Sider: 1 ... 16 17 [18]   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Lurer på hva som er grunnen? ;)  (Lest 15894 ganger)
0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet.
milder batmusen
Unghund
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne

« Svar #255 på: Januar 02, 2009, 13:35:51 »

Kjjære midler båtmusen!
Jeg er så hjertens enig i deg med mye av det du skriver. Jeg vil også at disse Schâferne skal overleve, for de finnes, men de er ikke for gud og hverman! Det er der de skiller seg fra mallen spør du meg. Mallen er et stresset atombombe som overhode ikke ser annet en eierens løsning og det er ikke alltid til det beste. Tror egentlig du trenger en voksen hund som kan ta avgjørenlsene for deg. Og om jeg da skulle velge, så hadde det avgjort ikke blitt en malle Smiley

jeg er bestemt enig i det du skriver disse hunde er ikke for hvem som helst men det er skam heller ikke meningen mener jeg alle racer skal ikke kunne ejes af hvem som helst overhovedet.

om mallen er en stressbombe er jeg ikke enig det er en utrolig hund med en formidabel tænd og sluk funktion

ja jeg er enig med dig at mallen ser ofte kun at det er ejeren løsning som er bedre og den ikke selv tager beslutninger men  det er charmen ved schæferen at den er mere selvstændig og absolut sværre og kontrolere hvis den har drifter som en malle da den sagtens selv kan beslutte hvad den vil og ikke vil er helt enig Grin
Loggført

en rigtig hund er en brugshund
Ronny
Kverrulant
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

« Svar #256 på: Januar 02, 2009, 18:58:25 »

jeg er bestemt enig i det du skriver disse hunde er ikke for hvem som helst men det er skam heller ikke meningen mener jeg alle racer skal ikke kunne ejes af hvem som helst overhovedet.

om mallen er en stressbombe er jeg ikke enig det er en utrolig hund med en formidabel tænd og sluk funktion

ja jeg er enig med dig at mallen ser ofte kun at det er ejeren løsning som er bedre og den ikke selv tager beslutninger men  det er charmen ved schæferen at den er mere selvstændig og absolut sværre og kontrolere hvis den har drifter som en malle da den sagtens selv kan beslutte hvad den vil og ikke vil er helt enig Grin

Fyttikatta...Schæfern selvstendig Huh?
Loggført

Mtorg
Gjest
« Svar #257 på: Januar 04, 2009, 00:47:43 »

Helt riktig etter mitt skjønn også, alle raser skal ikke eies av hvermansen.
Jeg var en smule frustrert da jeg skrev innlegget mitt, og syntes ikke at hjertemedesin skulle være neste om man mot formodning skulle ønske seg en god Schäfer hund. Blir riktig redd når det skrives så mye stygt å neggativt. Etter mitt skjønn så finnes det mange positive sider å fokusere på.
Vel, jeg tror kanskje ikke Ronny helt skjønner hva jeg mener.
Jeg om noen som har en hund som er preget av kommandoer og signaler for å fungere, men; Ja jeg mener at hunden i seg selv bør kunne ta egne avgjørelser i en "gitt" situasjon.
Det er der Midler Båtmusen imponerer meg med svaret sitt! Hun har faktisk lest hva jeg har skrevet og svart på en god måte, det er noe jeg synes er flott. Vi nærmer oss nok en enhet, og det er bra. Mye godt skrevet i denne tråden, men tror nok dessverre at det er vanskelig for mange å lese seg til ting. Når man skriver er det heller ikke alltid alle som forstår.
Jeg er med videre, om ikke så mange innlegg, så følger jeg med Wink
Loggført
milder batmusen
Unghund
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne

« Svar #258 på: Januar 05, 2009, 23:37:12 »

Helt riktig etter mitt skjønn også, alle raser skal ikke eies av hvermansen.
Jeg var en smule frustrert da jeg skrev innlegget mitt, og syntes ikke at hjertemedesin skulle være neste om man mot formodning skulle ønske seg en god Schäfer hund. Blir riktig redd når det skrives så mye stygt å neggativt. Etter mitt skjønn så finnes det mange positive sider å fokusere på.
Vel, jeg tror kanskje ikke Ronny helt skjønner hva jeg mener.
Jeg om noen som har en hund som er preget av kommandoer og signaler for å fungere, men; Ja jeg mener at hunden i seg selv bør kunne ta egne avgjørelser i en "gitt" situasjon.
Det er der Midler Båtmusen imponerer meg med svaret sitt! Hun har faktisk lest hva jeg har skrevet og svart på en god måte, det er noe jeg synes er flott. Vi nærmer oss nok en enhet, og det er bra. Mye godt skrevet i denne tråden, men tror nok dessverre at det er vanskelig for mange å lese seg til ting. Når man skriver er det heller ikke alltid alle som forstår.
Jeg er med videre, om ikke så mange innlegg, så følger jeg med Wink
[/b]

er lidt i yvivl om hvad du mener prøv lige at forklarer lidt Huh? Huh? Huh?
Loggført

en rigtig hund er en brugshund
Sider: 1 ... 16 17 [18]   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til: