Sider: [1]   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Doberman tispe 3 år vurderes omplassert  (Lest 1755 ganger)
0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
Kjersti
Unghund
Utlogget Utlogget

« på: April 15, 2009, 23:57:21 »

Særdeles trygg og fin dobermann tispe på 3 år vurderes omplassert.

Bestått FA
Opprykk til LP III
Trent aktivt for konkurranse i spor og rundering
HD/AA ua
Thyroxin normal aug -08
Sterilisert

Interesserte bes kontakte meg via PM.
Loggført
Kjersti
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #1 på: April 21, 2009, 23:47:46 »

Loggført
Kjersti
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #2 på: Mai 16, 2009, 23:36:41 »

Dina er en helt super hund, med nerver av stål. Hun er en super hund for tur og trening. Hun er ingen IPO-hund, da hun ikke synes figuranten er slem nok til å bite... Dina er sosial, men fattet. Hun er rolig og relativt uinteressert i fremmede, og elsker alle kjente. Hun er glad i barn, men liker ikke å bli klemt og koset på av alle og enhver. Hun synes derimot at alle barn bør få en liten suss på nesen når de passeres...
Hun har god søkslyst og søksevne, og er glad i å jobbe. Hun innehar litt lite jakt og byttedrift, og er derfor ikke en hund for de som ønsker å nå heeelt til topps i konkurransesammenheng. Men dette gjør at hun er super å ha med i fjellet, da hun ikke ser noen grunn til å jage rein eller elg.

Dina er trent etter kun positive treningsprinsipper, og har ingen erfaring med å bli fysisk korrigert. Hun er snill som dagen er lang, og har en tydelig av-og-på-knapp.

Årsaken til at jeg vurderer å omplassere Dina er hennes litt begrensede drifter. En evt forvertavtale kan også vurderes. Dina omplasseres ikke for enhver pris, men dersom noen som virkelig har lyst på en suveren hund som turkamerat og treningskamerat tar kontakt, vil kjemien være avgjørende for avgjørelsen.

Høres dette ut som en hund for deg, så ta gjerne kontakt for en prat... Mitt telefonnummer får du ved å sende meg en pm...
Loggført
StineE
Nyfødt
*
Utlogget Utlogget

« Svar #3 på: August 09, 2009, 21:28:11 »

hei  Smiley

Vi er en familie på to mamma på 41 år og meg på 15 år, og vi ønsker et medlem til i flokken(en tispe). Vi har lest mye om forskjellige hunderaser, gemytt og hva de krever - og har kommet fram til at en stor hund passer oss godt (dobermann). Grunnen til at vi har ventet til med å få hund, er fordi at datteren måtte bli voksen nok til å håndtere en så stor hund.
Vi bor i en terasseleilighet med gode tur muligheter rett utenfor huset. Vi kan lage en litten utegår utenfor leiligheten.
Min datter jogger og trener ute. Vi går turer og hadde likt og hatt en til med oss.

Svar fortest mulig. Send mail til stineom@hotmail.com

Håper vi passer
Loggført
Sider: [1]   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til: