|
Joachim
|
 |
« på: November 08, 2008, 04:38:20 » |
|
Nå har Morten lansert sin egen "tvkanal". Når jeg ser det han kaller doggieZen så fint og buddhistisk så undrer det meg at dette er slående likhet med hva som praktiseres på trening hver bidige uke. Sånn jeg ser det og med figurantkurs i lomma så er innlæring i IPO veldig enkelt. Hunden får bytte i belønning og hva er forskjellen med doggie Zen???
|
|
|
|
|
Loggført
|
BH Welincha's Mirakel
|
|
|
|
Joachim
|
 |
« Svar #1 på: November 08, 2008, 04:43:04 » |
|
Må ikke misforstås at jeg mener det er enkelt og bli figurant for det er det ikke,,
|
|
|
|
|
Loggført
|
BH Welincha's Mirakel
|
|
|
|
Joachim
|
 |
« Svar #2 på: November 08, 2008, 20:10:01 » |
|
Ingen som har synspunker her 
|
|
|
|
|
Loggført
|
BH Welincha's Mirakel
|
|
|
|
Joachim
|
 |
« Svar #3 på: November 08, 2008, 21:17:02 » |
|
Ingen som har synspunkter på Morten E's Doggie Zen??? 
|
|
|
|
|
Loggført
|
BH Welincha's Mirakel
|
|
|
|
jaroshund
|
 |
« Svar #4 på: November 08, 2008, 21:24:23 » |
|
Har du kjøpt "filmruller" hos Canis??
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Joachim
|
 |
« Svar #5 på: November 08, 2008, 21:26:27 » |
|
Den ene var gratis og den andre var en av de tre gratis.
|
|
|
|
|
Loggført
|
BH Welincha's Mirakel
|
|
|
|
jaroshund
|
 |
« Svar #6 på: November 08, 2008, 21:28:09 » |
|
OK. For jeg har ingen tanke om å legge igjen en eneste krone på Canis.... Ikke har jeg satt meg ned for å se på TV konseptet heller... Og Ikke tror jeg at jeg kommer til å gjøre det
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Svein.E.J
|
 |
« Svar #7 på: November 08, 2008, 21:34:18 » |
|
joachim må jo gjøre noe når han har vert ute og prøvd klyve en blokk V/H og gitt opp, da går han inn og ser på film fra canis........  Jeg klarer ikke la vere joachim men du legger selv opp til det...  Men nå skal jeg sette meg inn i dette canis tullet og så skal jeg om noen øl komme sterkt tilbake og si hva jeg mener om dette tullet. Så jeg får håpe jeg etter det kan gi canis inn så ørene flaggrer for en større dritt forening skal man lete lenge etter. Mvh
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Wenche Jo
|
 |
« Svar #8 på: November 08, 2008, 21:35:52 » |
|
Joachim, definer Doggizen...
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Joachim
|
 |
« Svar #9 på: November 08, 2008, 21:39:02 » |
|
Som jeg skrev i innledningen så er det i mine øyne veldig enkelt da det det belønning.
|
|
|
|
|
Loggført
|
BH Welincha's Mirakel
|
|
|
|
Joachim
|
 |
« Svar #10 på: November 08, 2008, 21:40:36 » |
|
Som jeg skrev i innledningen så er det i mine øyne veldig enkelt da det det belønning. Men Canis gjør noe stor ut av dette og da lurer jeg på om jeg har gått glipp av noe..
|
|
|
|
|
Loggført
|
BH Welincha's Mirakel
|
|
|
|
Wenche Jo
|
 |
« Svar #11 på: November 08, 2008, 21:41:54 » |
|
Som jeg skrev i innledningen så er det i mine øyne veldig enkelt da det det belønning. Kaller du det en definisjon på doggizen?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Wenche Jo
|
 |
« Svar #12 på: November 08, 2008, 21:45:33 » |
|
Om ordet Zen:
"Ordet Zen betyr meditasjon og målet i Zen er å nå oppvåkning gjennom meditasjon. Zen oppstod i Kina på 500-tallet e.kr. men er nå mest utbredt i Japan. Zen-buddhismen er ikke veldig forskjellig fra de andre retningene når det gjelder innholdet, men den bruker flere og andre metoder. Disse metodene mener de kan åpne sinnet for plutselig oppvåkning. Det kan for eksempel være bueskyting, kampsport, meditasjon, landskapsmåling, skrivekunst og fekting. Særlig meditasjon er viktig for Zen-buddhismen. Når man mediterer slapper man av i alle muskler, man sitter i en behagelig stilling og rettere all oppmerksomheten mot for eksempel en ting, et ord eller pusten sin. Målet med meditasjon er å stenge alle tanker ute. De mener at først når du slipper taket i det logiske kan du se virkeligheten slik den er. Noen kan sitte stille i timevis og meditere foran en naken vegg. Det er lite undervisning i Zen og de har ikke mange skrifter og bøker. I motsetning til resten av buddhistene er de er heller ikke opptatt av å stille filosofiske spørsmål. De mener dette kan virke mer som hinder enn som hjelp. Zen-buddhismen har hatt innflytelse mange steder. For eksempel er det mye interesse for zen-buddhisme i Europa og USA. Mye alternativ medisin og metoder bygger på Zen-buddhismen. Men også kristendommen har en form for meditasjon. Den er inspirert av Zen-meditasjon og kalles kristen zen-meditasjon."
Kilde: Wikipedia
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Joachim
|
 |
« Svar #13 på: November 08, 2008, 21:46:41 » |
|
Som jeg skrev i innledningen så er det i mine øyne veldig enkelt da det det belønning. Kaller du det en definisjon på doggizen? DoggieZen er belønning mot en styrt atferd elller kall det hva du vil. Når du står med hunden som klør etter og komme ut så er det doggieZen når den får komme ut..
|
|
|
|
|
Loggført
|
BH Welincha's Mirakel
|
|
|
|
Wenche Jo
|
 |
« Svar #14 på: November 08, 2008, 21:48:09 » |
|
Så ut i fra ordets opprinnelse så sitter bikkja pinadø og mediterer?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|