|
tab
|
 |
« på: November 11, 2009, 22:03:58 » |
|
Valpen er 10 uker. Og den virker akkurat som foreskrevet.
Når den våkner om morgenen, så holder den et helvete i 2 timer før den sovner utmattet. Er jeg heldig så har den da også kanskje rukket å tisse på gulvet i ett uoppmerksomt øyeblikk.
Etter en liten time eller to, så våkner den igjen med all futt´en på plass igjen. Nå er det biting og slåssing som står på agendaen. Går vi en tur, så hopper den opp i knehøyde og biter seg fast slik at jeg går ned i knestående med valpen knurrende og kjempende i leggen, eller han biter seg fast i en ullragg eller ei tå! Etter en halvannen til to timer med slik aktivitet er det igjen soving.
Når han våkner igjen så er det bord, stoler, puter, filler, vaskefiller, kosteskaft, soffa, hundesenga som får gjennomgå. Går vi en tur ut, så er det veksling mellom å bite meg i leggen eller bistå veietaten med å støvsuge alt som kan spises og ikke spises, noe som fører til at han kastet opp 2 kvister, en dose med grønt gress, 3-4 småsteiner og ymse objekter.
Kaster jeg en ball, leker jeg med en kong eller prøver å kose litt så biter han meg i nesa! Fantastisk! Dette er slik en valp skal være og det er helt normalt!
Ha en glitrende kveld. Snart våkner udyret og jeg får rollen som bitefille!
|