Sider: 1 [2] 3 4 ... 11   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: www.canis.tv og IPO  (Lest 7949 ganger)
0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.
Joachim
Små kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #15 på: November 08, 2008, 21:49:16 »

Så ut i fra ordets opprinnelse så sitter bikkja pinadø og mediterer?

Det får du ta opp med Morten E.
Loggført

BH Welincha's Mirakel
Laila
Små kverrulant
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne

« Svar #16 på: November 08, 2008, 21:55:48 »

Så ut i fra ordets opprinnelse så sitter bikkja pinadø og mediterer?

Nå legger jeg opp med trening av hund...nå skal de altså meditere  Shocked
Loggført

Supreme Guardians Eleanor
BH Wickewire's Anguloa Clowesii
BH Mai Tuk Ninja
N S UCH BH N BCH IP( RSP3 RRP3 Lp Elite NBF spor A NBF rundering A)
Supreme Guardians Anastasia
BH RRP3 RSP1 Supreme Guardians Cleo
BH RSP1 Supreme Guardians Diablo
Wenche Jo
Kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #17 på: November 08, 2008, 21:59:21 »

... med tommelfinger og pekefinger samlet og så messer en...ooooohhhhhm.... Grin
 Roll Eyes Men hvordan får en hunden til å gjøre det....?
Loggført
Joachim
Små kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #18 på: November 08, 2008, 22:03:16 »

http://www.canis.no/bibliotek/artikler.php?id=195
Loggført

BH Welincha's Mirakel
jaroshund
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #19 på: November 08, 2008, 22:03:31 »

... med tommelfinger og pekefinger samlet og så messer en...ooooohhhhhm.... Grin
 Roll Eyes Men hvordan får en hunden til å gjøre det....?

Ja du kan godt gi opp hundetreninga om du ikke klarer å få det til engang! hrmf *gapskratter*
Loggført

JaRo`s Hund http://jaroshund.no
Forhandler av Vom & Hundemat
Silje
Unghund
Utlogget Utlogget

Sofahunden

« Svar #20 på: November 08, 2008, 22:04:21 »

Ny treningsgud for hundenorge visstnok Cheesy:D:D

Har han nok erfaring med ipo hunder til å forklare folk som har drevet med det i årekke at de skal få hunden til å meditere seg til bedre ipo?
Loggført

AD BH Aice Av White Viking
vargfjells Locus

* www.brukshund.dinstudio.no *
Joachim
Små kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #21 på: November 08, 2008, 22:05:28 »

Ny treningsgud for hundenorge visstnok Cheesy:D:D

Har han nok erfaring med ipo hunder til å forklare folk som har drevet med det i årekke at de skal få hunden til å meditere seg til bedre ipo?

Tydeligvis..
Loggført

BH Welincha's Mirakel
Laila
Små kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #22 på: November 08, 2008, 22:06:01 »

Maria....det slår meg nå, kurs med meditasjon måtte vært noe for AUS  Grin
Loggført

Supreme Guardians Eleanor
BH Wickewire's Anguloa Clowesii
BH Mai Tuk Ninja
N S UCH BH N BCH IP( RSP3 RRP3 Lp Elite NBF spor A NBF rundering A)
Supreme Guardians Anastasia
BH RRP3 RSP1 Supreme Guardians Cleo
BH RSP1 Supreme Guardians Diablo
Joachim
Små kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #23 på: November 08, 2008, 22:06:51 »

Maria....det slår meg nå, kurs med meditasjon måtte vært noe for AUS  Grin

AUS!
Loggført

BH Welincha's Mirakel
Wenche Jo
Kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #24 på: November 08, 2008, 22:10:22 »

"Du tror det ikke før du ser det"...
Loggført
Wenche Jo
Kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #25 på: November 08, 2008, 22:12:03 »

Hmmm...aner et nytt markede...hundemeditasjon Grin...Og i sammen slengen så tar vi med åndeutdrivelse fra hundebur/hundehus/hundegård.....da er bildet komplett liksom Grin
Loggført
Svein.E.J
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #26 på: November 08, 2008, 22:45:02 »

En mer utspekulert type en Morten Egtvedt skal man jaggu lete lenge etter og jo mer jeg leser av det han skriver jo mer ler jeg.
Her sammenlignes hunder med ninja munker fra tibet og budister i meditasjon og gud bedre mer han klarer lire av seg mens han stille sniker inn i ny og ne hvor ubrukelig all form for negativ straff er uansett hvordan den utføres.

Si meg har noen møtt denne typen noengang og kan si noe om han, han må jo vere totalt åndsfraverende.
Skulle jo nesten tro han viste hva han pratet om og jeg forstår nesten godt at jentene der inne på canis lar seg lokke med til og faktisk tro det han selger faktisk er noe nyskapende og helt fantastisk.
Han sammenligner zen med ninja munkene i tibet og prater om zen som en sinnstilstand uten begymring og en sinnstilstand der man skal utelukke alt og konsentrere seg om en oppgave og ha kontroll på sinnet.
Tror han skal ta seg en tur opp i fjellene i tibet og se de budistiske munkene der hvordan de egentlig blir behandlet før han lokker med at zen er en klikker canis ting.

Kan hilse han og si de munkene der oppe kun jobber under straff og blir straffet hardt hver eneste dag for hver minste lille feil de gjør med slag med stokk og det er heller ikke noe som heter positiv belønning der oppe så fatter ikke hvor i huleste han kom på og dra budisme og munkene i tibet inn i dette godbit,klikker og null negativ straff greiene sine.
Zen er noe munkene bruker for og koble ut og tåle mota den harde treninga og straffen uten og bryte sammen pluss at zen er en måte og overføre smerte foreksempel fra ett pungt til ett annet.
Så zen er ikke noe man selger med klikker for og si det mildt, for med klikker har du svert lite bruk for zen.
Fy flate jeg har lest mye tull men han der tar jaggu kaka.

Zen er forøvrig om jeg må si det selv ikke noe tull og er noe alle kan klare mestre med litt trening og er faktisk noe man kan dra stor nytte av for de som foreksempel utfører sporter eller andre ting som inneberer stor smerte.

Loggført
Joachim
Små kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #27 på: November 08, 2008, 22:50:02 »

Hehe bring it on... Grin
Loggført

BH Welincha's Mirakel
Kjersti
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #28 på: November 08, 2008, 23:25:20 »

Doggie zen er faktisk et velkjent begrep over hele verden. Det brukes i all type trening, og jeg vil tro du har brukt det masse i din egen trening selv uten at du vet det... Jeg fant en ok beskrivelse av det, som jeg har kopiert  og legger inn her. Dette er definitivt ikke noe Egtvedt har funnet på selv, og er veldig enkelt. Det er ikke noe en nødvendigvis må klikkertrene for å benytte seg av... Når du lærer bikkja å sitte å se på deg før den får spise eller gå ut, så benytter du deg av dette prinsippet. Enkelt og greit.

Hva er Doggie - Zen?
Doggie - Zen er ett uttrykk i forbindelse med trening av hund. Det oppsto i  USA i forbindelse med klikkertrening for ca. 10 år siden. Det er inspirert av av Zen - buddhisme.
Zen er buddhismens filosofi om full mental kontroll og at alt man avstår i fra mens man lever, får man belønning for i neste liv.

For vårt bruk i hundetrening kommer belønningen langt raskere. Om hunden avstår fra noe så oppnår den noe positivt - ganske med det samme. 

Doggie-Zen brukes altså i læringen av hunden for å:

beherske seg selv.
lære at den må avvente for å få noe bedre.
En filosofi
Det begynner med at hunden skal se på deg å spørre om lov til å ta godbiten du holder i hånden, eller ligger på bordet, før du sier "vær så god".

Om hunden vil lukte på en flekk, må den spørre deg om lov før du gir tillatelse. Belønningen blir da et den får lukte/snuse. Samme gjelder ved møte med andre hunder. Vil den bort for å hilse, må den f. eks. sette seg og pent spørre deg om lov til å hilse. Belønningen blir da at den får hilse. Det er meget viktig at den på ingen måte for hilse uten at den først har spurt om lov.

Dette er en snarvei egentlig til en "Lydig" hund fordi hunden spør deg alltid og da har du plutselig meget fin kontroll i hverdagen uten at du egentlig har gjort så veldig mye for å få det.

Det første steget

Teksten er klippet fra "treningstipset"
Loggført
Svein.E.J
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #29 på: November 09, 2008, 00:40:13 »

Kjersti veit du egentlig noe som helst om zen utenom den ufattelig idotiske forklaringen du fant på canis som jeg og leste og lo så tårene trillet av....?
Jeg gjør regne med vedkommende som skrev dette var en 14år gammel jente og jeg vil tro vedkommende ikke veit bedre etter mange år i canis.
canis er som en muslims eller kristen fundamentalistisk sekt som liksom skal selge sin tro koste hva det kost vil men tro meg de har problemer langt ut over det som lar seg helbrede med tro eller zen.

Hvor og når ble zen at hunden din titter på deg før den får gå ut..? når ble zen at du legger en godbit i en skål og trener litt og sier versegod og hunden får ta godbiten...?

Ver så snill og forkare meg det og din tanke på hva zen er så skal jeg forklare deg hva zen egentlig er og hvordan man umulig kan blande dette inn i hundetrening.

Loggført
Sider: 1 [2] 3 4 ... 11   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til: