Sider: [1]   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: RIK-regler for ferdselsprøve.  (Lest 959 ganger)
0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.
Joachim
Små kverrulant
Utlogget Utlogget

« på: Mars 24, 2009, 23:20:12 »

Sitter nå skal lage en "kladd" av reglene for å pugge  Grin

Jeg vet det er en "feil" der. Er det andre som har no formeninger om reglene kontra hva som praktiseres?
Jeg skal ikke holde "feilen" hemmelig men vil se om andre er klar over den. Det er .4 dekk under innkalling..

Blir kladden min bra kansje jeg poster den her ..
Loggført

BH Welincha's Mirakel
Heidi
Små kverrulant
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne

« Svar #1 på: Mars 25, 2009, 12:07:24 »

Sitter nå skal lage en "kladd" av reglene for å pugge  Grin

Jeg vet det er en "feil" der. Er det andre som har no formeninger om reglene kontra hva som praktiseres?
Jeg skal ikke holde "feilen" hemmelig men vil se om andre er klar over den. Det er .4 dekk under innkalling..

Blir kladden min bra kansje jeg poster den her ..

hehehe første feilen jeg fant var i innlegget ditt.......det heter dekk med innkalling og ikke dekk under innkalling:)
Ellers finner ikke jeg noen feil i det punktet. Jeg gjorde selv som beskrevet og fikk ikke refs for det!
Loggført

Den som aldri gjør feil - har intet gjort!!
Joachim
Små kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #2 på: Mars 25, 2009, 14:20:06 »

hehehe første feilen jeg fant var i innlegget ditt.......det heter dekk med innkalling og ikke dekk under innkalling:)
Ellers finner ikke jeg noen feil i det punktet. Jeg gjorde selv som beskrevet og fikk ikke refs for det!

Hehe skal vi plukke blåbær sammen?  Cheesy

I programmet så står øvelsen med tre kommandoer. jeg siterer 4. Dekk med innkalling – kommandoer ”FOT – DEKK – SITT” el. lignende – 10 poeng.
Altså ingen kommando for "fot" etter innkaling inn i front.
Siterer fra reglene:
"Hunden skal komme hurtig tilbake til
HF, sette seg foran og innta GST etter ca 3 sek."
Anser dette som blåbær og ikke noe man stryker på men det må da være feil? Resten av programmet har kommando for "fot" på slutten etter innkalling i front.. Smiley

Loggført

BH Welincha's Mirakel
Heidi
Små kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #3 på: Mars 25, 2009, 15:07:45 »

hihihi.......du er så søt, man kan bruke lignende kommandoer, f.eks FOT. Men du synes kanskje det var å dra det litt langt at de hadde skrevet SITT. Selv bruker jeg hverken FOT eller SITT men PLASS, gikk fint det og:)
Loggført

Heidi
Små kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #4 på: Mars 25, 2009, 15:09:15 »

Hehe skal vi plukke blåbær sammen?  Cheesy

I programmet så står øvelsen med tre kommandoer. jeg siterer 4. Dekk med innkalling – kommandoer ”FOT – DEKK – SITT” el. lignende – 10 poeng.
Altså ingen kommando for "fot" etter innkaling inn i front.
Siterer fra reglene:
"Hunden skal komme hurtig tilbake til
HF, sette seg foran og innta GST etter ca 3 sek."
Anser dette som blåbær og ikke noe man stryker på men det må da være feil? Resten av programmet har kommando for "fot" på slutten etter innkalling i front.. Smiley

Jeg har mer lyst til å spikke fliser sammen med deg enn å plukke blåbær Grin Grin Grin Grin
Loggført

Joachim
Små kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #5 på: Mars 25, 2009, 15:19:25 »

hihihi.......du er så søt, man kan bruke lignende kommandoer, f.eks FOT. Men du synes kanskje det var å dra det litt langt at de hadde skrevet SITT. Selv bruker jeg hverken FOT eller SITT men PLASS, gikk fint det og:)

Ser du ikke forkskjellen her? Jeg tenker ikke på hva ord du bruker.  Dette er fra senere i programmet:

3. Dekk under marsj med innkalling 15 poeng
Kommando: En kommando for hver av momentene «PLASS», «DEKK», «HER» og «FOT».
På kommando for «grunnstilling» skal hunden raskt og rett sette seg ved HFs venstre side med
skulderbladet i knehøyde.

Jeg har mer lyst til å spikke fliser sammen med deg enn å plukke blåbær Grin Grin Grin Grin

Jeg gjør da hva som helst med deg, kansje vi rett og slett bare sku trent litt hund?  Grin Grin Grin Grin

Loggført

BH Welincha's Mirakel
Sider: [1]   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til: