Sider: [1] 2   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Schäferhund fra bruks/DDR-linjer til avl  (Lest 2529 ganger)
0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
Ola
Unghund
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

Ubrukthund

« på: Mai 29, 2009, 00:48:29 »

« Siste redigering: Mai 29, 2009, 00:56:22 av Ola » Loggført
Unique
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #1 på: Mai 29, 2009, 23:44:16 »

Jækla stilig annonse Ola!  Wink
Loggført

Joachim
Små kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #2 på: Mai 30, 2009, 00:14:55 »

Hvor er utstillingsmerittene?
Loggført

BH Welincha's Mirakel
Ola
Unghund
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

Ubrukthund

« Svar #3 på: Mai 30, 2009, 02:37:31 »

Jækla stilig annonse Ola!  Wink

Takk, U! Og takk til Cat som har lagd den.

Hvor er utstillingsmerittene?

De ligger nok i en skuff et sted...hæ? Er DU opptatt av sånt? Du overrasker stadig.  Shocked

Loggført
Joachim
Små kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #4 på: Mai 30, 2009, 07:35:50 »

De ligger nok i en skuff et sted...hæ? Er DU opptatt av sånt? Du overrasker stadig.  Shocked

Or maybe im just SUCH an asshole?

PS: Søker handler..
« Siste redigering: Mai 30, 2009, 08:03:53 av Joachim » Loggført

BH Welincha's Mirakel
Luna-jenta
Gjest
« Svar #5 på: Juli 29, 2009, 16:19:59 »

Hvordan skal en passende tispe være??? Hva er den ultimate tispa til denne hanne??
Loggført
simba
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #6 på: Juli 29, 2009, 16:28:30 »

Hadde jag puttat ut en annons på en hane som inte har något att visa till, så hadde jag definitivt blivit på hoppad om mitt subjektiva syn på hunden. Men det finns folk och det finns andra folk.
Loggført
Gråtass
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #7 på: Juli 31, 2009, 00:13:24 »

Hadde jag puttat ut en annons på en hane som inte har något att visa till, så hadde jag definitivt blivit på hoppad om mitt subjektiva syn på hunden. Men det finns folk och det finns andra folk.
Hvilken del av denne hundens meritter er det som "ikke er noe å vise til"? Hunden har blitt avlskåret, har gjennomført MH/MT og Korning, han har en Schh1 tittel. Men det er kanskje ikke noe allikevel eller er det bare en mulighet til å komme med surmaga oppstøt? Kom med annonse på hannen din du, så kan vi jo vurdere hva din hund "har å vise til".
Loggført

-If you don't like the answer, ask a different question!-
Joachim
Små kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #8 på: Juli 31, 2009, 03:23:41 »

Grin
Loggført

BH Welincha's Mirakel
Luna-jenta
Gjest
« Svar #9 på: Juli 31, 2009, 12:57:16 »

Jeg personlig hadde vært veldig skeptisk til hvorfor denne hunden nå befinner seg i Norge...Hmmmm...
Loggført
Gråtass
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #10 på: Juli 31, 2009, 13:01:51 »

Jeg personlig hadde vært veldig skeptisk til hvorfor denne hunden nå befinner seg i Norge...Hmmmm...
Tydeligvis ett eller annet jeg har gått glipp av her, men jeg har sett denne hunden irl jeg, det er en særdeles trivelig og flott hannhund, med mange gode egenskaper som helt sikkert har masse å tilføre norske tisper i avelen. Men det er klart det er lett å sitte på nettforum og slenge skit framfor å prøve å produsere noe fornuftig selv, enten det er bikkjer eller resultater..
Loggført

-If you don't like the answer, ask a different question!-
Luna-jenta
Gjest
« Svar #11 på: Juli 31, 2009, 13:09:14 »

Ja..da blir det et subjektivt syn...
Produsere hunder det har jeg aldri drevet med og kommer vel aldri til å gjøre heller.
Det finnes nok shithunder om ikke jeg skal forverre det.
Og resultateter er vel vanskelig å gjøre noe med når man bare har shit hunder .Men det kommer, det kommer....
Loggført
Cat
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #12 på: Juli 31, 2009, 17:44:32 »

Av og til lurer jeg vikrkelig på hvor lavt det er mulig å synke....?!?

Loggført
Luna-jenta
Gjest
« Svar #13 på: Juli 31, 2009, 18:57:43 »

Veldig enig ,Cat .Det lurer jeg på også Wink
Loggført
simba
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #14 på: Juli 31, 2009, 22:40:09 »

Hvilken del av denne hundens meritter er det som "ikke er noe å vise til"? Hunden har blitt avlskåret, har gjennomført MH/MT og Korning, han har en Schh1 tittel. Men det er kanskje ikke noe allikevel eller er det bare en mulighet til å komme med surmaga oppstøt? Kom med annonse på hannen din du, så kan vi jo vurdere hva din hund "har å vise til".

Det är inte det som är poänget här, och det hade du förstått om du läst andra trådar om vad folk tycker krävs av en avelshane. Jag personligen har aldrig varit speciellt fokuserad på titlar, och har alltid fått höra att det då blir ett subjektiv syn på hunden.

Om någon, efter att ha träffat hunden, vill använda den i avel, så ok, flott. Jag har aldrig sagt något negativt om själva hunden. Det är därför jag skrev, det finns folk och det finns folk, det är alltid lätt att kräva mer av andra än av sig själv, det var poängen med mitt innlägg.

Att få titeln korad är ingen större bedrift med den nya svenska MT:n. Där måste man nästan se hunden live. Nu ska eventuellt godkännings gränsen öka till 400 poäng och då kommer antalet godkända hundar minska betraktligt.
Loggført
Sider: [1] 2   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til: