Sider: [1]   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Danmark forbyr 13 raser  (Lest 939 ganger)
0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
_Veronica
Gjest
« på: Mars 17, 2010, 19:11:27 »

http://nyhederne.tv2.dk/politik/article/29271470/

De rasene som blir forbudt er da :
Dogo argentino
- Amerikansk staffordshire terrier
- Fila brasileiro
- Boerboel
- Kangal
- Centralasiatisk ovtcharka
- Kaukasisk ovtcharka
- Sydrussisk ovtcharka
- Tornjak
- Sarplaninac
- Staffordshire bull Terrier
-Amerikansk bulldog

Hvor lang tid tar det før Norge følger etter ?
En del av disse rasene er allerede forbudt i Norge, ja, men føler at det snart blir slik at man ikke lenger har lov til å ha disse "farlige" hundene våre, og alt som ikke ser ut som en dokost (no offense Smiley) blir forbudt..

Håper virkelig Norge tenker litt lengre enn nesen..
Loggført
Per Olav
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #1 på: Mars 17, 2010, 21:18:34 »

[--]
Håper virkelig Norge tenker litt lengre enn nesen..

I en pressemelding skrev den danske justisministeren at han med interesse hadde lest den norske hundeloven. Det er vel grunn til å mene at ved neste korsvei vil det norske justisdepartementet med interesse lese den danske Smiley
« Siste redigering: Mars 17, 2010, 21:19:23 av Per Olav » Loggført
tab
Unghund
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

« Svar #2 på: Mars 21, 2010, 17:38:35 »

Slik jeg tolker det så er det fortsatt ett lovforslag og ikke endelig vedtatt noe forbud i Danmark.
Loggført

Mvh

--
TAB

BH AB Korad Meine Rottiss Amanda (Medusa)
BH Knertebo's Optimal Frank O' Fido (Frank The Tank)
http://www.krapylene.no
http://www.k-nine.no
"Noen har ryggrad, andre har ryggen foill av skjit!"
Forundret
Gjest
« Svar #3 på: Mars 27, 2010, 10:17:59 »

hvor intresant er det og ha disse rasene i landet?
hvorfor gjorde ikke tilhangerene til rasen mer for å stoppe den uønskede adferden vi hadde på førstesidene i diverse aviser, hvis dette er så viktig for dem?
jeg stiller meg mer uforstående til et forbud mot ulvehundene..for der har ikke slike "uhell" skjedd..
tror det kan være bra jeg.. da kanskje oppdrettre vil tenke seg om før dem selger all dritt til gud og en værmann.. og ikke minst avler på alt(håper og tror at dette vil få folk til og være mer ansvarsbeviste).
Loggført
Per Olav
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #4 på: Mars 27, 2010, 14:31:36 »

hvorfor gjorde ikke tilhangerene til rasen mer for å stoppe den uønskede adferden vi hadde på førstesidene i diverse aviser, hvis dette er så viktig for dem?
jeg stiller meg mer uforstående til et forbud mot ulvehundene..for der har ikke slike "uhell" skjedd..
tror det kan være bra jeg.. da kanskje oppdrettre vil tenke seg om før dem selger all dritt til gud og en værmann.. og ikke minst avler på alt(håper og tror at dette vil få folk til og være mer ansvarsbeviste).

Ulvehundene? Hvilke ulvehunder?
Loggført
Unique
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #5 på: Mars 27, 2010, 21:22:07 »

Interessant....
Kan Forundret ha et poeng her ? Kan dette være en konsekvens av uetisk avl og ukritisk salg?? I såfall kan dette ramme flere raser i fremtiden  ..........?  Roll Eyes
Loggført

Per Olav
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #6 på: Mars 27, 2010, 23:32:34 »

Interessant....
Kan Forundret ha et poeng her ? Kan dette være en konsekvens av uetisk avl og ukritisk salg?? I såfall kan dette ramme flere raser i fremtiden  ..........?  Roll Eyes

Om ukritisk avl er en del av årsaken skal jeg ikke uttale meg om, men etter hva jeg har forstått handler minst like mye om bruk av s k "muskelhunde" i kriminelle miljøer. Miljøer som - etter hva jeg har forstått - politiet kvier seg for å gripe inn i.

Den danske dyrelegeforening skriver i en pressemelding https://www.ddd.dk/Sider/Nyhed.aspx?nid=954 at " Det er i øvrigt påfaldende, at mindretallet i hundeudvalget, der ønsker et forbud, kommer fra Justitsministeriets embedsværk, mens flertallet af hundeeksperter fraråder et forbud" -  noe som er helt i samsvar med framdriften av det norske forbudet av amstaff, hvor vårt eget justisdepartement ikke engang gadd gå i dialog med NKK og våre egne eksperter på hund.
« Siste redigering: Mars 27, 2010, 23:33:58 av Per Olav » Loggført
Sider: [1]   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til: