|
jeanette.Å.
|
 |
« Svar #15 på: August 10, 2009, 22:25:00 » |
|
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Alucinor
|
 |
« Svar #16 på: August 11, 2009, 13:45:28 » |
|
Hundeeier: Er tispa registrert på deg enda eller skrev du over henne til damen? Er hun registrert på deg er det fortsatt DIN hund og da kan du hente henne sammen med politiet.
Jeg er veldig nysgjerrig jeg, på hvilke linjer hun er fra, tispa altså.
Edit: fjernet fornavn, Selv monster bør ikke henges ut med navn.
|
|
|
|
« Siste redigering: August 12, 2009, 01:18:57 av StoreSlem »
|
Loggført
|
|
|
|
|
Svein.E.J
|
 |
« Svar #17 på: August 11, 2009, 21:06:04 » |
|
Til hunde eier...: som Alucinor spør så lurer jeg å på om valpen er ført over på damen i NKK..?
Har du ikke ført over hunden på henne ja så trenger du virkelig ikke politiet for å dra å hente hunden din, ta med deg den største kompisen du har det holder nok lenge.
Jeg fatter forøvrig ikke at denne saken kan dra ut i det uendelige og bare rulle og gå med den ene lurte personen etter den andre....!!!! Fan dere må jo bo under en stein i nordmarka for og ikke fått med dere at det bor en svert tvilsom person i finnskogene og at det å selge en valp eller hund dit er noe man ikke gjør uten og sjekke nøye hvem motaker er.
Dette er jo en tragisk sak som aldri ser ut til å få en ende men jeg anbefaler nå på det sterkeste og ikke sitte på gjerdet og vente på matilsynet, politi eller andre etater som aldri regerer men faktisk selv sørge for at dyrene deres blir hentet fra finnskogen å det burde helst vert gjort i går. Mulig man her å bør vurdere å betale noen for og hente hunden slik at hu i skogen muligens blir verende i skogen og tenker seg om en ekstra gang neste gang hun tenker stjele eller misshandle andres hunder....!!!!!!
Fins muligheter rundt hver eneste sving bare benyt dere av de, lykke til.
Å til deg xxx om du leser dette, en dag gjør du en feil når du vurderer ditt neste offer og da er det at du bor langt inn i skogen bare en stor fordel for de du har lurt.
MVH
Svein
Edit: fjernet fornavn, Selv monster bør ikke henges ut med navn.
|
|
|
|
« Siste redigering: August 12, 2009, 01:20:29 av StoreSlem »
|
Loggført
|
|
|
|
|
Alucinor
|
 |
« Svar #18 på: August 11, 2009, 21:22:17 » |
|
Til hunde eier...: som Alucinor spør så lurer jeg å på om valpen er ført over på damen i NKK..?
Har du ikke ført over hunden på henne ja så trenger du virkelig ikke politiet for å dra å hente hunden din, ta med deg den største kompisen du har det holder nok lenge.
Jeg fatter forøvrig ikke at denne saken kan dra ut i det uendelige og bare rulle og gå med den ene lurte personen etter den andre....!!!! Fan dere må jo bo under en stein i nordmarka for og ikke fått med dere at det bor en svert tvilsom person i finnskogene og at det å selge en valp eller hund dit er noe man ikke gjør uten og sjekke nøye hvem motaker er.
Dette er jo en tragisk sak som aldri ser ut til å få en ende men jeg anbefaler nå på det sterkeste og ikke sitte på gjerdet og vente på matilsynet, politi eller andre etater som aldri regerer men faktisk selv sørge for at dyrene deres blir hentet fra finnskogen å det burde helst vert gjort i går. Mulig man her å bør vurdere å betale noen for og hente hunden slik at hu i skogen muligens blir verende i skogen og tenker seg om en ekstra gang neste gang hun tenker stjele eller misshandle andres hunder....!!!!!!
Fins muligheter rundt hver eneste sving bare benyt dere av de, lykke til.
Å til deg xxx om du leser dette, en dag gjør du en feil når du vurderer ditt neste offer og da er det at du bor langt inn i skogen bare en stor fordel for de du har lurt.
MVH
Svein
Dersom du hadde kjent damen hadde du visst hvor manipulerende hun er og hvordan hun klarer snakke deg rundt dersom du ikke er tøff nok til å stå i mot. En med lite hundeerfaring eller som ikke følger så godt med i hundemiljøet vil ikke vite om henne elelr tro at dette forfedelige er noe som denne kvinnen kommer med. Til og med i dag, etter at saken har vært i media x antall ganger er det folk som påstår at dette ikke er sant, at det hele er et komplott mot henne og at det er en annen KO oppdretter som har funnet på alle løynene. Dette er folk som mer enn gjerne selger valp elelr voksne hunder til kvinnen. Jeg har ikke tall på hvor manger jeg har grått etter endt samtale med henne. Hvor hun har lagt ut om det ene etter det andre. F.eks den skallen de fant, med kulehull i. Hun fortalte meg om dette samme kveld det skjedde. En kamerat av henne (tidligere oppdretter av Eng. Bulldog) hadde vært hos henne og skutt noen hunder for henne. Den ene, Biggen, han døde ikke, ikke en gang etter tre - fire skudd i hodet, han gikk rundt og blødde. Han døde først dagen etter, da med hjelp av henne selv. Jeg ringte til Mattilsynet dagen etter og informerte dem om dette. De gjorde ingen ting. Ingen verdens ting! Men ja, er enig i at om hunden fortsatt står registert på hundeeier, så burde hun hente hunden med en gang. Og vel, om hunden ikke gjør det, så får jeg spørre det samme som jeg har blitt spurt om i dag: Hvem i alle dager skriver over en hund uten at kjøpskravene er oppfyllt? Edit: fjernet fornavn, Selv monster bør ikke henges ut med navn.
|
|
|
|
« Siste redigering: August 12, 2009, 01:23:29 av StoreSlem »
|
Loggført
|
|
|
|
|
Svein.E.J
|
 |
« Svar #19 på: August 11, 2009, 22:14:50 » |
|
Løsning på alle valpeiers problemer når det kommer til Årsnes/finnskogen saken er.: 1, last ned ett bilde av henne på hennes hjemme side i passe format. 2, ring politiet og si du nettopp har blitt ranet. 3, når politiet kommer å spør om du fikk med deg hvem vedkomede var så drar du opp bildet du lastet ned og gir de fult navn og vei beskrivelse opp til finnskogen. 4, når de spør hva som ble tatt eller sjålet så er sier du at du så hun tok hunden men er usikker på om det kan vere mer, smør gjerne på at det mangler 25 tusen fra soverommet å som du en dag muligens får av henne....!!!!!! 5, hold på historien og politiet vil drar opp i finnskogen og kommer hjem til deg med hunden, du må muligens holde på historien gjennom ett lite avhør og ett lite rettsmøte men skal vel godt gjøres at hun slipper unna når hun blir tatt med tyvgodset i finnskogen....  Mvh Edit: fjernet fornavn, Selv monster bør ikke henges ut med navn.
|
|
|
|
« Siste redigering: August 12, 2009, 01:24:32 av StoreSlem »
|
Loggført
|
|
|
|
|
Alucinor
|
 |
« Svar #20 på: August 11, 2009, 22:39:50 » |
|
Uff, det er stygt, men jeg måtte flire litt da 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
StoreSlem
|
 |
« Svar #21 på: August 12, 2009, 01:31:00 » |
|
Om dere vil indentifisere folk med navn så får dere gjøre det på eget nettsted, jeg har sagt før at jeg kan tenke meg å linke til en slik side i malen til forumet (alle sider som generes får den linken) så lenge den er saklig og informativ.
Men på dette nettstedet så er politikken at vi ikke identifiserer enkeltpersoner.
Tenk også på at om du skriver ting som er fakta så kan den neste i tråden poste noe som går over streken og trekke din post ned i søla siden du identifiserte.
Jeg sier ikke at det er feil å identifisere, i denne saken synes jeg det burde gjøres for allmennopplysning men ikke på et forum med åpent kommentarfeilt.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Det bor en grevling i taket
|
|
|
|
Alucinor
|
 |
« Svar #22 på: August 12, 2009, 09:39:28 » |
|
StoreSlem: Det skal ikke gjenta seg. Beklager, glemte meg i "kampens hete".
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Gråtass
|
 |
« Svar #23 på: August 12, 2009, 11:30:41 » |
|
Svein og Alucinor: Dere fremmer ikke hundesaken med deres usaklige og usmakelige innlegg. Det å mellom linjene oppfordre til tildels grove lovbrudd er ikke en holdning som hundeeiere er tjent med. Hvis vi skal fremstå som troverdige, seriøse hundeeiere med god dyreetikk, så må første bud kunne være å oppføre seg tålelig innefor sømmene av folkeskikk. Uansett hva vedkommende har gjort, så vil det være rettsapperatet som tar seg av straffeutmålingen, selvtekt er svært lite hensiktsmessig. Det skaper kun martyrer i "feil retning".
Storeslem; Jeg er glad du har holdningen om anonymisering, men jeg reagerer på uttrykket "monster"..
|
|
|
|
|
Loggført
|
-If you don't like the answer, ask a different question!-
|
|
|
|
Svein.E.J
|
 |
« Svar #24 på: August 12, 2009, 13:54:50 » |
|
"Innlegget er slettet! Oppfør dere og holde en sakelig debatt!"
|
|
|
|
« Siste redigering: August 13, 2009, 11:47:42 av Circameg »
|
Loggført
|
|
|
|
|
Gråtass
|
 |
« Svar #25 på: August 12, 2009, 14:16:24 » |
|
Det er synd du har lest så mye og skjønt så lite Svein..
For the record så kjenner kjenner jeg ikke vedkommende og har heller ikke møtt henne, men vi har felles bekjente.
|
|
|
|
« Siste redigering: August 13, 2009, 11:46:19 av Circameg »
|
Loggført
|
-If you don't like the answer, ask a different question!-
|
|
|
|
Wenche Jo
|
 |
« Svar #26 på: August 12, 2009, 14:28:16 » |
|
Vær no snille med hverandre  Men jeg tror vi skal sette denne oppdretterens agenda til side. Det er ganske soleklart at vedkommende på ingen måte er i stand til å forvalte et dyrehold. Jeg vil påstå å si at den største dyremishandleren i denne saken faktisk er mattilsynet og rettsinstansen som ikke ser ut til å ønske å ta et standpunkt i denne saken, og bringe dyrenes rettigheter foran en domstol. De stikker hodet ned i sanden som en annen typisk Emu og lar verden rusle forbi. Vi har et tafatt system her på berget og det ser ikke ut til at det blir bedre heller  Vi kan lite gjøre med hva vedkommende foretar seg idag. Hun har fått de signaler hun trenger av mattilsynet og øvrige myndigheter for å fortsette der hun slapp. Vi må bare innse, menneskets beste venn har INGEN rettigheter i dette landet 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Svein.E.J
|
 |
« Svar #27 på: August 12, 2009, 15:04:24 » |
|
ok R-H vi er nok bare litt forkjellig skrudd sammen sån er det bare og det får jeg leve med.  Mvh
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
littja
Valp

Utlogget
|
 |
« Svar #28 på: August 12, 2009, 16:25:10 » |
|
Veit noen når denne saken skal avgjøres?? Har (desverre!) solgt min lille Rottweiler valp til denne kvinnen som jeg sliter med å få tilbake!!=( da jeg solgte den ville jeg komme på besøk å levere den for å møte kvinnen som skulle overta selvfølgelig og fikk ingen info om alt dette før i senere tid! Har ringt mattilsynet men de sier jeg ikke kan gjøre noe da det ikke har falt en dom på henne enda... Vi har en "avbetalingskontrakt" som hun attpåtil har brutt over 4-5 mnd men veit ikke hva jeg kan gjøre for å få hentet tilbake den "lille"!! Noen tips?    Hilsen fortvilet Hundeeier! Hva med å møte opp på politistasjonen i Åsnes, spør etter Trumet som er lensmann. Han vet mye om hund. Jeg ville sagt som det var at jeg er *svært* bekymret for valpen, at jeg ikke visste om damen, at du i etterkant har fått vist og lest en del om saken, *samt* at hun ikke har gjort opp for seg. Jeg ville truet med å gå til media om politiet ikke vil hjelpe. At man er bekymret for hund man har solgt er reelt og skal tas på alvor! Det hjelper ikke å true denne damen med hverken det ene eller det andre - det har vist seg mange ganger tidligere, så du må få med hjelp utenfra. Si også at om politiet ikke vil hjelpe, så vil du måtte bryte loven selv for å få tilbake hunden - dvs å "bryte seg inn" på eiendommen og kidnappe hunden. Jeg ville aldri anbefalt noen å bryte loven, men i dette tilfelle hadde jeg satt alle kluter til selv også. Jeg får helt vondt mtp hva valpen faktisk kan bli utsatt for. Hva med å dra med deg "Se og hør"? Jo mere blest, jo større er sjansen for å få tilbake valpen.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Per Olav
|
 |
« Svar #29 på: August 12, 2009, 17:57:57 » |
|
Jeg vil påstå å si at den største dyremishandleren i denne saken faktisk er mattilsynet og rettsinstansen som ikke ser ut til å ønske å ta et standpunkt i denne saken, og bringe dyrenes rettigheter foran en domstol. Hvem var det som anmeldte oppdretteren? Nå er det faktisk slik at dersom man skal ha et fnugg av rettssikkerhet her til lands skal politiet etterforske og rettsinstansen skal vurdere ut fra faktiske forhold og begge parter skal høres - ikke hva en mobb på et internettforum måtte mene. Når har vel valpeeieren ikke bidratt med informasjon om kontraktens innhold - å anbefale noe som helst ut fra et intetsigende innlegg er etter min mening tvilsomt i seg selv.
|
|
|
|
« Siste redigering: August 12, 2009, 18:45:07 av Per Olav »
|
Loggført
|
|
|
|
|