Sider: [1] 2 3 ... 11   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Åsnes-saken  (Lest 10553 ganger)
0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
Wenche Jo
Kverrulant
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne

« på: Mars 28, 2009, 13:02:59 »

ÅSNES:
Det lokale dyrevernet og Mattilsynet beslagla i fjor 22 hunder, avlivet tre andre og politianmeldte hundeeieren på grunn av måten hundeholdet ble drevet på.

http://www.glomdalen.no/nyheter/article4222320.ece
Loggført
Kjersti
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #1 på: Mars 28, 2009, 18:51:18 »

Dette var jo en sak som skapte stort engasjement... Håper de setter en standard med den dommen de  ender opp med. Dyrevelferd må tas alvorlig, og jeg håper denne saken har fått Norge til å bli litt mer kritisk...
Loggført
Joachim
Små kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #2 på: Mars 28, 2009, 20:47:06 »

En kan jo bare håpe det kommer no nytt og vettugt ut av en ev ny lov om dyrevelferd her i landet som etter planen behandles i stortinget 27 April. http://www.regjeringen.no/nb/dep/lmd/aktuelt/nyheter/2009/mars-09/dyr-et-loft-for-dyrevelferden-i-norge.html?id=550645
Loggført

BH Welincha's Mirakel
hundeeier88
Nyfødt
*
Utlogget Utlogget

« Svar #3 på: August 08, 2009, 12:37:23 »

Veit noen når denne saken skal avgjøres??
Har (desverre!) solgt min lille Rottweiler valp til denne kvinnen som jeg sliter med å få tilbake!!=(
da jeg solgte den ville jeg komme på besøk å levere den for å møte kvinnen som skulle overta selvfølgelig og fikk ingen info om alt dette før i senere tid!
Har ringt mattilsynet men de sier jeg ikke kan gjøre noe da det ikke har falt en dom på henne enda...
Vi har en "avbetalingskontrakt" som hun attpåtil har brutt over 4-5 mnd men veit ikke hva jeg kan gjøre for å få hentet tilbake den "lille"!!

Noen tips?Huh?Huh?Huh?

Hilsen fortvilet Hundeeier!
Loggført
Circameg
Administrator
Utlogget Utlogget

« Svar #4 på: August 08, 2009, 17:10:32 »

Veit noen når denne saken skal avgjøres??
Har (desverre!) solgt min lille Rottweiler valp til denne kvinnen som jeg sliter med å få tilbake!!=(
da jeg solgte den ville jeg komme på besøk å levere den for å møte kvinnen som skulle overta selvfølgelig og fikk ingen info om alt dette før i senere tid!
Har ringt mattilsynet men de sier jeg ikke kan gjøre noe da det ikke har falt en dom på henne enda...
Vi har en "avbetalingskontrakt" som hun attpåtil har brutt over 4-5 mnd men veit ikke hva jeg kan gjøre for å få hentet tilbake den "lille"!!

Noen tips?Huh?Huh?Huh?

Hilsen fortvilet Hundeeier!

Hvis hun ikke har betalt for hunden kan du vel reise å hente hunden hjem.. Kontakt politiet og spør om de event kan bli med deg! Pass på å få med deg eierskifte papirer sånn at hunden blir overført tilbake til deg, om dere har skrevet papirer og sendt inn.
Loggført

Skjønnheten kommer innenfra Smiley
http://www.gardsjente.com
hundeeier88
Nyfødt
*
Utlogget Utlogget

« Svar #5 på: August 08, 2009, 19:58:02 »

ja det var det første jeg prøvde på, men politiet der oppe hadde ikke tid til å bistå med det og da jeg pratet med åsnes-kvinnen i forkant så kom hun til å nekte å slippe oss inn da hele småbruket hennes er gjerdet inne, med en stor port...
hvis jeg trenger meg på der eller bare går inn å henter valpen får jeg visst en anmeldeldelse på meg av henne for innbrudd da det er privat tomt, hvor jeg attpåtil har en jobb som ryker hvis jeg får det, så føler meg litt hjelpesløs her....
Loggført
Unique
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #6 på: August 09, 2009, 00:24:02 »

Men hvis hun ikke har betalt hunden, må du jo ha rett til å få den levert tilbake?
Loggført

Per Olav
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #7 på: August 09, 2009, 15:10:50 »

Mattilsynet? Mattilsynet har vel verken makt eller myndighet m h t uoppgjorte økonomiske mellomværende. Privat innkassokrav, innkassobyrå eller namsmannen  er vel alternativene du kan bruke.
Loggført
StoreSlem
Administrator
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

« Svar #8 på: August 09, 2009, 19:44:54 »

Namsmann på slike steder er den lokale Lensmannen.. Jeg kan forstå at de ikke har tid til slike saker nå som politiet har sommerferie/ overtid streik. Men om noen uker er nok dette bedre.

Ditt sikreste kort er at kontrakten ikke er oppfylt, og få hjelp av politiet til å hente valpen. Du må også huske på at du kan måtte tilbakebetale deler av kjøpesummen.  Egentlig så krever politiet et rettslig vedtak før de kan handle, så du må nok skrive en politianmeldelse for svindel eller noe lignende før dette kan betrakte valpen som utbytte av kriminell en kriminell handling.

Jeg tror jeg hadde brukt ressurser på å gjøre det lett for politiet, pluss mast på de en masse. Om du feks sier at du din dag er åpen og du vil vente utenfor får å ta med hunden til veterinær sjekk  etterpå. 

Men som sagt, anmeld forholdet, eventuelt bruk en advokat som kjenner til damen en smule og oppmuntre politiet til å bruke litt tid på saken.

Om du vurderer å gå veien om Privat inkasso /inndriving hos namsmannen så vil dette først gå til forlikbehandling så til inndrivelse. Og det kan ta en god stund og jeg tror du må betale et rettsgebyr på dette. Jeg tror det er ett sted mellom 1500 og 2000 kr for å gå den veien. De private inkassobyråene vil nok se på dette som så vanskelig at det ikke inkassohonoraret de kan få inn ikke vil være verdt arbeidsinnsatsen.

Bank en pai, få papirarbeidet i orden og ring til politiet be om å snakke med ansvarlig og mas en gang pr dag til de tar tak i det. Et stedt går grensen til at det blir lettere å hjelpe en snill ung dame enn å bruke 5 min pr dag på telefonen med henne.

Sorry dette er det beste rådet jeg kan gi deg.
Loggført

Det bor en grevling i taket
StoreSlem
Administrator
Utlogget Utlogget

« Svar #9 på: August 09, 2009, 19:52:05 »

Glemte å si at Paien er til politiet.. utrolig hvordan de kan "bestikkes" med hjemmebakst..
Loggført

Per Olav
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #10 på: August 09, 2009, 20:08:29 »

Egentlig så krever politiet et rettslig vedtak før de kan handle, så du må nok skrive en politianmeldelse for svindel eller noe lignende før dette kan betrakte valpen som utbytte av kriminell en kriminell handling.
Dersom allt mislighold av kontrakter er synonymt med svindel og kriminelle handlinger må det være mange svindlere og kriminelle her til lands.
Loggført
StoreSlem
Administrator
Utlogget Utlogget

« Svar #11 på: August 09, 2009, 20:56:25 »

Om man misligholder en kontrakt så er det en sak for sivilretten. Men har man missrepresentert seg ved inngåelsen så er det en faktisk definert som svindel og det kan anmeldes.

Som sagt, å bruke sivilrett her vil være kostbart og tidkrevende.  For at politiet skal kunne gripe inn så må de ha lovhjemmel for det. Jeg sa ikke at sjansen var stor men at det er den beste. 
Loggført

hundeeier88
Nyfødt
*
Utlogget Utlogget

« Svar #12 på: August 09, 2009, 23:34:12 »

Sendte inn en forliksklage og inkassovarsel på henne som hun nektet å betale, så da går saken videre men med dette systemet til lands så virker det som ting tar ufattelig lang tid!
Lønner seg nok å ta en tur til Lensmannen der oppe som du sier så kommer nok til å gjøre det, og ta det derfra!! Wink Takk for mange gode tips, hjelper en masse!  Grin Man trenger alltids "flere tråder å trekke i samtidig" før enn eller annen slår gjennom, men kommer til å gjøre ALT jeg kan for å få den "lille" vekk derfra!
« Siste redigering: August 10, 2009, 17:49:43 av Circameg » Loggført
Circameg
Administrator
Utlogget Utlogget

« Svar #13 på: August 10, 2009, 17:50:22 »

Sendte inn en forliksklage og inkassovarsel på henne som hun nektet å betale, så da går saken videre men med dette systemet til lands så virker det som ting tar ufattelig lang tid!
Lønner seg nok å ta en tur til Lensmannen der oppe som du sier så kommer nok til å gjøre det, og ta det derfra!! Wink Takk for mange gode tips, hjelper en masse!  Grin Man trenger alltids "flere tråder å trekke i samtidig" før enn eller annen slår gjennom, men kommer til å gjøre ALT jeg kan for å få den "lille" vekk derfra!

Skjønner godt at du vil ha valpen din tilbake.. Lykke til, og hold oss oppdaterte!
Loggført

Skjønnheten kommer innenfra Smiley
http://www.gardsjente.com
jeanette.Å.
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #14 på: August 10, 2009, 21:22:07 »

Jeg så på nyhetene på TV2 nå... denne personen har igjen 6 hunder og 2 hester. Tv2 var der og filmet dem på lørdag.... da gikk hesten ute med dekken på seg i 26 varmegrader Shocked Shocked Sad
Loggført
Sider: [1] 2 3 ... 11   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til: