|
Cathrine
Gjest
|
 |
« på: Oktober 11, 2007, 19:00:27 » |
|
Jeg leste en tråd på et svenskt forum om hvordan andre oppfatter forskjellige typer hundemennesker og lurte da på hvordan du kattegoriserer et typiskt schäfermenneske? Ikke vær blyg, jeg vet det finnes mange fordommer mot schäfermennesker.... Her kan du få utløp for all innestengt frustrasjon... Også kan vi ta andre raser etter på 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
|
|
Lita
Gjest
|
 |
« Svar #2 på: Oktober 11, 2007, 21:18:14 » |
|
Det finnes flere typer schæfermennesker:
1. De du møter på utstilling som har glorete grilldresser i alle mulige farger. På ryggen har de reklame for kennelen og et stort behov for å reklamere for seg selv. De har utaggerende hunder og eier henger på slep. Bilene deres er fulle i hunder og rister hver gang en stakkar går forbi. Hundene må for all del ikke lære å sitte, da kan utstillings karrieren bli ødelagt. Å gå på lydighetskurs er bortkastede penger mens de samtidig går personlig konkurs fordi de har brukt for mye penger på å reise land og strand rundt på utstillinger.
2. Skogsfolket. Har millitærfarget tøy som har sett sine beste dager og lukter vondt av sur pølse. Stolsekk bestående av jappebitt, bringkobbel, 5 konger, påvisningsline, 5 typer godbiter og 2 år gammel søppel. Skogs schæfermennesket vet best, kan alt og alle andre raser er no dritt. Du ser de aldri trener, men får høre at de er best og kan alt.
3. IPO folket. Har det siste i utstyr, gappayvester, store hundehengere, fete biler, kaktus sveis og hår under armene. Svarte solbriller, buksa dratt godt opp i ræva og en selvtilitt en løve kan misunne de. De har ikke drevet med hund før og begynte med IPO fordi det er TØFT!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Rønning
Gjest
|
 |
« Svar #3 på: Oktober 11, 2007, 21:31:22 » |
|
1. De du møter på utstilling som har glorete grilldresser i alle mulige farger. På ryggen har de reklame for kennelen og et stort behov for å reklamere for seg selv. De har utaggerdende hunder og eier henger på slep. Bilene deres er fulle i hunder og rister hver gang en stakkar går forbi. Hundene må for all del ikke lære å sitte, da kan utstillings karrieren bli ødelagt. Å gå på lydighetskurs er bortkastede penger mens de samtidig går personlig konkurs fordi de har brukt for mye penger på å reise land og strand rundt på utstillinger.
2. Skogsfolket. Har millitærfarget tøy som har sett sine beste dager og lukter vondt av sur pølse. Stolsekk bestående av jappebitt, bringkobbel, 5 konger, påvisningsline, 5 typer godbiter og 2 år gammel søppel. Skogs schærmennesket vet best, kan alt og alle andre raser er no dritt. Du ser de aldri trener, men får høre at de er best og kan alt.
3. IPO folket. Har det siste i utstyr, gappayvester, store hundehengere, fete biler, kaktus sveis og hår under armene. Svarte solbriller, buksa dratt godt opp i ræva og en selvtilitt en løve kan misunne de. De har ikke drevet med hund før og begynte med IPO fordi det er TØFT! Dette er noe av det beste jeg har lest på noe hundeforum noen gang *Applaus*
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Circameg
|
 |
« Svar #4 på: Oktober 11, 2007, 21:34:26 » |
|
Tørker latter tårer etter å ha lest innlegget til Lita.. Kjempe bra innlegg :lol: :lol: :lol: :lol:
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Lita
Gjest
|
 |
« Svar #5 på: Oktober 11, 2007, 22:41:26 » |
|
Ler...Humor. Dette var dønn seriøst!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Haiischa
|
 |
« Svar #6 på: Oktober 11, 2007, 22:59:45 » |
|
Fy flate, kunne ikke vært mer enig, Lita 
|
|
|
|
|
Loggført
|
lisabeth, Rewyrs Innocens Rex & Ingodds Haischa
|
|
|
Marthe
Unghund

Utlogget
Kjønn: 
Extra, malinois
|
 |
« Svar #7 på: Oktober 11, 2007, 23:22:14 » |
|
Schäferfolket henger igjen på 80-tallet, med grilldresser og parmanent. Grilldressene skal være i knall rosa, gul, grønn, orange eller rød. Ensfargede godtas ikke. Kennelnavnet skal helst inneholde "W" og man skal ha et "team". (Det finnes noen få unntak, og de er som regel fra bruksmiljøet  )
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Marthe
Unghund

Utlogget
Kjønn: 
Extra, malinois
|
 |
« Svar #8 på: Oktober 12, 2007, 00:37:21 » |
|
Jeg glemte en ting. Det er kun Schäferhunden som er brukenes. Det er alltid noe med alle andre raser...
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Kristin
|
 |
« Svar #9 på: Oktober 12, 2007, 09:09:10 » |
|
Grilldress og frisyrer fra en svunnen tid, er slik bildet mitt ser ut på schäfermennesker generelt, men ingen regel uten unntak  :lol:
|
|
|
|
|
Loggført
|
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
|
|
|
LittleJo
Nyfødt
Utlogget
|
 |
« Svar #10 på: Oktober 12, 2007, 10:10:20 » |
|
1. De du møter på utstilling som har glorete grilldresser i alle mulige farger. På ryggen har de reklame for kennelen og et stort behov for å reklamere for seg selv. De har utaggerende hunder og eier henger på slep. Bilene deres er fulle i hunder og rister hver gang en stakkar går forbi. Hundene må for all del ikke lære å sitte, da kan utstillings karrieren bli ødelagt. Å gå på lydighetskurs er bortkastede penger mens de samtidig går personlig konkurs fordi de har brukt for mye penger på å reise land og strand rundt på utstillinger.
2. Skogsfolket. Har millitærfarget tøy som har sett sine beste dager og lukter vondt av sur pølse. Stolsekk bestående av jappebitt, bringkobbel, 5 konger, påvisningsline, 5 typer godbiter og 2 år gammel søppel. Skogs schæfermennesket vet best, kan alt og alle andre raser er no dritt. Du ser de aldri trener, men får høre at de er best og kan alt.
3. IPO folket. Har det siste i utstyr, gappayvester, store hundehengere, fete biler, kaktus sveis og hår under armene. Svarte solbriller, buksa dratt godt opp i ræva og en selvtilitt en løve kan misunne de. De har ikke drevet med hund før og begynte med IPO fordi det er TØFT!  hehe Lo så tårene trillet!Godt observert! hehe...Får gå hjem og pusse militærskoene mine, tømme sekken for søppel og lommene for sure pølsebiter! hehe.. og så må jeg kjøpe et par nye konger....
|
|
|
|
|
Loggført
|
oanna
|
|
|
|
Wenche Jo
|
 |
« Svar #11 på: Oktober 12, 2007, 10:23:41 » |
|
Føler meg litt sånn dratt mellom 2 og 3 her...hehehe...Camo-buksa og sekken kan jeg identifisere meg med, og Gappayvesten og solbrillene...og hehe..man er utstyrsfreak...hehehe... :lol:
Men du får nok aldri seg meg i kategori 1 :shock: ...gud hjelpe meg...
Et meget fornøyelig innlegg av Lita..som treffer folket så på kornet :lol:
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Huffsa
|
 |
« Svar #12 på: Oktober 12, 2007, 15:29:01 » |
|
Hahaha!! Ler så jeg rister her.. :lol: Umiddelbart får jeg bilder i hodet av mennesker jeg har truffet i Schäfermiljøet.. hehehe.. ler ennå :lol:
Snakk om fulltreffer :lol:
|
|
|
|
|
Loggført
|
Ingenting er umulig, det umulige tar bare litt lenger tid..
|
|
|
Kinnycry
Nyfødt
Utlogget
|
 |
« Svar #13 på: April 07, 2009, 09:01:39 » |
|
Hundene må for all del ikke lære å sitte, da kan utstillings karrieren bli ødelagt. Å gå på lydighetskurs er bortkastede penger mens de samtidig går personlig konkurs fordi de har brukt for mye penger på å reise land og strand rundt på utstillinger. ------------------------------------ Opbevare Dele Computer
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Anneth
|
 |
« Svar #14 på: April 09, 2009, 10:14:21 » |
|
Er det ikke deilig at vi kan settes i båser ;o)
Da vet vi hvor vi tilhører ;o)
En ting jeg erfarer hver gang jeg er i skogen; At jeg ikke kan noen ting, for hunden gjør ofte noe helt annet enn planlagt. Så jeg kan ikke lengre si at jeg vet best ;o)
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|