Heisann!
Jeg er så heldig å ha fått avlest hunden min to ganger. Derav første avlesning ble slik:
HD
D på
høyre hofte, HD
A på
venstre hofte.
Andre avlesning ble slik:
HD
D på
venstre hofte, HD
A på
høyre hofte.
vetrinærenE og NKK mener:Det er tre uavhengige vetrinærer som sier Simba har en A på sine hofter, og fikk bakoversveis når de fikk vite at han hadde en D. En fjerde vetrinær sa at han ihvertfall ikke hadde en D, men kanskje en B/C grad.
Alle fire vetrinærer inkl NKK sier han ikke har forkalkninger. Så det kan jeg stole på, men det over?
Planen min videre:Siste utvei blir å klage det inn til de nordiske kennel klubbene og det nordiske rtg. panelet! Men da kan man ikke anke resultatet eller klage igjen/endre status, så det blir som sagt siste utvei.
Noen her som har erfaring med å sende bildene til SKK, og få deres avlesning?
Noen som har erfaring med å ta hunden utenlands og røngte den der? evt hva vetrinær? hva koster det?
Belgia? Tyskland? eller andre anbefalte land.
Intensjonen min, er å finne ut HVA dette er. Hvilket status hunden min har, og hva jeg kan forvente i fremtiden. Jeg unner ingen denne uvissheten. Heldigvis har NRH et prøveprosjekt ift. at hunder med også sterkere grad enn C, kan trene. Hvis ikke hadde dette rammet oss fatalt.
Om hunden har HD D, så har den D. Men om den ikke har HD D, så vil jeg ikke at det skal stå der heller.