Sider: [1] 2 3   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Har brukshundforumet mistet takhøyden. ?  (Lest 2761 ganger)
0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
Vargveum
Gjest
« på: Januar 16, 2009, 16:55:37 »

Hei

Har nå fulgt med forumet en stund å sett at innlegg, blir slettet eller stengt av visse admistratorer som synes debatter er blitt for heftige eller det menes at dette går på person.

Personlig synes jeg dette er leit at det er kommet til dette punkt. der innlegg slettes osv. Mere pga dårlig fremstilling/Norsk i innleggene en hetsing av personer.

Mulig ikke dere er enige med meg i dette. Men personlig liker jeg en heftig debatt omkring interesse område og der ting settes på spissen og der meningene rensker luften. Wink

Mvh
Vargveum
Loggført
Svein.E.J
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #1 på: Januar 16, 2009, 17:07:26 »

Her skriver jeg under, vi er nå på vei mot ett form for canis system der kos, klapp og klem er alt som er lov og selv en dårlig spøk blir kalt oppgulp av mod. Undecided

Nei jeg håper nå ikke dette blir trenden, for forumet har vert bra men er på vei til og dø litt ut, synd for ingen ting er mer morro en en diskusjon med andre kverulanter... Grin

Mvh

Ikke slett dette nå da mod... Wink
Loggført
Circameg
Administrator
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne

« Svar #2 på: Januar 16, 2009, 17:54:41 »

Det vil alltid være stor takhøyde på dette forumet, og jeg liker selv en god diskusjon/debatt, men når ting går på personanngrep og drittslenging så syntes jeg ikke det blir koselig lenger.

Jeg kommer fortsatt til å slette innlegg og stenge tråder som er ufine etc. Så da vet dere hva dere har å forholde dere til i fremtiden.

Hilsen The one and onely admin på

Brukshundforumet.com
Loggført

Skjønnheten kommer innenfra Smiley
http://www.gardsjente.com
Vargveum
Gjest
« Svar #3 på: Januar 16, 2009, 19:05:30 »

Ok.
Da lurer jeg på hvor lista ligger. ?  Smiley
Loggført
Circameg
Administrator
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne

« Svar #4 på: Januar 16, 2009, 19:20:38 »

Vanlig normal folkeskikk!!!
Loggført

Skjønnheten kommer innenfra Smiley
http://www.gardsjente.com
voffer
Valp
**
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

« Svar #5 på: Januar 16, 2009, 19:44:52 »

Folkeskikk?  og jeg som trodde at slike internettgreier var til for å skrive dumme ting, spørre om dumme ting og erte opp dumme folk.... Shocked

Siden det er FREDDAN er det jo om å gjøre å få litt temperatur på folk og slik forspill og sånt tar for lang tid...

Nei da er det bedre å kjøre dem litt på aggresjon. Da går dem fort over 37grader.....

Ikkeno er så bra som  heite kvinnfolk  Grin
Loggført
Gråtass
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #6 på: Januar 16, 2009, 20:01:43 »

Vanlig normal folkeskikk!!!
Da skjønner jeg at etter å kikket på enkelte tråder hvor flere innlegg har blitt slettet, at det å stille kritiske spørsmål er ikke vanlig normal folkeskikk. Heller ikke det å komme med faktaopplysninger hvor en evt tredjepart kan bli skadelidende pga manglende informasjon. Jeg trodde at et brukshund forum faktisk var for å fremme brukshunden og brukshund sporten i alle dens former..
Men registrer samtidig at antall diskusjoner som inntresserer meg synker drastisk.

Nok Koz&Klemz fra meg.
Loggført

-If you don't like the answer, ask a different question!-
Joachim
Små kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #7 på: Januar 16, 2009, 20:10:32 »

Hva er det nå jeg har gått glipp av? Det har da ikke vært mye moderering i de gode diskusjonene jeg har fulgt med på? Det jeg har fått med meg i det siste var Ronny's aggresjon over å ikke forstå "DØ", bortsett fra det har det vært teite kommentarer som f.eks under kjøp/salg hvor man anonymt kommer med ubegrunnede påstander om at vedkommende selger hunder h*n ikke står som eier av. Noe som i og for seg kunne vært intressant om det var dokumentert og signert, sånn det ble fremlagt blir det bare trolling og vanskelig å ta seriøst.

Loggført

BH Welincha's Mirakel
Svein.E.J
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #8 på: Januar 16, 2009, 20:22:11 »

Ja en ting er vel og missforstå noe som inneberer beskjed om og gå og dø, spiller da ingen trille om det i noen deler av landet er en måte og skrive på, dø er dø og jeg ser at det kan missforstås.

Noe helt annet er det når noen får lov og si til enkelte at de har ødelagt hunder eller andre ting som antyder noe man ikke veit det minste om eller bør utale seg om uten og vente seg represalier i etterkant.
Jeg er for svert høy takhøyde men den type personlig angrep ja det setter jeg på lik linje med å bli slått ned på åpen gate og forsvar tas i bruk ferdig med det.
Var det meg noen sa dette til og jeg ble beskylt for og ha ødelagt min hund av en person på andre siden av landet jeg aldri har møtt ja så kan jeg hilse og si jeg skulle sprengt både forumet og personens pc med virus og div om jeg hadde blitt kastet ut mens andre part ble verende igjen.
Jeg ville så til de grader mistet fotfeste og ville sannsynlig vis vert og finne i bilett luka på byens flyplass på vei ned til personen.

Skal man slå ned på denne type oppførsel ja så slå vertfal ned alle parter og ikke bare den ene, dette er som og sette seg på en side av saken og si jeg er enig med deg og du kan kalle folk hva du vil eller si hva du vil mens den andre part blir kneblet og dette er ikke mod`s oppgave i mine øyne.

Ja til takøhøyde så får man ellers vere voksne folk og klare holde seg någenlude saklig, og skal man gå til person angrep ja så sørg nå vertfal for og vere klar for og tåle leken når det ikke er en lek lengre og man har gått så langt at det er blitt en personlig vandetta.

Mvh

« Siste redigering: Januar 16, 2009, 20:51:35 av Svein.E.J » Loggført
Per Olav
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #9 på: Januar 17, 2009, 01:36:15 »

Her skriver jeg under, vi er nå på vei mot ett form for canis system der kos, klapp og klem er alt som er lov og selv en dårlig spøk blir kalt oppgulp av mod. Undecided
Nå har vel Canis et "klientell" med aldersmessig stor sprik og hvor moderatorene av den grunn må reagere når folk føler seg urettferdig behandlet. Canis har forøvrig fått sin egen "luftegård" som skal ha en litt større romslighet m h t ytringer innenfor rammen av nettikette. I parentes må jeg bemerke at det er uhyre sjelden jeg opplever andre fora omtales negativt på Canis i motsetning til den nedlatende holdningen som presteres fra enkelte at dette forumets medlemmer.  
« Siste redigering: Januar 17, 2009, 01:37:36 av Per Olav » Loggført
Joachim
Små kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #10 på: Januar 17, 2009, 01:51:28 »

I parentes må jeg bemerke at det er uhyre sjelden jeg opplever andre fora omtales negativt på Canis i motsetning til den nedlatende holdningen som presteres fra enkelte at dette forumets medlemmer.  

Vennligst forklar.
Loggført

BH Welincha's Mirakel
Svein.E.J
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #11 på: Januar 17, 2009, 01:53:55 »

Ver så snill PO og la meg slippe, kan ikke du hilse små jentene på forumet du kommer fra at jeg ikke ønsker de noe vondt med at jeg mener canis su... Wink

Men jeg sjønner deg godt, var jeg ute etter og diskutere med søte små ripps så hadde jeg og hengt ut der inne og diskutert kos og ros men jeg får finne meg en buddeie med sch her inne istedet og vere fornøyd med det.... Grin
Og at det ikke diskuteres andre forum inne på canis har vel av den engle grunn at foreksempel dette forumet er helt fantastisk og ikke kan sies ett stygt ord om verre er det vel ikke. Roll Eyes
Videre god kveld både PO, små jenter og buddeier,...... Kiss

Mvh
« Siste redigering: Januar 17, 2009, 01:54:58 av Svein.E.J » Loggført
Per Olav
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #12 på: Januar 17, 2009, 02:01:45 »

Men jeg sjønner deg godt, var jeg ute etter og diskutere med søte små ripps så hadde jeg og hengt ut der inne og diskutert kos og ros men jeg får finne meg en buddeie med sch her inne istedet og vere fornøyd med det.... Grin
Søte små buddeier og rips - flir - svjv deltar flere av de samme på begge fora Smiley
« Siste redigering: Januar 17, 2009, 02:05:38 av Per Olav » Loggført
Svein.E.J
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #13 på: Januar 17, 2009, 02:21:28 »

Mener du og si det finnes noen små ripps her inne å, tror nesten vi får dra igang en slik tråd som canis og andre små ripps forum bruker ha med presantasjon av person bak nicket... Shocked

la dere komme til kjenne alle søte frøkner ikke sitt der og kop bak ett buddeie nick...... Kiss
Jaja får vel dra igang en sjekke tråd en dag, er jo ikke mye som skjer på bruks fronten nå i vinter mørke likevel ser det ut for så kunne jo vert greit med noen og varme seg på verfal til våren er her.. Roll Eyes

mvh

Loggført
Vargveum
Gjest
« Svar #14 på: Januar 17, 2009, 20:31:33 »

Sitat fra Gråtass.
Sitat
Jeg trodde at et brukshund forum faktisk var for å fremme brukshunden og brukshund sporten i alle dens former..
Men registrer samtidig at antall diskusjoner som inntresserer meg synker drastisk.
Jeg er ikke så sikker på om intensjonen var det når disse personene startet opp dette forumet.
Men det burde være det.  Wink

Ja det bør vises folkeskikk men Shocked
Det burde også være takhøyde for kritiske spørsmål der du ser at innlegg ikke stemmer med realitetene, Samtidig så burde vi vise såpass respekt for trådstarter at tråden følges og ikke blande inn en hel haug med annet visvass. Angry

Er redd for at forumet dør ut visst trenden fortsetter og det er jo leit. Cry
Men dere skal ikke se bort fra at nye intresante forum dukker opp visst dette skjer.

mvh
Vargveum Kiss
Loggført
Sider: [1] 2 3   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til: