|
nonne
Gjest
|
 |
« på: Desember 11, 2008, 11:48:47 » |
|
valper etter køttorps dixie og schæfermarkens bari selges. 5 hanner og 4 tisper.helsorte og grå.en mørk tispe i vanlige farger. bari er en grå ,flott driftsterk hanne etter olix von mark-ottenhain. dixie fører mink linjer og har også fado v kartago bak i rekkene . valpene viser drifter og søker primert bruksintereserte eiere.leveringsklare i romjulen. ro-hagqu@online.no
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
nonne
Gjest
|
 |
« Svar #1 på: Desember 16, 2008, 13:34:57 » |
|
hei. mink er kjent for og tilføre hardhet,fado,temperamang ,substans og klare hoder.faren til kullet er helbror til schæfermarkens birk ,bingo, bajazz.kullet skal testes av politiet kommende torsdag så jeg kan utdybe kullet litt mer etter dette.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
nonne
Gjest
|
 |
« Svar #2 på: Desember 16, 2008, 13:38:50 » |
|
ps. og ja foreldrene er fri rønket 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
nonne
Gjest
|
 |
« Svar #3 på: Desember 16, 2008, 15:28:21 » |
|
bari ble fri rønket like før parring og tispen er frirønket b .og testet i regi av oppdreter av en mye brukt ipo fig i tyskland.hun ga et posetivt inntrykk og gjorde en bra test,men han skulle ønske hun gikk litt raskere i forsvar på et av momentene.og ja parringen er ikke godkjent i følge raseklubbens avlsregler. 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
nonne
Gjest
|
 |
« Svar #4 på: Desember 16, 2008, 16:45:40 » |
|
merklig ,hvorfor albue resultatet ikke er reg skal jeg undersøke.hun er i alle fall rønket ua på albuer
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
nonne
Gjest
|
 |
« Svar #5 på: Desember 18, 2008, 16:17:18 » |
|
hei . enig i det.nå er de testet i dag av instruktør på politiskolen.et gjenomgående meget jevnt kull.sosiale og trygge på seg selv,hvorav 3 stk utpekte seg med henblikk på tjenestesammenheng.så jeg er meget fornøyd i dag :)testlederen sa det var sjelden han møtte så jevne kull på alt og i alle settinger.han har også tinget den ene.
|
|
|
|
« Siste redigering: Desember 18, 2008, 16:26:10 av nonne »
|
Loggført
|
|
|
|
|
nonne
Gjest
|
 |
« Svar #6 på: Desember 18, 2008, 18:51:11 » |
|
det gjør jeg også, :)men jeg må innrømme at det hadde ikke vært noe ok om alt bare hadde vært negativt.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
nonne
Gjest
|
 |
« Svar #7 på: Januar 06, 2009, 15:14:14 » |
|
hd stattestikken på djacka faren til dixe ble så høy pga et gjentagelsekull på samme tispe hvor det ble noen c-d ..de gjorde dette pga den mentaliteten kombinasjonen ga.kan opplyse at mange avkom etter djacka er blitt omplasert da de ble vanskelig og håndtere for en uten erfaring.ifølge oppdretter ble de fleste brukt som vekterhunder i sverige.etter omplasering.i kullet til dixie er det en c og en d.en hanne ble sendt til island for og bli redningshund ,dette ble avbrutt da den ble for hard for dette arbeidet.en ble avlivet og resten arbeidet som vakthunder.angående testen så ble den filmet og tatt med til gjennomgåelse på politihøyskolen.og som du kansje vet,selv om det ikke er ønskelig godtar de en c på politihunder,i alle fall gjør de det i sverige.der er det ganske vanlig,noen ganger må man kompansere for hva man er ute etter.vil man ha en pingle med a.eller en som duger med c.når det gjelder dixie sin mentalitet så tok jeg ipo grunnkurs i oslo hvor hun viste seg bra frem,grunnet flytting fullførte jeg desverre ikke teoridelen så dette ble ikke registrert.dixie er en hund som mange streber etter og få ,fin og se på, uredd med ok drifter på ball og biter reelt ,hun trenger ingen ajering med arm eller pølse,blir hun presset svarer hun momentant.og hun har forsvart meg i reel situasjon flere ganger.hun viker ikke..hvor mange kan si de har en hund som gjør dette.når det gjelder mh og diverse tester i hundeklubber er jeg ikke så opptat av dette da jeg vet det blir trikset med.dette har jeg selv vært vitne til.når det gjelder olix fokuser heller på bruksegenskaper han har gitt til avkommene sine.jeg vet det er flere kjente brukskenneler som har brukt han.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
nonne
Gjest
|
 |
« Svar #8 på: Januar 06, 2009, 15:18:53 » |
|
ps.bari er testet av politiet.det er grunnen til at de tok kontakt med meg..
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
nonne
Gjest
|
 |
« Svar #9 på: Januar 06, 2009, 17:10:14 » |
|
dixie 16mnd gammel
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
nonne
Gjest
|
 |
« Svar #10 på: Januar 06, 2009, 17:12:30 » |
|
trening
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
nonne
Gjest
|
 |
« Svar #11 på: Januar 06, 2009, 17:16:30 » |
|
hun er fortsatt 16mnd.legg merke til tyngden i bittet på bilde over
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
nonne
Gjest
|
 |
« Svar #12 på: Januar 06, 2009, 19:35:51 » |
|
sorry,jeg trodde det ble registrert i hundeklubben jeg tok det....at det var fullført,,så man kan gå videre i treningingen.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Circameg
|
 |
« Svar #13 på: Januar 09, 2009, 12:53:58 » |
|
Er det noe dere ønsker å vite ang dette kullet, ta kontakt med nonne pm!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|