Sider: [1] 2   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Valgte du rett rase?  (Lest 1818 ganger)
0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
Cathrine
Gjest
« på: Oktober 02, 2007, 11:44:28 »

Valgte du rett rase?
Ble det som du trodde?
Blir det samme rase neste gang?
Loggført
Arctica
Valp
**
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne

« Svar #1 på: Oktober 02, 2007, 12:00:25 »

Valgte du rett rase?
Vel.. Både ja og nei. Rottweileren er en rase som passer meg godt, men jeg hadde egentlig lyst på dobermann. Min hund ble kjøpt pga. hennes herlige gemytt og hennes personlighet, så hun er rett hund for meg uansett rase.

Ble det som du trodde?
Ja, absolutt, med henne. Hun var jo nesten 2 år da jeg kjøpte henne, så jeg visste ganske godt hva jeg fikk. Om mulig er hun bedre enn forventet, så jeg er strålende fornøyd med valget av henne.

Nei, neste gang blir det dobermann, om 2-3 år, kanskje.
Loggført

Carina
Gjest
« Svar #2 på: Oktober 02, 2007, 13:55:03 »

Valgte du rett rase?
Både og tror jeg. Er sinnsykt fornøyd med gronnistotten, men hadde forventet mer ... vet kke helt hva, men han 'mangler' noe - iallefall i forhold til at jeg ønsker å trene IPO. Men vi får se, vi prøver å komme så langt vi klarer. Smiley
Ellers er det ingenting å klage på, har fått verdens triveligste og nydeligste belger som attpåtil er glad i å jobbe. Så er aldeles ikke misfornøyd med rasevalget. Smiley

Ble det som du trodde?
Vi får se etterhvert, han er jo ung enda. Men dette svarte jeg vel egentlig på i det første spørsmålet. Tongue

Det er jeg usikker på. Det aller beste hadde vært en Groenendael som egnet seg omtrent like godt til IPO som maller og schäfere fra brukslinjer, men mulig det blir en av de to siste dersom jeg fortsatt vil holde på med IPO når neste hund skal 'velges ut'.
Loggført
Venus
Unghund
Utlogget Utlogget

Pinnedyret

« Svar #3 på: Oktober 02, 2007, 18:45:39 »

Valgte du rett rase?
Ja, er fornøyd med rasevalget, oppdretter og individ er jeg litt mer usikker på.

Ble det som du trodde?
Hele hundekjøpet var mer eller mindre dårlig planlagt, så ting kunne gått bedre, men alt i alt så er jeg fornøyd. Hunden duger ikke til "alt", men likevel er det mye hun kan brukes til - kan lære litt av en sær og prippen utstillingsschäfer også Wink

Definitivt, men det blir gjerne hund fra andre linjer ja...
Loggført

Heidi og Cirka
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #4 på: Oktober 02, 2007, 19:55:47 »

Valgte jeg rett rase?
Jeg leste og undersøkte lenge og vel, men hadde i utgangspunktet tenkt meg ut en annen rase, men fikk ett tips av en på jobben som trodde dette var en rase som passet meg, da måtte jeg lese om denne rasen da.. Og etter å brukt tid på å bli kjent med rasen og mulige oppdrettere så ble det tilslutt en hund som passer meg veldig godt. Den innehar alle de egenskapene jeg ønsket. Og har samtidig overrasket meg med hvor mye som ligger i henne. Både av mot, jakt og arbeidskapasitet.

Ble det som jeg trodde?
Jeg trodde jeg kjøpte en lærevillig ivrig hund, hadde ikke trodd jeg skulle få alt det og mer til.. Wink

Hvordan kan man velge annen rase etter denne.. ?Smiley Skal iallfall vurderes i øst og vest og være vel gjennomtenkt skal det være en annen rase ja.
Loggført

when you try it, you don't want anything else....
Cathrine
Gjest
« Svar #5 på: Oktober 04, 2007, 02:39:14 »

Valgte du rett rase?
Ja uten tvil... Schäferhunden passer meg godt. Jeg liker flokkfølesen de har, og evnen til sammarbeid og læring. Passer meg også godt at de synes det er helt kult med en rolig dag i ny og ne og at alt jeg tilbyr av aktivitet er like gøy.

Ble det som du trodde?
Nei, hadde vel aldri tenkt jeg skulle bli så aktiv med hund som jeg er ...interessen har vokst med årene og kvalliteten på hundene Smiley

JA! Men jeg har noen andre raser jeg har lyst å prøve i mitt liv også da... feks: Picard, Papilon, Russisk Toy Terrier, Stor Puddel, Malle...så jeg må vist bli gammel om jeg skal komme igjennom alt dette....
Loggført
Silje
Unghund
Utlogget Utlogget

Sofahunden

« Svar #6 på: Februar 23, 2008, 18:58:34 »

Drar opp denne tråden litt jeg, kjekt å se hva folk har som raser.

Valgte du rett rase?

Ja, definitivt. Jeg er godt fornøyd. Det er en lettlært, trygg hund. Med mange gode brukshundkvaliteter.

Ble det som du trodde?

Ja, vi er i startgropen på en lang spennende vei, men til nå ser dette svært bra ut.

Ja det blir nok flere individer av samme rase og fra samme oppdretter. Men jeg har alltids schæferen i mitt hjertet. Så jeg ønsker nok en schæfer engang i mitt liv. (Fra seriøse brukshundlinjer!!!).
Loggført

AD BH Aice Av White Viking
vargfjells Locus

* www.brukshund.dinstudio.no *
Djerve
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #7 på: Februar 24, 2008, 00:07:03 »

Valgte du rett rase?  Tja, sånn i bunn hadde det vært raser som hadde passet meg bedre i utgangspunktet.
Ble det som du trodde? Ja for det meste. Men hadde ikke trodd det skulle være så mye lyd i dem.
Blir det samme rase neste gang? Vet ikke. Har veldig lyst å prøve litt forskjellig, men liker rasen godt, så i fremtiden vil det sikkert komme flere dobermenn. Smiley
Loggført
Zorro
Unghund
Utlogget Utlogget

The Belgian Maniacs

« Svar #8 på: Februar 25, 2008, 16:18:03 »

Valgte du rett rase? Ja jeg er ganske sikker på at groenendael er rett rase for meg. Har hatt flere tidligere og värt litt usikker, men når Zorro kom stormende inn i livet mitt föltes alt 100% rett

Ble det som du trodde? Utstillingsbelgerne som jeg har hatt fra för har skuffet meg litt da de manglet en hel del pluss at tilgjengeligheten ikke har värt den beste. Men nå da jeg har en med brukslinjer har jeg fått det jeg ville pluss mer en jeg kunne drömme om hos en hund. Selv om han gir med nye grå hår hver eneste dag så ville jeg ikke byttet ut ham for alt i verden

Blir det samme rase neste gang? Selv om jeg kanskje pröver på andre raser så kommer det nok alltid å finnes en groenendael her.

Loggført

Den enda verkliga upptäcktsresan består inte i att söka nya landskap utan att se saker med nya ögon
juzzy
Valp
**
Utlogget Utlogget

« Svar #9 på: Februar 25, 2008, 21:40:26 »

Valgte du rett rase? Ja, det tror jeg definitivt jeg har gjort. Schæfer passer meg utrolig bra. Jeg elsker at de er så sosiale og lett å jobbe med. Herlige hunder.

Ble det som du trodde? Ja, foreløbig kan jeg ikke klage. Men har ikke opparbeidet meg så mye erfaring enda. Heldigvis har jeg gode støttespillere rundt meg! Cheesy

Blir det samme rase neste gang? Jeg tror nok det er stor fare for det ja!! Cheesy Cheesy
Loggført
Heidi
Små kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #10 på: Februar 26, 2008, 10:39:01 »

Valgte du rett rase? Når jeg først tok steget og bestemte meg for rase, så valgte jeg rett rase for meg.
Ble det som du trodde? Må si det ble mye lettere og bedre enn jeg trodde. Valp for føste gang og til alt overmål en gråschæfer!?!?! Men jeg uroet meg unødig, alt har vært en glede så langt.
Blir det samme rase neste gang? Det er det store sjanser for... men har også ett lite øye til hollender og picard. Får se hva jeg rekker over får pensjonstilværelsen kommer.
Loggført

Den som aldri gjør feil - har intet gjort!!
Ronny
Kverrulant
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

« Svar #11 på: Februar 26, 2008, 11:22:03 »

Valgte du rett rase? JA jeg tror da det..kunne ikke hatt en hund som har lært meg mer en denne gutten.
Si en rase som er stueren etter 3.dager Grin Grin

Ble det som du trodde? NEI, jeg ble hundesportsgal..og forumsgal..hehe..jeg skulle jo bare ha en kompis og dra på fisketurer sammen med...

Blir det samme rase neste gang? JA definitivt, men fra helt andre gener Grin JEG har i det siste vinglet mellom sch/malle/hollender. MEN endelig har jeg tatt til vettet, det finns bare en rase for meg enn så lenge. Må få prøvd en dobermann med skikkelige brukslinjer før jeg skifter til noe annen rase. Men jeg tviler sterkt på at det vil skje..at jeg skifter mener jeg..hehe..

Loggført

Kjersti
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #12 på: Februar 27, 2008, 01:31:53 »

Valgte du rett rase?
Med tanke på at Dina er min 3. dobermann, så vil jeg påstå at jeg var temmelig sikker på at det var denne rasen jeg skulle ha. Men min første dober var ikke i utgangspunktet jeg som valgte. Bikkja kom sammen med kjæresten, og det er bare bildet av bikkja som henger på veggen her, for å si det slik he he.
Jeg vinglet endel ei stund for å se om det var andre raser som kunne sjarmere meg, men min elsk har definitivt vist seg å være solid forankret i denne ekstremt herlige rasen! Jeg har også hatt Bordeaux, Amstaff og dvergschnauzer.
Beeper (min silkemynde) fikk entre mitt liv som den første i Norge av rasen, så der visste jeg virkelig ikke hva jeg bega meg ut på. Men hun har vist seg å være et helt fantastisk deilig vesen. Laaaangt fra noen brukshund, men hun fyller sin oppgave som lillesøster og koseklump til fulle Smiley

Ble det som du trodde?
Med Beeper hadde jeg som sagt ingen forutsetninger for å vite hva jeg kunne forvente meg, men hun er en mynde helt etter boka, tror jeg he he. Hun er selvutnevnt dronning i enhver situasjon, og mammas lille primadonna.
Dina har ikke blitt helt som jeg forventet. Hun er helt fantastisk! Jeg forventet kanskje litt mer jakt og kamp i henne, men det hun mangler der gir hun igjen tusen ganger i sitt stødige gemytt, sin balanserte væremåte og sin evige lyst og iver til å trene sammen med meg. Jeg forventet meg litt mer bråk, litt mer usikkerhet og litt mer jobbing for en harmonisk tilværelse. Men Dina har gjort alt dette til en dans på roser. Hun er uten tvil det beste hunden jeg har hatt!

Her må jeg nok si nei Sad Jeg tror ikke jeg vil kunne få en like god dobermann igjen etter Dina, så jeg vet ikke om jeg tør å forsøke igjen etter henne. Heldigvis er hun enda ung (2 år) så jeg ser frem til et langt liv sammen enda, og jeg håper jeg slipper å måtte velge ny hund på mange, mange år Smiley når hennes dager er talte, tror jeg kanskje jeg satser på et litt roligere hundeliv. Men det har jeg sagt før også, så hvem vet hva som skjer he he.
Loggført
Circameg
Administrator
Utlogget Utlogget

« Svar #13 på: Februar 27, 2008, 03:13:02 »

Valgte du rett rase?
Min første hund er en blanding, jeg skulle bare ha en hund og han fikk jeg gratis. Wardo lever i beste velgående ennå, og nærmer seg 16 år med stormskritt. Han har vært min prøve og feile klut, men til tross har vi nådd langt. Fordi blandingshunder ikke er ønsket valgte jeg en schafer tispe. Jeg hadde henne på fór. Dette var ingen god hund, lite sikker på seg selv, og ble utrolig avhengi av meg. Jeg var hennes støtte i livet. Jeg fikk henne som voksen, og hun hadde vært kasteball. Hun døde desverre fra meg alt for tidlig. Så valgte jeg schafer tispe nr 2, en utrolig god hund. Stødig og fin å jobbe med. Hun er i dag 10 år. Nå har jeg fått meg schafer nr 3. En hannhund som ser ut til å bli veldig bra. Han har et utrolig pågangsmot, stødig og fin så langt. Gleder meg til å ta fatt på trening med han. Så ja, jeg har funnet min rase.

Ble det som du trodde?
Så absolutt. Rasen er en allround hund. Elsker å jobbe, gå turer i skogen eller bare rolige late dager. En venn for livet Smiley

Ja, så lenge min helse holder så blir det helt klart en ny schafer. I skrivende stund har jeg en valp på 3 mnd, så det blir nok mange år til neste.
Loggført

Skjønnheten kommer innenfra Smiley
http://www.gardsjente.com
Ilo
Nyfødt
*
Utlogget Utlogget

« Svar #14 på: Februar 27, 2008, 14:04:46 »

Valgte du rett rase? Ja, det kan en vel si. Har ønsket meg Schäfer fra jeg viste hva en hund var. Me, desverre viste min far hvor mye jobb det er --hadde hatt flere hunder fra Forsvarer--så det ble en Golden Retriver.  Men nå er jeg "gammel" nok til å bestemme selv, ungene er store og jeg har fått min drøm i oppfylse.

Ble det som du trodde? Tja, må vel innrømmet at far hadde rett, mye jobbing. Men all den gleden en får igjen, den veier opp mot. Trodde heller ikke at jeg skulle bli så aktiv som jeg er..Tir og Torsdag er hellige, da er det trening. Dra på kurs og gjør ting jeg aldri trodde jeg skulle gjøre...F.esk. kjøpe Camingvong for å reise rundt på stevner. Men, fy så gøy.

Blir det samme rase neste gang? JA, det er ting som er sikkert. Kommer til å bli gammen med en Schäfer. For noen herlige dyr. Grin

[/quote]
Loggført

Schäferhunden, min beste venn og treningskamerat.
http://wineckesilo.webs.com
Sider: [1] 2   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til: