Sider: [1]   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Klengete hund  (Lest 775 ganger)
0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.
Unique
Unghund
Utlogget Utlogget

« på: November 30, 2010, 21:38:26 »

Vet ikke om det er noen atferdseksperter her, men kanskje noen har erfaring. I det siste har hunden min ( Hannhund 3 år ) blitt " klengete" Ikke sånn at han maser, men når jeg setter meg, f eks i godstolen eller i sofaen. Legger han seg på føttene mine. Hvis jeg står, vasker opp, lager mat eller annet, altså står i ro så setter han seg inntil beina mine der jeg står. Hvis jeg holder på med noe, altså beveger meg rundt så holder han seg unna, men så fort jeg setter meg igjen kommer han å legger seg ved siden av.
Han er ikke nervøs av natur eller stresset. men dette er noe nytt. Vi bor alene og det er bare oss to her.
Jeg har også  opplevd at han kan være i overkant beskyttende når vi er ute. Han har to eiere og er noen ganger hos den andre eieren. Der har han vokst opp, så det er et kjent sted for han.   Hva kan dette være for noe ? Er det noe jeg bør gjøre, eller skal jeg slå meg til ro med at hunden min passer godt på meg.... Huh?
Loggført

Kristin
Små kverrulant
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne

« Svar #1 på: Desember 05, 2010, 23:25:17 »

Har hørt om hunder som oppfører seg slik når eier er gravid  Roll Eyes
Loggført

Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Buffy
Unghund
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne

« Svar #2 på: Desember 06, 2010, 12:30:29 »

Min er også slik, det er fryktelig travelt da jeg er føler meg forfulgt i mitt eget hjem. Det jeg gjør nå er at ho har teppet sitt og ho får beskjed om å legge seg der og at ho ikke skal følge meg over alt. Ho får rett og slett ikke lov. Jeg tror dette bunner i usikkerhet og også litt ressursforsvar.
Loggført
Sider: [1]   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til: