin vei, men om han nå ikke gjør det da og likevel vil ta en titt.. Kanskje er han egentlig ørlite redd for hunder, men som pensjonert politimann som har tatt oppdraget for å spe på pensjonen sin, er han redd for å miste ansikt og trår nølende inn etter han har fått beskjed om å ta av seg på beina først.  

Mine hunder har alt annet enn god oppdragelse når vi får besøk.. hvis ikke annen beskjed er gitt vel og merke.. og litt nervøs og småstressa over å få en gammel, streng herremann på døra med buksene trukket langt opp under armene, så kan jeg sørens ikke huske den kommandoen i farta  Cool

Lisensmannen blir da overfalt av 2 veldig glade schäfere som syns verden er urettferdig siden de bare er 63 cm høye mot hans 180.. og hopper opp i ren begeistring for å få en kaffe-og-sneip-ånde-suss. Kan dette da få konsekvenser for mine små elsklinger??

..igjen.. rent hypotetisk Cool
Loggført

Ingenting er umulig, det umulige tar bare litt lenger tid..
Venus
Unghund
Utlogget Utlogget

Pinnedyret

« Svar #1 på: September 23, 2008, 17:37:27 »

Hvis dine hunder hopper på folk i din private bolig, etter at du har advart vedkommende? Det burde ikke få konsekvenser.
Loggført

Joachim
Små kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #2 på: September 23, 2008, 17:49:29 »

Litt uklarheter her..
For det første er det vel lite sannsynlig at noen lisensmenn kommer på døra di i 2008 og krever og komme inn.
Med mindre hundene reagerer med en aggressiv atferd er det vel ingen grunn til at det skal kunne få noen følger?
Ser ikke helt for meg en anmeldelse på at "hundene dems slikket meg i ansiktet"..
Har du litt traumer over gamle myter om lisenskontrollører du Huffsa?  Grin

Loggført

BH Welincha's Mirakel
Huffsa
Små kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #3 på: September 23, 2008, 17:56:29 »

For det første er det vel lite sannsynlig at noen lisensmenn kommer på døra di i 2008 og krever og komme inn.
Skal vi vedde??
Sitat
Med mindre hundene reagerer med en aggressiv atferd er det vel ingen grunn til at det skal kunne få noen følger?
Ser ikke helt for meg en anmeldelse på at "hundene dems slikket meg i ansiktet"..
Er ingen fare for at de vil opptre aggresivt, men 1: Han kan oppfatte det sånn om han ikke er hundekjenner. 2: Han kan være skikkelig rasshøl og finne på å si at de var det.. i så fall blir det ord mot ord
Sitat
Har du litt traumer over gamle myter om lisenskontrollører du Huffsa?  Grin
Ja, jeg ligger under bordet og tør ikke komme frem  Grin Mytene er sikkert mange, men det er faktisk en del av disse som bruker suspekte metoder for å få folk til å betale.. jeg hadde en på telefonen senest for et par timer siden. Jeg er ikke lettskremt, men det er det sikkert mange som er.

[/quote]
Loggført

Jolle
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #4 på: September 24, 2008, 21:44:47 »

Hmmmm!!!! Er vel bare å betale som oss andre, så slipper du å spekulere på hva som evt. vil skje?Huh?Grin
Loggført
Huffsa
Små kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #5 på: September 25, 2008, 08:21:18 »

Først og fremst Jolle.. jeg spekulerer ikke i hva som skjer hvis jeg ikke betaler lisensen. Jeg lurer på om/hvilke konsekvenser det kan få for mine firbente om de gir vedk. en særdeles varm velkomst i mitt eget hjem, som han i utgangspunktet ikke har rett til å være.

Og sist men ikke minst Jolle.. hvorfor i alle dager skal jeg betale lisens når jeg ikke har tv??

Du trenger ikke være vrang og vanskelig bare for å være det vettu  Roll Eyes Roll Eyes  Mulig jeg har ekstremt dårlig humor, men det var også skrevet med pittelitt glimt i øyet.. legg godvilja til Jolle, så slipper du fremstå som en sutrekopp og vriompeis til stadighet  Kiss
Loggført

Jolle
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #6 på: September 25, 2008, 09:00:42 »

Upps!!!  Tåler vi ikke litt iroi da??  Wink
Loggført
Jolle
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #7 på: September 25, 2008, 09:02:49 »

Upps!!!  Tåler vi ikke litt ironi da??  Wink
Loggført
Joachim
Små kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #8 på: September 25, 2008, 10:45:57 »

hvorfor i alle dager skal jeg betale lisens når jeg ikke har tv??

Ja og hva er da problemet? At du ikke klarer styre hundene mens du sier fra til han?
Loggført

BH Welincha's Mirakel
Huffsa
Små kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #9 på: September 25, 2008, 13:28:15 »

Ja og hva er da problemet? At du ikke klarer styre hundene mens du sier fra til han?

Hahaha!!
Meg - "Nei, mister jeg har ikke tv jeg"
Lisensmannen - "Ok da, ha en fin dag"

Det finnes neppe en lisensmann i hele vårt land som kjøper den der. Ihvertfall ikke han stuten som driver å plager meg.

Men det var kanskje vanskelig å lese mellom linjene, så jeg kan finne den berømte skjea jeg Smiley

Mannen vil gjerne inn for å se om jeg har tv.
Mannen har ingen verdens rett til det.
Mannen bruker masse tid på å irritere meg med telefonoppringninger, "trusler", besøk på døra etc.
Da vokser det horn i panna på meg nemlig..

Meeen så lurer jeg på om jeg kanskje skal slippe han inn da for husfredens skyld.. og så kan jeg jo sitere meg selv:
Mine hunder har alt annet enn god oppdragelse når vi får besøk.. hvis ikke annen beskjed er gitt vel og merke.. og litt nervøs og småstressa over å få en gammel, streng herremann på døra med buksene trukket langt opp under armene, så kan jeg sørens ikke huske den kommandoen i farta 

..hvilket betyr at de horna er blitt veldig lange! Men jeg gidder jo ikke være rasshøl hvis det kan få konsekvenser for mors lille elsklinger.. skjønte du det nå Joachim?? Wink

Jada, jeg vet det er fryktelig barnslig. Jeg kunne jo sluppet han inn og vist han at det ikke er noen tv her. Men når folk bruker så mye tid, og i tillegg forsøker å skremme for å finne ut om jeg har tv, vel så går det en faen i meg også..  Wink

Loggført

StoreSlem
Administrator
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

« Svar #10 på: September 25, 2008, 13:52:37 »

Alle som har bodd i bolig beregnet på studenter eller enslige offiserer vet at dette er håpløst plagsomt.  Og noen av de er meget bryske i sine arbeidsmetoder, setter foten inn i døra og slikt.

Mamma og pappa hadde også et avisbud som hadde for vane å åpne ytterdøra og kaste avisen inn i huset om han fant døra åpen. 

Poenget er til huffsa var nok, hva skjer om noen hunder angriper en inntrenger i egen leilighet og hva må man utføre av advarsler og slikt for at det ikke skal få noen konsekvenser for hundene.

Jeg tror min hun hadde angrepet om jentungen hadde vært et stykke unna meg og noen trengte seg inn.

Noen som har oversikt over dette?
Loggført

Det bor en grevling i taket
Huffsa
Små kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #11 på: September 25, 2008, 14:02:14 »

Nei Storeslem, det er ikke angrep jeg er redd for. Ikke av den skumle sorten ihvertfall.
Men angrep i form av hopping, slikking i ansiktet, kanskje litt uling og rumpedunking hvis de får fritt spillerom. Og det er jo ikke farlig, men det er jo ikke alle som digger det liksom..

Men dette ble visst vanskelig.. Kanskje like greit å legge tråden død, og jeg skal love å aldri aldri forsøke meg med en humoristisk vinkling igjen  Grin Grin
Loggført

Heron
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #12 på: September 25, 2008, 15:18:33 »

Men dette ble visst vanskelig.. Kanskje like greit å legge tråden død, og jeg skal love å aldri aldri forsøke meg med en humoristisk vinkling igjen  Grin Grin
Skal prøve å gjøre det litt enklere. Sett skilt utenfor døra med pålydende tekst:

Til Lisensmannen:
Jeg har ikke tv, men to uoppdragne kjøtere i passende størrelse.
Inntrengning i min bolig foregår på eget ansvar.

Så er han advart...
Loggført
Laila
Små kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #13 på: September 25, 2008, 16:00:24 »

Humoristisk  Shocked, nei fydda, kan væra farlig det  Grin Grin
Loggført

Supreme Guardians Eleanor
BH Wickewire's Anguloa Clowesii
BH Mai Tuk Ninja
N S UCH BH N BCH IP( RSP3 RRP3 Lp Elite NBF spor A NBF rundering A)
Supreme Guardians Anastasia
BH RRP3 RSP1 Supreme Guardians Cleo
BH RSP1 Supreme Guardians Diablo
Luna-jenta
Gjest
« Svar #14 på: September 25, 2008, 16:04:24 »

Skriver under på den,Laila Wink
Loggført
Sider: [1] 2 3 ... 5   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til: