Sider: 1 2 [3]   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Har brukshundforumet mistet takhøyden. ?  (Lest 2761 ganger)
0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.
StoreSlem
Administrator
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

« Svar #30 på: Januar 18, 2009, 23:37:31 »

Det er takhøyde og så er det TAKHØYDE

Det er snakk om en person som jobber hardt for å holde styr på masse her, så klart er det noe som glipper. Og det er ikke like lett å være helt konsekvent.  Det er lettere å få med seg alt når flere skal være enig som på andre forum og ikke når en person med jobb og privatliv skal gjøre så godt som mulig.

Jeg er så heldig/uheldig at jeg får inn klagekommentarene i min mailboks også,  og kan trygt bekrefte at 95% av klagene gjelder toppen 3-4 brukere, så at disse får litt hardere behandling og innlegg forsvinner får under *gud nå er jeg møkk lei dette og den sterke lysten til å klaske noen i bakhue* faktoren .  Det får  man finne seg i synes jeg.

Når det kommer til innlegg i annonser så er det en uting.. først og fremst for at en person har lagt ut navn og telefonnummer så kritikken som kommer er mye nærmere.. Men når det også kommer inn kommentarer fra brukerne om at seriøse folk leser dette forumet og tar innlegg og annonser som gode råd så må dette løses på noen måte.  

Det må være greit å ta diskusjonen, men da kanskje i en egen tråd og unna den annonsen. Samtidig så bør de som annonserer her finne seg i at noen kan skrive "her hadde jeg tatt en seriøs prat med noen som har god kunnskap om hund før jeg hadde handlet".  På den måten så kan man selv kvalitetsikre info uten at man henger ut og diskuterer i lange baner.   En lenke til en tråd med diskusjon bør også tåles..  Men lange diskusjoner under annonser er en uting generelt og vil vel være et sterkere bidrag til lav takhøyde da folk ikke tørr å annonsere, seriøse eller ikke.

Tenk på at det var 4 admins her og det nå bare er 1 og man kan ikke rekke over alt med like klart hue om man skal ha et liv utenfor forumet.

med hilsen i febertåka og bihulebetennelse helvete

Teknisk ansvarlig
Loggført

Det bor en grevling i taket
Unique
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #31 på: Januar 19, 2009, 10:39:00 »

Det er ikke mitt annsvar å sjekke ut om "kjøp og salg" stemmer med det som blir skrevet. Det står det også i reglene.

Det har vært tendenser til ødeleggelser av tråder, og hvem har vel etterhvert lyst til å legge ut noe som helst på forumet, om dem vet at innlegget dems blir sabotert.

Det blir klaget på at det er lite aktivitet av interessant stoff.. Vel, hva med å dra igang en diskusjon selv, i stedet for å suttre over at det ikke skjer noe?!

For å være helt ærlig, så vet jeg ikke om jeg gidder dette særlig lenger.. Det var et håp om at dette skulle bli et forum hvor folk kunne ytre meninger og diskutere.. men sånn har det ikke blitt.. Har en følelse at det er om å gjøre for enkelte å slenge med leppa og være spydige..

Dere kan bestemme selv, enten så får det bli "fri flyt" uten noe som helst regler, eller som det er i dag.. Det er i grunn opp til dere!!!

Men sånn ting har blitt i dag, så har jeg mistet totalt lysten å drive dette forumet!

Kall meg gjerne suttrete etc, men jeg bruker faktisk min fritid på dette!

Jeg velger å støtte Circameg fullt ut her. Det må gå an å være tøff nok i trynet til å ta en telefon til de berørte hvis man ser uregelmessigheter i forbindelse med kjøp og salg eller andre opplysninger som blir tillagt forumet.
Skal dette forumet bli et gulpeforum for sure tapere  rundt om i det ganske land, tror jeg det utsletter seg selv.
Ser ingen grunn til at man ikke skal kunne tiltale hverandre med respekt og vanlig folkeskikk.
Og siden vi har uklare definisjoner på hva folkeskikk er, er det bra at det er et sett med regler, og en moderator som holder oss i øra, så lenge moderator kan se obhjektivt på ting.

PS. Jeg gjør oppmerksom på at kraftutrykket "sure tapere" er en fellesbetegnelse på type mennesker. Ingen trenger å føle seg truffet.
Ha en flott uke.
« Siste redigering: Januar 19, 2009, 10:40:37 av Unique » Loggført

tab
Unghund
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

« Svar #32 på: Januar 19, 2009, 22:50:13 »

TAKHØYDE er i min verden IKKE det samme som å kunne slenge nedlatende ukvemsord om brukere/personer på nivå med en homeopatisk tabloidsuppe kokt på skyggen av partiprogrammet til FRP.

Jeg er veldig glad i debatter hvor argumentene fra alle sider kommer frem, men man forholder seg fortsatt til sak gjør man ikke? Og skal man på død og liv rakke ned på enkeltpersoner eller brukere, så gjør da dette med stil og integritet, og på en slik måte at vedkommende har mulighet til å svare. 

Til slutt! Noen har ryggrad, andre har ryggen full av hoinn-skjit! Hvem som er rak i ryggen ser vi jo alle!

Ha en glitrende aften!

edit: Måtte ta en stavekontroll Wink

« Siste redigering: Januar 19, 2009, 22:57:09 av tab » Loggført

Mvh

--
TAB

BH AB Korad Meine Rottiss Amanda (Medusa)
BH Knertebo's Optimal Frank O' Fido (Frank The Tank)
http://www.krapylene.no
http://www.k-nine.no
"Noen har ryggrad, andre har ryggen foill av skjit!"
Joachim
Små kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #33 på: Januar 26, 2009, 20:39:24 »

Hei

Jeg tror en tilnærmelse for ett mer seriøst forum er at man tilkjennegir seg.
Skriver dette bare som ett forslag til "the one and only"..

Har forøvrig god erfaring fra ett helt annet forum som er veldig snevert på en liten bransje.

Jeg ser jo en helt klar tendens i at de seriøse "ikkekverrulerende" innleggene kommer fra de som identifiserer seg.
Om dette er med fullt navn, fornavn eller etternavn, kennelnavn, hundens navn ( om den er kjent  Grin ) e.l.

Jeg skal ikke legge meg opp i driften av dette forumet men jeg håper det kan fortsette å skape ett godt nettsted for oss få utvalgte som velger å drive med noe så idiotisk som brukshund. Jeg har fått mye vettugt utav dette forumet  og ser helt klart at kompetansen rundt det vi snakker om her er noen lysår unna andre hundefora..

Jeg vet det er mange muligheter rundt det praktiske for å gjennomføre sånt på ett forum som dette. Bl.a. med å ha flere lukkede forumer for godkjente medlemmer osv.

Jeg er en ny liten dritt i dette miljøet som ikke kommer til å forsvinne og det er vel ikke så mange med mitt navn eller men jeg tror alt blir mye mer seriøst her om vi slipper unna denne anonyme drittslenginga..

Forslag?
Loggført

BH Welincha's Mirakel
Circameg
Administrator
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne

« Svar #34 på: Januar 26, 2009, 22:45:56 »

Hei

Jeg tror en tilnærmelse for ett mer seriøst forum er at man tilkjennegir seg.
Skriver dette bare som ett forslag til "the one and only"..

Har forøvrig god erfaring fra ett helt annet forum som er veldig snevert på en liten bransje.

Jeg ser jo en helt klar tendens i at de seriøse "ikkekverrulerende" innleggene kommer fra de som identifiserer seg.
Om dette er med fullt navn, fornavn eller etternavn, kennelnavn, hundens navn ( om den er kjent  Grin ) e.l.

Jeg skal ikke legge meg opp i driften av dette forumet men jeg håper det kan fortsette å skape ett godt nettsted for oss få utvalgte som velger å drive med noe så idiotisk som brukshund. Jeg har fått mye vettugt utav dette forumet  og ser helt klart at kompetansen rundt det vi snakker om her er noen lysår unna andre hundefora..

Jeg vet det er mange muligheter rundt det praktiske for å gjennomføre sånt på ett forum som dette. Bl.a. med å ha flere lukkede forumer for godkjente medlemmer osv.

Jeg er en ny liten dritt i dette miljøet som ikke kommer til å forsvinne og det er vel ikke så mange med mitt navn eller men jeg tror alt blir mye mer seriøst her om vi slipper unna denne anonyme drittslenginga..

Forslag?

Hei Joachim.

Fint du kommer med forslag til hvordan ting kan bli bedre.

Jeg tror desverre ikke det er mulig og gjennomføre å forlange at folk skal gi seg til kjenne på nett. Det er en menneskerett å få lov og være anonym.

Jeg personlig syntes det blir for mye å holde styr på om vi skal lage en masse låste forum, dette har blitt prøvd tidligere uten særlig hell.

Det har til nå vært noen få som utpeker seg som og liker å krangle. Disse skal jeg nok klare å hole i ørene Wink

Hilsen Circameg
Loggført

Skjønnheten kommer innenfra Smiley
http://www.gardsjente.com
Joachim
Små kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #35 på: Januar 26, 2009, 23:18:26 »

så flott da  Cheesy
Loggført

BH Welincha's Mirakel
Sider: 1 2 [3]   Til toppen