Sider: [1]   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Vari kennel XL + Volvo XC70 = ?  (Lest 790 ganger)
0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.
Shiba
Valp
**
Utlogget Utlogget

« på: Oktober 07, 2010, 08:34:24 »

Ganske enkelt, får jeg inn Vari kennel str xl i en Volvo xc70, 2005 modell?

Evt, får jeg fly med dobermann i large Vari kasse? (SAS)

Lengden er ikke noe problem, kan legge ned seter. Verre med høyden. Det KAN akkurat gå, eller akkurat IKKE. Så derfor jeg lurer på om noen har prøvd. Kjekt å vite før jeg reiser, og står på OSL med et bur jeg ikke får med meg videre. Men ser at det kanskje blir vanskelig med det buret, pga lastegitteret i stål som folder opp i taket - og dermed stjeler litt høyde der også...

Men enda verre å komme på flyplassen og ikke få reise fordi buret er for lite!

Noen som har prøvd XLburet i XC70?

Loggført
Maria
Små kverrulant
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne

« Svar #1 på: Oktober 07, 2010, 11:46:56 »

Vari kennelen XL er 75 cm høyt så du får måle bilen din  Wink, men regner med at Volvo'en har mer enn god nok plass til dette se for øvrig denne linken http://www.canis.no/innlegg.php?nr=103041&start=1 om du ikke finner det du leter etter deg - ring forhandleren, eller finn spesifikasjonene på nettet.

En dobermann vil som regel ikke bli godtatt av flyselskapene i et large bur, men reglene praktiseres litt forskjellig  også etter hvem du snakker med, men hunden skal kunne stå oppreist i buret med hodet normalt så dersom du ikke har et veldig lite eksemplar av rasen vil dette bli for lite (litt kjedelig å måtte droppe reisen når du står på flyplassen allerede)

Du MÅ kontakte flyselskapet på forhånd og spørre om høyden i lasterommet. SAS har noen modeller som har for lav høyde i lasterommet.
Loggført

Puma de Malandanza
BH Pico vom Haus Mecki SchH I
http://www.mrpico.com
Shiba
Valp
**
Utlogget Utlogget

« Svar #2 på: Oktober 07, 2010, 15:34:59 »

Takk for svar Smiley
Volvoen er ikke min, men bileieren har målt den til 76 cm i høyden. Offisielle mål på Vari er også 76 cm. Hvis buret faktisk er 75 cm, så bør det gå inn, men det er jo marginalt... Derfor jeg gjerne vil høre om noen faktisk har prøvd det inn, og om det går.

Large blir for lite uansett ja, målte hunden til 68 cm over manken, så det utgår,  large måler bare 66 cm høyt.

Blir spennende dette... Kanskje jeg bare må kjøre ned egen bil? Norge på langs i november... jaja...
Loggført
Silje
Unghund
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne

Sofahunden

« Svar #3 på: Oktober 07, 2010, 17:01:38 »

Det er tungvindt, men flyburene kan du dele! Da går det inn, til nød om du må ha det inn - jeg mener, så du slipper å stå der og tro du ikke får det med deg. Smiley

Vi fikk inn et XL vari flybur i en volvo v70 2001 modell varebil (samme som om du legger ned setene). Midt i bilen der takhøyden er størst.
Loggført

AD BH Aice Av White Viking
vargfjells Locus

* www.brukshund.dinstudio.no *
Shiba
Valp
**
Utlogget Utlogget

« Svar #4 på: Oktober 07, 2010, 21:48:53 »

Vi fikk inn et XL vari flybur i en volvo v70 2001 modell varebil (samme som om du legger ned setene). Midt i bilen der takhøyden er størst.

Takk!
Ser ut til at 2001 og 2005 modellene er tilnærmet like, så da satser jeg på at det er oppklart Smiley

Fjær i hatten til deg Smiley
Loggført
Sider: [1]   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til: