Sider: [1]   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Svineinfluensavaksine  (Lest 597 ganger)
0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
FruJonas
Unghund
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne

« på: November 20, 2009, 00:31:33 »

Skal du ta den? Hvorfor/hvorfor ikke? Skal dine barn få vaksine? Hvor gamle er de? Om du har tatt den, har du hatt noen bivirkninger dagen(e) etterpå?
Er sånn i tvil, om jeg skal ta og om barna mine skal ta. Samboer har tatt og vært skikkelig syk, ikke noe jeg unner ungene mine... Huff...
Loggført

En labrador er ingen sofapute!
Mtorg
Gjest
« Svar #1 på: November 21, 2009, 01:50:24 »

Fru Jonas; Jeg er svært i tvil. Har hatt en unge med svineinfluensa. Hosta ei uke og har hatt noe redusert almentillstand i etterkant. nå ca 2 uker siden. Men er på beina og på skolen. Har hatt ei jente med det samme og beggynte med tamiflu samme døgnet som symt. kom. Ble frisk i en fei, men har hatt noe red. almen tillstand hun også. Minsta har ikke hatt noen symptomer og ikke vi foreldre heller. Er støtt i tvil om hva jeg skal gjøre. Skal barna som har hatt og tatt tamiflu ta vaksine. Skal vi andre som valser i smitten dagstøtt ta vaksinen...
IKKe vet jeg... Tror det er mye statlige midler på spill når det gjelder vaksineringsprosjekter, og er ikke helt sikker på om jeg kommer til og  vaksinere meg, selv om jeg alltid får "manne varianten" av slike ufyslige sykdommer!
Er for øyeblikket veldig glad det ikke smitter til hunder. Har valpekull her hjemme nå og det er bare sååå moro!
Loggført
AnitaW
Valp
**
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne

« Svar #2 på: November 21, 2009, 02:41:48 »

Her er det ingen tvil, vi skal ikke ta vaksinen. Ikke er jeg redd for nålestikk, ikke er jeg redd for innholdet i vaksinen, men jeg er helt sikker på at både min og mine barns kropp fikser levende svinevirus helt på egenhånd. Jeg kjøper bare ikke den massehysterigreia uten videre. Jeg syns myndighetene skremmer folk unødvendig. Det skal tillegges at ingen av oss er i noen form for risikogruppe, jeg vil anta saken ville være annerledes OM en eller flere av oss var det.
Loggført

Målet er å få det beste ut av den hunden man har...
Sider: [1]   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til: