Sider: [1]   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Beste kurs?  (Lest 912 ganger)
0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
Cathrine
Gjest
« på: Oktober 04, 2007, 02:50:00 »

Det er helt sikkert mange hundefolk her som lurer på hvor de finner de beste kursene og de beste instruktørene... Og det er også helt sikkert mange her som har masse god info om komme med.  Cheesy

Så hvilket kurs er det beste du har gått på?
Hva var det som gjordet kurset så bra?
Loggført
Wenche Jo
Kverrulant
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne

« Svar #1 på: Oktober 06, 2007, 19:28:25 »

En har jo vært på en del kurs. Men jeg klarer ikke bli enig med meg selv om det er SPH-kruset på Sølen med Bjørningstad som instruktør eller om det er runderingskurset på Østli Hundesenter med Terje Østli som instruktør, som er det beste. Jeg vil si at de to kursene og med de to instruktørene er de kursene jeg virkelig har hatt best ubytte av på hvert sitt felt, og som jeg mer en gjerne blir med på igjen.

Hvorfor akkurat de to instruktørene..?....Fordi de pakker ikke inn ting, de krever 100% av deg som fører og er veldig ærlige. DET setter jeg mest pris på.
Da må en jobbe selv, da får en fort se resultatene og det motiverer skikkelig når en kommer hjem og skal stå på egne ben igjen.
Loggført
Mikkel
Unghund
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

« Svar #2 på: Oktober 06, 2007, 23:13:15 »

Å bare plukke et går ikke, så jeg tar et fra hver "kategori".

SPH kurset med John Bjørningstad er et av de virkelig bedre jeg har deltatt på. Wenche sier mye av grunnene her ja. Vil også legge til at det å ha en instruktør som er så virkelig engasjert i det han driver med er skikkelig givende. I tillegg er det veldig moro å få utdelt de nøklene man trenger, og faktisk få et flott utbytte (takk igjen Cath Wink ). Det at han også gav oss småoppgaver å trene på mens vi ventet (hvem sa pause??) gjorde at vi fikk utnytta tida maksimalt.

Et annet kurs jeg vil dra fram, er et gjeterhund kurs jeg gikk med Nirm for Jim Cropper fra England for noen år tilbake siden. Jeg likte metodene hans for å takle en slik type hund. Og vi fikk en framgang på fire dager jeg faktisk ikke trudde var mulig. Her var det også at han var ærlig med tilbakemeldingene sine, engasjert og både flink med de positive og negative tilbakemeldingene.

På lydighetssida har jeg enda til gode å ha vært på et virkelig bra kurs.
Loggført

Myrullens Isko Nirm & Marschas VI "Vida"
Sider: [1]   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til: