Sider: 1 [2]   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bruks-Schæfer forening  (Lest 2073 ganger)
0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.
Heidi
Små kverrulant
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne

« Svar #15 på: Desember 03, 2008, 11:00:41 »

men det kan måske være smart og opdele det i lejre da at kun have en schæfer linje er for sent nu og ikke kan lade sig gøre desværre Cry

Jeg tror også løpet er kjørt for å få tilbake en helhetlig hund, så da får man konsentrere seg om å avle på eksisterende gode brukshunder.
Loggført

Den som aldri gjør feil - har intet gjort!!
Buffy
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #16 på: Desember 03, 2008, 11:18:58 »

Synest dette er en interssang tanke da schäferen mer eller mindre er delt i to leirer. Men jeg tror det blir mer som en "venneforening" som det stod i et tidligere innlegg.

Om dette blir gjort på den måten at alle opplysningene om kåringer og tester blir lagt tilgjengelig for folk flest på en enkel måte, så blir det kanskje lettere å finne seg oppdretter når en skal kjøpe seg et nytt nurk en gang.

Om dette skal gjøres så må det gjøres skikkelig, tror interessen er stor nok, men dette må gjøres seriøst.

Loggført
Circameg
Administrator
Utlogget Utlogget

« Svar #17 på: Desember 03, 2008, 16:04:12 »

Jeg er veldig enig i mye av det som blir skrevet her, og jeg også tror tiden er forbi, og at vi ikke kan redde rasen som helhet. Syntes det er flott om noen tar tak i dette.

Det som jeg er redd for, er at det blir avlet for mye andre veien. At det blir for mye drifter eller det blir for mye stress..

Hvordan var schaferen før i tiden, kontra i dag (tenker da brukslinjene) Var det like mye drifter, stress, jakt etc som vi ser på noen av brukslinjene i dag?

Jeg syntes vi kan se dette godt på Mallen, jo heitere jo bedre.. Ingen av knapp.. bare å kjøre på!! Mange av de hundene evner ikke å slappe av..

Jeg regner ikke med det er hit vi vil heller.. Det blir en stor jobb og få dette opp og gå, og ikke minst mye krangling med NSchk.
Loggført

Skjønnheten kommer innenfra Smiley
http://www.gardsjente.com
milder batmusen
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #18 på: Desember 03, 2008, 21:46:18 »

Jeg er veldig enig i mye av det som blir skrevet her, og jeg også tror tiden er forbi, og at vi ikke kan redde rasen som helhet. Syntes det er flott om noen tar tak i dette.

Det som jeg er redd for, er at det blir avlet for mye andre veien. At det blir for mye drifter eller det blir for mye stress..

Hvordan var schaferen før i tiden, kontra i dag (tenker da brukslinjene) Var det like mye drifter, stress, jakt etc som vi ser på noen av brukslinjene i dag?

Jeg syntes vi kan se dette godt på Mallen, jo heitere jo bedre.. Ingen av knapp.. bare å kjøre på!! Mange av de hundene evner ikke å slappe av..

nje det er ikke rigtigt maller er suveræne til tænd sluk funktionen og er rigtig gode til at slappe af når når de har  fri og i lydighedsmomenter bedre end schæfer som har sværre ved at slukke feks under lydighed bliver schæfere ofte ved med og  gø men det er dens charme og dens træk

schæfere var mere alsidige i gamle end de er idag mere på fod med mallen idag er de ikke nær så alsidige som før
Jeg regner ikke med det er hit vi vil heller.. Det blir en stor jobb og få dette opp og gå, og ikke minst mye krangling med NSchk.
« Siste redigering: Desember 04, 2008, 00:07:12 av Circameg » Loggført

en rigtig hund er en brugshund
michael
Gjest
« Svar #19 på: Desember 03, 2008, 22:23:12 »

Det er pga den blir giret opp... trent slik man trener schafere...
Loggført
Sider: 1 [2]   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til: