Sider: [1]   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Lab som stikker på skogstur  (Lest 699 ganger)
0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
FruJonas
Unghund
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne

« på: Desember 06, 2009, 16:30:47 »

Jeg har en 4 år gammel lab-hann. Vi har trent endel blodspor og LP, men blitt lite av begge siste året. På tur i skogen har han en lei tendens til å stikke, han blir ikke borte mer enn toppen 10 minutter, men han setter nesa i bakken, følger et spor og stenger av hodet.  Har han først fått teften så nytter det ikke å rope han inn igjen. Vi har en boxer også, han føler lab'en noen ganger, men ikke alltid, han er enklere å rope tilbake.

Lab'en er veldig selvstendig og har en stor selvtillit - noe som nok er typisk for rasen. tips til hvordan man kan få ham til å slutte med dette? Har ikke lyst å gå med ham i bånd i skogen, det er jo skogsturene som er toppen av lykke - for oss alle Smiley Tips?
Loggført

En labrador er ingen sofapute!
Circameg
Administrator
Utlogget Utlogget

« Svar #1 på: Desember 12, 2009, 17:23:42 »

Løp etter han til du finner han.. Gi klar beskjed om hva du mener om han.. Slipp han, og rop på nytt.. Han skal vite at om han stikker av, så kommer du etter som en bulldoser og det er ikke lønnsomt for han..

Lykke til Smiley
Loggført

Skjønnheten kommer innenfra Smiley
http://www.gardsjente.com
Buffy
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #2 på: Desember 15, 2009, 16:46:19 »

Enig med circameg her. Det hjelper ikke å stå med pølseposen og belønne når han gidder å komme tilbake etter han har fått rast fra seg og belønnet seg selv masse ute i det fri.
Loggført
FruJonas
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #3 på: Desember 16, 2009, 03:39:09 »

Pølsepose finnes ikke med på tur hos oss. Jeg pleier å blåse i ham, han kommer tilbake, men nå har rundene hans blitt større og større - og jeg liker ikke det med tanke på hva han kan møte. Han blokkerer både ører og hjerne når han får lukten av et spor.  Men, bulldoser skal prøves, tipper han blir sjokkert da ja. Utrolig irriterende!
Loggført

En labrador er ingen sofapute!
Sider: [1]   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til: