Sider: [1]   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Rød sløyfe på grå bruks schæfer!  (Lest 1498 ganger)
0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
Silje
Unghund
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne

Sofahunden

« på: Mai 25, 2010, 10:26:07 »

Må bare fortelle dette, i helga hadde jeg meldt på Vargfjells Locus på 6-9 mnd hann. Han var selvsagt akkurat 6 mnd og 1 dag, ingen ringtrening, travtrening eller pels. så oddsene for at han ville gjøre det bra ble jo ganske dårlig etterhvert. Tillegg er det jo en grå sch.

Men vi stillte opp, og han ble handlet av Kennel Perlegården.
Locus fikk seiersrunde i tet, der dommer Fredde Steen snakket om han, så ble han plassert som ML5, og fikk god kritikk og rød sløyfe!!!!

Her er kritikken hans:

Maskulin, med bra proposjoner. Meget tiltalende grå pigmentering, meget godt hode og utrykk. I Stående, bra manke og rygglinje, nogot kort kors, nogot kort underbrøst. Normal front, bra vinkler foran og bak, paralell, Tempramentsfull junior rørelser.

jeg har så sansen for når dommeren får fram de gråe brukshundene også. Vi får håpe han fortsetter å utvikle seg den veien, både helsemessig og mentalt....

Dommeren sa også at Locus glatt kunne klare FAu på Siegershow, hva det betyr vet jeg ikke, men det var visst bra?

Vi krysser fingrene for videre trening og utstilling Grin
Loggført

AD BH Aice Av White Viking
vargfjells Locus

* www.brukshund.dinstudio.no *
Kristin
Små kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #1 på: Mai 25, 2010, 13:57:41 »

Så flott! Syns det er bra at du stiller ham  Smiley  Få de grå frem i lyset  Grin
Loggført

Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Unique
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #2 på: Mai 25, 2010, 19:10:47 »

Kjempebra !!! De som mest undervurderer sine grå schæfere på utstilling, er nok desverre de som eier dem.
Han sa ikke VA ??   VA  = Vorzüglich Auslese (spesielt utmerket)

Keep up the good work og få de grå inn i ringen !! Så lenge anatomien er der, spiller
 fargen liten rolle. Gratulere med flott resultat og kritikk.
Loggført

Silje
Unghund
Utlogget Utlogget

Sofahunden

« Svar #3 på: Mai 25, 2010, 22:27:17 »

Takk begge to Smiley ja er så flott å få fram de grå!

Nei, han sa FAU om jeg ikke husker feil?  Cool Skal ikke være bastant, utstilling er ikke mitt sterkeste fag.
Loggført

AD BH Aice Av White Viking
vargfjells Locus

* www.brukshund.dinstudio.no *
Elvira
Valp
**
Utlogget Utlogget

« Svar #4 på: Juni 30, 2010, 17:37:03 »

Gratulerer med premien  Smiley

"Fau" er nok tysk "V" og er nest høyeste premiegrad på utstilling, tilsvarer omtrent rød med CK på norsk (bare VA er høyere)
Loggført
lita
Valp
**
Utlogget Utlogget

Brukshunden i fokus:)

« Svar #5 på: August 29, 2010, 18:33:38 »

Fantastisk bra jobba:)gleder meg til jeg skal ut med min:)hehe...
Loggført
Sider: [1]   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til: