Sider: 1 [2]   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Kastrering av valp  (Lest 2298 ganger)
0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.
DOG
Valp
**
Utlogget Utlogget

« Svar #15 på: Oktober 26, 2009, 17:02:51 »

Kanskje man skulle amputer ett bein  på hunden så den ikke løper så fort da er det letter å få tak i den også?
Loggført
Kristin
Små kverrulant
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne

« Svar #16 på: Oktober 27, 2009, 00:53:57 »

Syns egentlig ingen argumenter mot kastrering var gode nok  Smiley Hannkatten vår er kastrert og han slipper å komme hjem med avrevne ører fra andre ukastrerte katter. Han slipper også å produsere et lass med kattunger som blir dumpet i konteinere eller misshandlet til døden.

det var OT, men men....
 Roll Eyes
Loggført

Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Wenche Jo
Kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #17 på: Oktober 27, 2009, 12:01:38 »

Totalt ulogisk å trekke sammenligninger med hund og katt. Jeg tviler vel for at du slipper bikkja ut på samme måte som du slipper katta ut. Men helt klart, skal bikkja fly ute på egen hånd så burdte den jo vært kastrert, eller aller best..omplassert fra uvettig hundehold.

Loggført
Gråtass
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #18 på: Oktober 27, 2009, 13:55:01 »

Nå er jeg absolutt ikke for kastrering av hunder enten det er tisper eller hannhunder på regelmessig basis slik det blir gjort i andre land som f eks storbrittania, men jeg har sett og ser stadig tilfeller der folk skaffer seg en hund som de får enkelte kjønnsrelaterte problemer med som gjør kastrering til ett ok alternativ for at den eieren skal kunne beholde hunden. Jeg syns vel egentlig at det er bedre å kastrere en hund som kan bli boende hos sin familie, enn at det er så viktig å beholde hunden intakt at den må omplasseres.. Som instruktør har jeg ved flere anledninger sagt at jeg mener den hunden kunne ha ett enklere liv om den ble kastrert. Men jeg har alltid påpekt regelverket, eierens mening om saken og ikke minst at man skal ha en veterinæruttalelse.
Loggført

-If you don't like the answer, ask a different question!-
Kristin
Små kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #19 på: Oktober 27, 2009, 14:43:44 »

Totalt ulogisk å trekke sammenligninger med hund og katt. Jeg tviler vel for at du slipper bikkja ut på samme måte som du slipper katta ut. Men helt klart, skal bikkja fly ute på egen hånd så burdte den jo vært kastrert, eller aller best..omplassert fra uvettig hundehold.

Helt ulogisk er det ikke  Smiley Men er enig i det andre du skriver. Ble litt tullete å dra inn katt i denne diskusjonen  Roll Eyes
Loggført

Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Sider: 1 [2]   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til: