Hvilken del av denne hundens meritter er det som "ikke er noe å vise til"? Hunden har blitt avlskåret, har gjennomført MH/MT og Korning, han har en Schh1 tittel. Men det er kanskje ikke noe allikevel eller er det bare en mulighet til å komme med surmaga oppstøt? Kom med annonse på hannen din du, så kan vi jo vurdere hva din hund "har å vise til".
Det är inte det som är poänget här, och det hade du förstått om du läst andra trådar om vad folk tycker krävs av en avelshane. Jag personligen har aldrig varit speciellt fokuserad på titlar, och har alltid fått höra att det då blir ett subjektiv syn på hunden.
Om någon, efter att ha träffat hunden, vill använda den i avel, så ok, flott. Jag har aldrig sagt något negativt om själva hunden. Det är därför jag skrev, det finns folk och det finns folk, det är alltid lätt att kräva mer av andra än av sig själv, det var poängen med mitt innlägg.
Att få titeln korad är ingen större bedrift med den nya svenska MT:n. Där måste man nästan se hunden live. Nu ska eventuellt godkännings gränsen öka till 400 poäng och då kommer antalet godkända hundar minska betraktligt.