Sider: [1]   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Tipper over i lek..  (Lest 303 ganger)
0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
Cecilie_
Unghund
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne

« på: Februar 23, 2010, 21:17:53 »

Heisann

Jeg har en HG på 10-11 mnd som har veldig typisk schæferlek. Mye lyd og FYSISK lek... og det skal svært lite til før han tipper over/stresser og begynner med jokking. Derfor lurer jeg på om noen her inne har lyst å låne ut hudnen sin, helst hannhund som leker fint, men gir beskjed når det blir for mye. Evt om dere vet om noen i området Sør-Rogaland, helst fra Jæren og sørover, men vi flytter gjerne litt på oss for å få en hund som lærer seg å bli relativt høflig i lek.

Noen som har noen tips? Frem til nå har vi valgt lekekompiser med omhu, får ikke hilse på alle hunder vi møter men har nettopp flyttet og kjenne minimalt med hundefolk her hittil. Har sendt forespørsel til den lokale hundeklubben, men ingen som har gitt respons. Der er det hovedsakelig små hunder og jeg tror noen blir litt skremt når de hører han er litt brutal i lek, men han har ikke vist agressive tendenser foreløpig, problemer er at han tipper over/stresser i form av jokking.

Takker for alle svar  Wink
« Siste redigering: Februar 23, 2010, 21:31:04 av Cecilie_ » Loggført
Unique
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #1 på: Mars 16, 2010, 14:15:47 »

Jeg er ikke så sikker på at løsningen for denne hunden er lek med andre hunder.
Har du prøvd å trene han ?
Lydighet kan være bra for så mangt. Jeg har selv en hund som tidvis er noe heit i pappen og må gåes ned foran konkuranser o.l.
Han stresser mindre hvis han er litt sliten i hodet. Tren litt lydighet eller andre mentale øvelser FØR han får leke med andre hunder. Spor er en fin ting å stresse ned hunder med. I allefall er det min erfaring.

Lykke til Wink
Loggført

Sider: [1]   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til: