Sider: 1 ... 12 13 [14]   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Råfôring vs tørrfôr vs 50/50  (Lest 9843 ganger)
0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet.
Joachim
Små kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #195 på: November 26, 2008, 12:25:14 »

Ang. 5 kg pølsene... de har ikke jeg heller  Wink Bare tull, teite å lagre og dyre... Jeg har 20 kgs blokker og 1 kgs pølser.

Prisdifferansen på 5kg pølser og 20kg blokk er 20% i innkjøp,
Du som selger 1kg pølser som er over 100% dyrere påstår det er dyrt Huh?

Når en ser hvor mye mas det er i tid, utstyr og rengjøring med sag fremfor 3 kakk med øks på ei pølse uten sagmugg og klin gir jeg litt blanke i differansen. Som forhandler føler jeg ett visst ansvar for hygiene uten at jeg har satt meg inn i regelverket her som sikkert finnes godt gjemt i Mattilsynets arkiver. Kløyving fremfor saging er desidert mer hygienisk.
De med flere hunder kan jo tine 5kg i slengen, hvorfor da knote med blokkene og deling??
Som nevnt selger jeg gjerne 20kg i blokk til de som ønsker det men da får de dele selv, jeg ser virkelig ikke problemet. Deling er ingen selvfølge hos forhandlere, det er en tilleggstjeneste enkelte ev. velger å praktisere.

For all del, folk får gjøre som de selv ønsker men sånn har jeg finni det mest mest lønnsomt, tidsbesparende, hygienisk og praktisk.

Loggført

BH Welincha's Mirakel
Circameg
Administrator
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne

« Svar #196 på: November 27, 2008, 17:51:00 »

Mener du 5 kg pølser x 200 kg så koster det 9 kr kg  Shocked Huh?

Hei vi takker for din henvendelse og kan informere om følgende priser:

200 kg à 20 kg kartong med ½ og 1 pølser kr. 3500,-  (17,50 kr pr kg)

200 kg à 5 kg pølser kr. 1800,- (9 kr pr kg)

Loggført

Skjønnheten kommer innenfra Smiley
http://www.gardsjente.com
Laila
Små kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #197 på: November 27, 2008, 18:26:23 »

Takk skal du ha  Smiley Da er det ingen tvil , det blir 5 kg pølser neste gang  Grin
Loggført

Supreme Guardians Eleanor
BH Wickewire's Anguloa Clowesii
BH Mai Tuk Ninja
N S UCH BH N BCH IP( RSP3 RRP3 Lp Elite NBF spor A NBF rundering A)
Supreme Guardians Anastasia
BH RRP3 RSP1 Supreme Guardians Cleo
BH RSP1 Supreme Guardians Diablo
BC-Stitch
Valp
**
Utlogget Utlogget

« Svar #198 på: Desember 03, 2008, 20:20:50 »

Prisdifferansen på 5kg pølser og 20kg blokk er 20% i innkjøp,
Du som selger 1kg pølser som er over 100% dyrere påstår det er dyrt Huh?

Når en ser hvor mye mas det er i tid, utstyr og rengjøring med sag fremfor 3 kakk med øks på ei pølse uten sagmugg og klin gir jeg litt blanke i differansen. Som forhandler føler jeg ett visst ansvar for hygiene uten at jeg har satt meg inn i regelverket her som sikkert finnes godt gjemt i Mattilsynets arkiver. Kløyving fremfor saging er desidert mer hygienisk.
De med flere hunder kan jo tine 5kg i slengen, hvorfor da knote med blokkene og deling??
Som nevnt selger jeg gjerne 20kg i blokk til de som ønsker det men da får de dele selv, jeg ser virkelig ikke problemet. Deling er ingen selvfølge hos forhandlere, det er en tilleggstjeneste enkelte ev. velger å praktisere.

For all del, folk får gjøre som de selv ønsker men sånn har jeg finni det mest mest lønnsomt, tidsbesparende, hygienisk og praktisk.

Jeg deler ikke blokkene, har heller aldri gjort det... Det er faktisk ingen som har forventet at jeg skal gjøre det heller  Smiley

De 1 kg's pølsene har jeg kun fordi enkelte kunder med små hunder på 5 - 6 kg og noen med ildere ikke gidder å kjøpe større. Noen kunder har ikke lyst til å drive med oppdeling osv og kjøper derfor heller pølser. Og noen igjen har ikke store fryseplassen. Men uansett på den tiden jeg har drevet å solgt v&h så har jeg kun solgt 7 stk av 5 kg's pølsene, her er det ingen som vil ha dem. Jeg selger 20 kg, 1/2 kg og 1 kg. Utvalget jeg har er på bakgrunn av hva kundene mine kjøper...

Om du har kunder som syns 5 kg er praktisk så er jo det flott  Wink
Loggført

BC-Stitch
Valp
**
Utlogget Utlogget

« Svar #199 på: Desember 03, 2008, 20:25:26 »

Stemmer at de koster 9 kr kg, inn til forhandler... det er da ikke tatt med frakt osv som vi jo må betale for å få varene hjem. Utprisen her blir noe annet enn 9 kr kg på disse ja... Men uansett så er det jo sånn at jo større enhet man kjøper jo billigere blir jo kg-prisen  Wink
Loggført

Circameg
Administrator
Utlogget Utlogget

« Svar #200 på: Desember 05, 2008, 01:59:53 »

Jeg deler ikke blokkene, har heller aldri gjort det... Det er faktisk ingen som har forventet at jeg skal gjøre det heller  Smiley

De 1 kg's pølsene har jeg kun fordi enkelte kunder med små hunder på 5 - 6 kg og noen med ildere ikke gidder å kjøpe større. Noen kunder har ikke lyst til å drive med oppdeling osv og kjøper derfor heller pølser. Og noen igjen har ikke store fryseplassen. Men uansett på den tiden jeg har drevet å solgt v&h så har jeg kun solgt 7 stk av 5 kg's pølsene, her er det ingen som vil ha dem. Jeg selger 20 kg, 1/2 kg og 1 kg. Utvalget jeg har er på bakgrunn av hva kundene mine kjøper...

Om du har kunder som syns 5 kg er praktisk så er jo det flott  Wink

Jeg kjøpte inn noen 5 kg pølser nå, bare for å se.. Er ikke i tvil.. MYE enklere å dele en 20 kg blokkene..
Her blir det 5 kg pølser fremover!
Loggført

Skjønnheten kommer innenfra Smiley
http://www.gardsjente.com
Sider: 1 ... 12 13 [14]   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til: