Erfaringer med bc har jeg ikke så mye av, bare andre gjeterhunder. Om du kan ha en TV-dag i blant, er opp til deg og enkeltindividet du anskaffer deg. Noen er mer krevende en andre, og om du fra den er valp gir den MASSE aktivitet hele tia, vil du få en hun som krever MASSE aktivitet hele tia. Det er viktig får gjeterhundene å lære at de er nødt til å kjede seg i blant.
Ang. oppdretter er du nødt til å vurdere selv hva du vil ha... Det å utelukke de useriøse oppdretteren er en ting, men det å velge riktig seriøs oppdretter er en annen ting når det gjeller bc (siden bc'ene brukes til så mye forskjellig). Vil du ha en hund fra gjeterlinjer, med kraftig gjeterinstinkt og behov for ett veldig aktivt liv? Eller en "familie-bc" som brukes litt som en allrounder? Eller kanskje en fra "agility-linjer" som jeg ville valgt (siden jeg driver aktivt med det). Jeg tror nok jeg skal ha bc da, du aner jo liksom aldri helt hva du får. Men det er jo bare meg da

Du er nødt til å finne ut selv hva du ser etter, for så å plukke ut de riktige linjene for din lille valp. Lykke til!