Men siden du har en definisjon på dem (i og med at de ligger i avlstankene dine) er du gjerne snill og deler dem med oss uvitende?
Jeg siterer:
Unique på I dag kl. 00:49:28
gemytt
subst. n gemytt () [gəˈmyt] sinn, sinnelag; humør
ha et vanskelig gemytt
mentalitet
subst. m mentalitet () [məntɑlɪˈteːt] måte å tenke på, holdning
norsk mentalitet
Kilde: TheFreeDictionary
Sitat slutt.
Jeg er veldig usikker på hva du egentlig vil vite, om det er hva jeg mener med at jeg håper på gemyttet til mor og mentaliteten til far hos valpene, eller om du bare ville vite hva som er forskjellen på mentalitet og gemytt?
Uansett, om valpene får gemyttet til Alina, vil de bli omgjengelige, snille og meget tillitsfulle.
Får de mentaliteten til far, vil de være selvsikkre, stødige og uredde. Også håper jeg på at de reagerer på omgivelsene med stor overvåkenhet som sin far gjør.
Jeg håper på litt fra hver. Skal selv ha igjen 2 hunder fra dette kullet, hvor en av de skal trenes opp som vekterhund og få være med meg på jobb.
Alina er en veldig myk og snill tispe som også er meget omgjengelig. Dessverre tror jeg ikke hun er IPO matreale, men tiden vil vise. Jeg har i allefall store planer for henne innen spor og konkurranselydighet.
Dette er hovedgrunnen for linjevalget jeg har gjort, da jeg var på utkikk etter en hanne med en tøffere mentalitet. Balco er utmerket der, og hans foreldre er like dan. Jeg møtte hans bestemor, Zorita vom hause Neubrand, og det var ikke vanskelig å se at han hadde fått mye fra henne. Gud for ei vakker og utrolig flott tispe på alle måter.