|
Forundret
Gjest
|
 |
« på: Juli 24, 2009, 21:04:16 » |
|
Hvilke krav er det for å stille på IPO VM og WUSV VM? Grunnen til at jeg spørr er rett og slett at jeg ikke har klart og finne noen liste på hvordan de forskjellige ligger ann... Regner med at det foreligger ei slik liste et eller annet sted på nettet, men jeg er ikke så god på dette 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Forundret
Gjest
|
 |
« Svar #1 på: Juli 25, 2009, 09:06:16 » |
|
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Forundret
Gjest
|
 |
« Svar #2 på: Juli 26, 2009, 01:01:50 » |
|
hei.. er det noen her inne som kan henvise meg til et forum som har kunnskap om hvordan det foregår? ser at ca 50 stykker har vært innom... så jeg forstår det slik at dette er feil forum for RIK (IPO og SchH).
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
|
HTA
Valp

Utlogget
|
 |
« Svar #4 på: Juli 26, 2009, 10:50:06 » |
|
Det er vel også slik at den som vinner NM i IPO er direkte kvalifisert til IPO VM, mens den schæferekvipasjen som vinner NM ved norsk vinner er kvalifisert til WUSV om jeg ikke husker heklt feil 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Joachim
|
 |
« Svar #5 på: Juli 26, 2009, 12:31:53 » |
|
Riktig det HTA. Står faktisk litt i RIKreglene om FCIuttaket.
5. MESTERSKAP. VM: Her gjelder bestemmelsene i „Pflichtenhefte für die Durchführung der verschiedenen Weltmeisterschaften der FCI“. Utgivelse og endringer av Pflichtenheftet tilligger FCIs Brukshundkommisjon. NM: Kan avholdes etter søknad til NKK. NM avholdes etter regelverket for VM. Nord.M: Nordisk mesterskap avholdes på rundgang i de nordiske land, etter de til enhver tid gjeldende prøveregler. REGLER FOR UTTAK TIL FCI VM OG NORDISK MESTERSKAP I IPO. Laget til FCI-VM består av max. 5 ekvipasjer pluss 1 reserve, til Nordisk Mesterskap sendes max. 3 deltakere. a. De to beste plasseringene fra uttakstevne + plassering i IPO –NM er tellende. IPO-NM er obligatorisk (veterinærattest eller legeattest gir ikke dispensasjon). Uttaket gjøres ut fra resultatene på IPO-NM, pluss den beste plasseringen på ett av uttaksstevnene. b. Vinneren av IPO-NM er automatisk kvalifisert. c. Det avholdes to uttaksstevner i tillegg til IPO-NM, som begge skal avholdes før IPO-NM. d. For at uttakstevne skal være tellende må ekvipasjen ha oppnådd minimum 270 poeng. e. Uttaksstevne skal ha norske dommere og norske figuranter. f. Det blir gitt poeng for plassering i uttakstevne + plassering i IPO-NM på følgende måte: 1 poeng til den beste, 2 poeng til den neste beste osv. ned til siste deltaker med minst 270 poeng. Snittet på plasseringene regnes ut, og de fem med lavest snitt i tillegg til vinneren av IPO-NM utgjør laget. Ved likt resultat er det plasseringen på IPO-NM som er avgjørende. g. Ekvipasjer som er kvalifisert etter ovennevnte krav må melde sin interesse og søke om plass på laget innen 10 dager etter IPO-NM. Søknad om å få delta på laget til FCI-VM og/eller Nordisk Mesterskap skal være NKK v/Jakt- og Brukshundavdelingen i hende innen 10 dager etter IPO-NM. og skal inneholde: Førers - Navn/adresse/tlf/e-post. Hundens - Rase/navn/regnr. Oppnådde krav: IPO - NM: Plassering og totalt poengsum Uttakstevne: Arrangør/sted/dato – Plassering og totalt poengsum
|
|
|
|
|
Loggført
|
BH Welincha's Mirakel
|
|
|
|
Forundret
Gjest
|
 |
« Svar #6 på: Juli 27, 2009, 15:13:46 » |
|
Tusen takk  dette er jo helt fantastisk vet du hvem som skal de forskjellige stedene? håper litt på dobber og rottis... men vi tar turen i år for å se på schäfer vm og ipo vm.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Joachim
|
 |
« Svar #7 på: Juli 28, 2009, 14:25:57 » |
|
Tusen takk  dette er jo helt fantastisk vet du hvem som skal de forskjellige stedene? håper litt på dobber og rottis... men vi tar turen i år for å se på schäfer vm og ipo vm. IDC er overstått med beste Norske på 5 plass. http://www.dobermannklubben.net/Rottislaget står det litt om her og de har ei egen side du finner link til der. : http://www.rottweiler.no/komiteer-ipo-rik.htmJeg skal være enig i at det godt kunne vært mer oppdateringer på Web. Men må jo nesten bli opp til hver rase da, vanskelig å samle alt og hvem skulle publisert FCI-laget? NKK, det sku jo tatt seg ut 
|
|
|
|
|
Loggført
|
BH Welincha's Mirakel
|
|
|
|
Forundret
Gjest
|
 |
« Svar #8 på: Juli 30, 2009, 23:17:31 » |
|
Hei alle sammen  Har prøvd og finne ut hvem som er med til IPO VM. Men helt ærlig så har jeg ikke klart det... har forstått at en sakl ha stilt på IPO NM, men der er det hvist noen som skal til WUSV VM og ikke IPO osv.. Men jeg regner med at noen her inne vet hvem som er på landslaget til IPO VM.. håper på snarlig svar 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Joachim
|
 |
« Svar #9 på: Juli 31, 2009, 03:31:35 » |
|
Hei alle sammen  Har prøvd og finne ut hvem som er med til IPO VM. Men helt ærlig så har jeg ikke klart det... har forstått at en sakl ha stilt på IPO NM, men der er det hvist noen som skal til WUSV VM og ikke IPO osv.. Men jeg regner med at noen her inne vet hvem som er på landslaget til IPO VM.. håper på snarlig svar  Hva er IPO VM, aldri hørt om det jeg hvis du spesifiserer nærmere.. Har du drekki eller er det noe vi har prøvd å svare deg på som er uklart? Du finner svarene dine hvis du klarer lese innleggene i tråden her å klikke på linker. Sånn jeg har forstått det så er ikke uttaket spikra og avgjort før siste stevne er gått av stabelen men vinnerne av NV og NM har du fått på linker over og kan lese selv. mitt resonement er at vinnerne, Ole Petter er sikra plass til Wusv og O.I. Gjersvik til FCI.. Please skyt meg om jeg tar feil..
|
|
|
|
« Siste redigering: Juli 31, 2009, 03:36:38 av Joachim »
|
Loggført
|
BH Welincha's Mirakel
|
|
|
|
Joachim
|
 |
« Svar #10 på: Juli 31, 2009, 03:41:51 » |
|
Blir litt oppgitt selv når jeg vet det er brukere her som har full info men ikke gidder svare. Skjønner ikke helt hva som skal være så hemmelig med hvem som representerer oss som nasjon på mesterskap.
|
|
|
|
|
Loggført
|
BH Welincha's Mirakel
|
|
|
|
Joachim
|
 |
« Svar #11 på: Juli 31, 2009, 03:46:20 » |
|
|
|
|
|
|
Loggført
|
BH Welincha's Mirakel
|
|
|
|
Forundret
Gjest
|
 |
« Svar #12 på: August 05, 2009, 09:56:18 » |
|
FCI WM / IPO WM ... http://www.fci2009.com/include/en/index.phpHvis de reglene stemmer som er opp gitt lengere oppe i tråden stemmer. Hvordan stemmer da det ut taket til det norske laget 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Forundret
Gjest
|
 |
« Svar #13 på: August 13, 2009, 09:24:54 » |
|
Er det ikke noen her inne som virkelig kan svare på dette???  Hvordan vet enn om når og hva som kvalifiserer da???
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Anneth
|
 |
« Svar #14 på: August 24, 2009, 23:59:01 » |
|
Hei
Hva med å rette spørsmål til komiteen? De kjenner bedre til begrunnelser for valg av deltakere.
Vet at det er viktig at hundeføreren sender en mail til NKK om at de ønsker å delta i vm eller nordisk.
Lykke til med representasjonen av Norge i de ulike VM enten det er den enkelte rase eller FCI.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|