Sider: [1]   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: bruks/utstillingslinjer  (Lest 850 ganger)
0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.
lillhege
Valp
**
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne

« på: Februar 02, 2009, 14:31:32 »

Ble litt inspirert på et annet forum som såvidt var innom emnet. Er det lettere å få en god brukshund ut av  utstillingslinjer, eller er det lettere å få en rolig hund ut av brukslinjer?
Loggført

BH Arzadon Fantasia
N UCH NV-08 Mattssons Kylah
Arcanorums Essence
Arcanorums Fantasia
Vargveum
Gjest
« Svar #1 på: Februar 02, 2009, 18:07:33 »

Ja
Loggført
LSB
Nyfødt
*
Utlogget Utlogget

« Svar #2 på: Februar 02, 2009, 19:03:58 »

Tror jeg vet hvor du har fått inspirasjonen fra, da dette er noe som har kommet opp på et rottweiler forum også Smiley Jeg vil si at etter mine erfaringer så er det nok vanskeligere å få en god brukshund ut av rene utstillings linjer, da drifene hos disse typer hunder ofte kan være veldig lave, og vanskelig å dra frem noe særlig der, enn det er å dempe en hund fra brukslinjer som da stort sett har høyre drifter og temprament. Man får vel oftere den hunden man ønsker seg om man får den fra valp og den har de driftene og temprament man ønsker, da er det bare å forme hunden som man ønsker.  Men dersom driftene og tempramente er lave i utgangspunket er det vanskeligere å få økt dette om man senere evt ønsker å gjøre mer med hunden Smiley dette er iallefall min erfaring
Loggført
lillhege
Valp
**
Utlogget Utlogget

« Svar #3 på: Februar 03, 2009, 01:56:47 »

Stemmer, der jeg fant det  Wink Må si at det er min oppfattelse også, å "dra frem" en hund er ikke bare bare og som vi gjerne sier, en for aktiv hund..luxusproblem  Wink Var jo noen der som var uenige og ville derfor høre hva dere bruksfolk mente om det  Smiley
Loggført

BH Arzadon Fantasia
N UCH NV-08 Mattssons Kylah
Arcanorums Essence
Arcanorums Fantasia
Circameg
Administrator
Utlogget Utlogget

« Svar #4 på: Februar 03, 2009, 11:58:44 »

Hei..

Du kan jo lese litt på en tidligere tråd, så ser du meningene til mange her inne Smiley

http://www.brukshundforumet.com/forumet/index.php/topic,1431.0.html
Loggført

Skjønnheten kommer innenfra Smiley
http://www.gardsjente.com
Sider: [1]   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til: