Jepp jepp siden man er i en god stim av prat om ernering og div så kan jeg vel slenge inn noen ord her å.

Vil først bare vise min største begymring over tips som blir gitt som HVITLØKS pulver og noen nevnte SALT.!!!
Jeg vil nødig behøve legge inn dokumeterte fakta beskrivelser om tema da dette er noe man lærte på barneskolen men det vil her vere bedre og la hunden vere drittspiser en og prøve ta livet av den ved forgiftning.
Så vil jeg klippe lime litt fra linken til Irene:
Medisinske faktorer som kan føre til koprofagi er alvorlig tiaminmangel, kronisk bukspyttkjertelsvikt, feilabsorpsjonssyndrom eller UTILSTREKKELIG ENERGIOPPTAK.
Dersom man antar at problemet ligger i et for med for lite stoffer, så bør man skifte for og se hvordan det vil utvikle seg.
Nå er det jo i dette tilfellet av trådstarter og andre her snakk om hunder som faktisk sies og gå på V/H eller annet våt for MEN.
Jeg vil sterkt annta dette dreier seg om mangler av ett eller annet som hunden prøver kompansere på.
Jeg har selv alldri opplevd dette problemet men stort sett alle hunde venner jeg kjenner har denne uvanen og alle de går på tørrfor så her blir jeg fort misstenksom.
Og selv om du nå tenker si at ja men min hund gå på våt for så spiller det liten rolle da man her må se på helheten og hvordan hunden faktisk blir brukt slik at den får ett maksimalt opptak av den maten den får.
Det nytter ikke at hunden spiser V/H hvis den ikke får tilstrekkelig mosjon og mat til rett tid i forhold til det og ha maksimalt opptak.
Nei ta kontakt med mesterkokk og storfisker Svein og få noen 4`e stjernes opprkrifter på resturant mat til hunden og prøv det en stund og se om hunden din etter det fortsatt spiser dritt noe jeg tviler på.
Sto forsåvidt noe om at det kunne ha noe med stress og kjedsomhet og å gjøre så kan sikkert vere behjelpelig med noe som sysselsetter hunden med noe mer givende en og gå rundt og spise dritt.

Tror ikke dette problemet er vannskelig og løse og har nok sine naturlig årsaker hvis man bare er villig til og gjøre noe.
Og det første jeg ville tengt om hunden min gjore noe slikt var og vurdere hans mat vaner og se om jeg kunne gi han noe bedre en noe som faktisk gir han lyst til og spise dritt etterpå......

MVH