|
jeanette.Å.
|
 |
« på: Oktober 01, 2009, 13:29:48 » |
|
Norsk dobermannklubb har pr i dag 5 ledige plasser til MH den 10-11 oktober. Dette skal avholdes på "Hiet", sørumsand-Nsch avd. Romeriket sin bane. Pris kr. 300,- Beskrivere: Hans-Petter Gamborg og Bente Line Nordtveit Vi ber om snarlig påmelding på gueland@online.noTa med orginal stamtavle og vaksinasjonspapirer
|
|
|
|
« Siste redigering: Oktober 01, 2009, 13:37:26 av jeanette.Å. »
|
Loggført
|
|
|
|
|
Laila
|
 |
« Svar #1 på: Oktober 09, 2009, 18:24:27 » |
|
Når er oppmøte der da ?...tenke å ta en tur å kikke på 
|
|
|
|
|
Loggført
|
Supreme Guardians Eleanor BH Wickewire's Anguloa Clowesii BH Mai Tuk Ninja N S UCH BH N BCH IP( RSP3 RRP3 Lp Elite NBF spor A NBF rundering A) Supreme Guardians Anastasia BH RRP3 RSP1 Supreme Guardians Cleo BH RSP1 Supreme Guardians Diablo
|
|
|
|
sol
|
 |
« Svar #2 på: Oktober 10, 2009, 16:11:53 » |
|
Når er oppmøte der da ?...tenke å ta en tur å kikke på  MH avlyst ......begrunnelsen vi fikk var at figurantene hadde reist til Krefeld for å se på WUSV 2009  og nye firguranter var ikke å oppdrive 
|
|
|
|
|
Loggført
|
BH IPO3 Briskas Tessie BH Supreme Guardians Black Eros
|
|
|
|
Laila
|
 |
« Svar #3 på: Oktober 10, 2009, 18:50:36 » |
|
MH avlyst ......begrunnelsen vi fikk var at figurantene hadde reist til Krefeld for å se på WUSV 2009  og nye firguranter var ikke å oppdrive   er det mulig ? MH over 2 dager og begge er avlyst  Dette er helt utrolig 
|
|
|
|
|
Loggført
|
Supreme Guardians Eleanor BH Wickewire's Anguloa Clowesii BH Mai Tuk Ninja N S UCH BH N BCH IP( RSP3 RRP3 Lp Elite NBF spor A NBF rundering A) Supreme Guardians Anastasia BH RRP3 RSP1 Supreme Guardians Cleo BH RSP1 Supreme Guardians Diablo
|
|
|
|
Gråtass
|
 |
« Svar #4 på: Oktober 10, 2009, 19:04:13 » |
|
 er det mulig ? MH over 2 dager og begge er avlyst  Dette er helt utrolig  Det er jo ikke så utrolig når man tenker på at det ble arrangert tre mentaltester denne helga av tre klubber, det er faktisk ikke så veldig mange figuranter og testledere å ta av, i hvertfall ikke når de som har sagt ja til å stille opp, trekker seg i siste liten. Mange som sikkert kunne ha stilt opp (meg selv inkludert) om man hadde fått forespørselen litt tidligere enn 2 dager før.
|
|
|
|
|
Loggført
|
-If you don't like the answer, ask a different question!-
|
|
|
|
jeanette.Å.
|
 |
« Svar #5 på: Oktober 10, 2009, 22:28:54 » |
|
ja MH er avlyst, pga at det ikke er mulig å få tak i testleder og figuranter. Men den vil bare utsettes til den 14-15 nov.
Det er jeg som har sittet og ringt rundt, og som har forsøkt på alle mulige måter å tråkle dette sammen, jeg kan fortelle dere at det ikke er veldig enkelt, når det er 3 klubber som skal ha sine figuranter, testleder, når værken listene fra Nkk er oppdatert med å fjærne de som ikke lengre ønsker å være med. samtidig så var det mange som reiste nedover til Tyskland, figuranter fra østlandet som reiste til Bratislava... derfor tok brukskomiteen en avgjørelse samme med de andre i klubben en avgjørelse på heller å flytte dette arr.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
DOG
|
 |
« Svar #6 på: Oktober 11, 2009, 11:35:21 » |
|
Det er vel ingen som sitter 3 dager i før en prøve og skaffer testleder og figuranter,vanlig praksis er og sende SKRIFTLIG forespørsell til de som er testledere og fig, når terminlista er klar sånn ca, rundt juletider,det er også vanlig og legge ved svarkonvolutt .Gjør den jobben dere har påtatt dere eller trekk dere når det er så vansklelig og gjøre det dere har forpliktet dere til.Legg gjerne ut hvike fig. dette gjelder for de har vel svart skriftlig ja til og stille ,hvis ikke så slutt og skylde på andre når det er dere som er årsak til fadesen. 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
jeanette.Å.
|
 |
« Svar #7 på: Oktober 11, 2009, 11:39:58 » |
|
Det er vel ingen som sitter 3 dager i før en prøve og skaffer testleder og figuranter,vanlig praksis er og sende SKRIFTLIG forespørsell til de som er testledere og fig, når terminlista er klar sånn ca, rundt juletider,det er også vanlig og legge ved svarkonvolutt .Gjør den jobben dere har påtatt dere eller trekk dere når det er så vansklelig og gjøre det dere har forpliktet dere til.Legg gjerne ut hvike fig. dette gjelder for de har vel svart skriftlig ja til og stille ,hvis ikke så slutt og skylde på andre når det er dere som er årsak til fadesen.  da kan jo jeg oxo fortelle deg det DOG at jeg ikke en gang sitter i styret, jeg forsøkte bare å hjelpe til for å være snill og grei. Kanskje du kunne ha foreslått deg selv for litt arbeid for raseklubben-om du vet så godt hvordan ting gjøres??
|
|
|
|
« Siste redigering: Oktober 11, 2009, 11:42:44 av jeanette.Å. »
|
Loggført
|
|
|
|
|
DOG
|
 |
« Svar #8 på: Oktober 11, 2009, 12:40:04 » |
|
Det er rettet til de som har ansvaret ,men de kommer vel ikke på banen de har jo bare påtatt seg verv for å få frem navnet sitt på papiret.Siden du ber meg stå på for klubben kan jeg fortelle deg at det har jeg gjort i mange år. Nå er det på tide med folk som gjør den jobben de ber og tigger om før de blir valgt Hvorfor unnskylder du de som ikke har gjort jobben sin, mener du de ikke skal ha kritikk bare ros og gratulasjoner ? Gratulere til styret i NDK med avlysning av MH og ferdselsprøve : 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Bente Line
|
 |
« Svar #9 på: Oktober 11, 2009, 16:20:07 » |
|
Jeg synes kritikken av styret i NDK blir helt feil! Det er brukshundkomiten i klubben som har ansvaret for testene klubben arrangerer! Alle kan bli syke, men når figuranter og testleder trekker seg i siste liten, pga andre planer, synes jeg dette bør innrappporteres til NKK. At det var vanskelig å få tak i folk noen dager før testene, er ikke rart, når det er så mange tester på østlandet samme helg. Til info er ikke MH`ene avlyst, de er flyttet 5 uker frem, så dem som er påmeldt beholder plassene sine  MH`ene blir avholdt på Båstad, med de samme dommerne som opprinnelig. Vil også kommentere noe DOG skriver "Gratulere til styret i NDK med avlysning av MH og ferdselsprøve" Hvorfor ikke innhente fakta, før du skriver sure kommentarer på et forum? Det var INGEN påmeldt til ferdselsprøven innen fristen, dermed ble den skrinlagt. Og som jeg skrev lenger oppe, er ikke MH`en avlyst, men flyttet!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Bente Line
|
 |
« Svar #10 på: Oktober 11, 2009, 17:11:22 » |
|
Det er vel ingen som sitter 3 dager i før en prøve og skaffer testleder og figuranter,vanlig praksis er og sende SKRIFTLIG forespørsell til de som er testledere og fig, når terminlista er klar sånn ca, rundt juletider,det er også vanlig og legge ved svarkonvolutt .Gjør den jobben dere har påtatt dere eller trekk dere når det er så vansklelig og gjøre det dere har forpliktet dere til.Legg gjerne ut hvike fig. dette gjelder for de har vel svart skriftlig ja til og stille ,hvis ikke så slutt og skylde på andre når det er dere som er årsak til fadesen.  Jeg er enig i at ingen sitter og ringer etter folk 3 dager før tester, men i dette aktuelle tilfellet var saken at brukshundkomiteen i NDK hadde fått tak i nok folk å jobbe på MH`ene. Vet ikke hva som er vanlig på østlandet når man skaffer figuranter, men personlig har jeg aldri fått en forespørsel om å være figurant eller testleder pr brev, altså heller ikke noe svarkonvolutt som du nevner her som det "vanlige". Og jeg har figurert en del! Her i Bergen blir vi som oftest spurt 2-3 mndr før testene, da enten pr mail, eller pr telefon.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
DOG
|
 |
« Svar #11 på: Oktober 11, 2009, 19:20:28 » |
|
Kritikken av styret er helt på sin plass det er styret i klubben som har ansvaret for alle aktiviteter i klubben ,og jeg trenger ikke belæring om hva som er vanlig praksis da jeg selv har vært formann i NDK
mvh. Lasse Johannessen
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Linn_Maage
|
 |
« Svar #12 på: Oktober 11, 2009, 20:20:09 » |
|
Hadde reisen blitt betalt hadde jeg stillt opp på kort tid Bare et fly det:)
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Vero
|
 |
« Svar #13 på: Oktober 11, 2009, 21:17:09 » |
|
Det er vel ingen som sitter 3 dager i før en prøve og skaffer testleder og figuranter,vanlig praksis er og sende SKRIFTLIG forespørsell til de som er testledere og fig, når terminlista er klar sånn ca, rundt juletider,det er også vanlig og legge ved svarkonvolutt .Gjør den jobben dere har påtatt dere eller trekk dere når det er så vansklelig og gjøre det dere har forpliktet dere til.Legg gjerne ut hvike fig. dette gjelder for de har vel svart skriftlig ja til og stille ,hvis ikke så slutt og skylde på andre når det er dere som er årsak til fadesen.  Jeg har selv vært figurant i flere år,og har pr dags dato aldri fått et BREV tilsendt fra noen klubb ved juletider om jeg kunne stille opp 6 mndr senere...  Vanlig kotyme har vært en email eller en telefon. Jeg figurerte senest idag, og den forespørselen kom for 1 mnd siden..  Den forespørselen kom via telefon fra klubbformann. Angående den ferdselsprøven det er snakk om her, er det vel en SMULE vanskelig å holde den for NULL hunder? Eller? Den hadde nok vært holdt med bare en påmeldt hund.
|
|
|
|
|
Loggført
|
DKV 09 BH B NUCH KBHV 07 Tamlands Valentino Garavani BH B NUCH Tamlands Nina Ricci
|
|
|
|
DOG
|
 |
« Svar #14 på: Oktober 11, 2009, 21:54:02 » |
|
Ja du sier det jo selv Vero, alt går på tilfeldigheter .Det skal vel være utstilling til jul,så i desember er det vel på tide og ringe dommere og ringsekretærer,så kanskje de kommer .PS husk å bestille hallen det kan vel gjøres julaften. Hvis ikke kan det jo utsettes så kan de beholde plassen sin de som har meldt på,for da er det jo ikke avlyst.
|
|
|
|
« Siste redigering: Oktober 11, 2009, 22:20:24 av DOG »
|
Loggført
|
|
|
|
|