Sider: [1]   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hjelp - analkjertelproblematikk  (Lest 611 ganger)
0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.
Silje
Unghund
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne

Sofahunden

« på: Desember 17, 2010, 00:18:09 »

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Jeg vil veldig gjerne ha mange svar her inne. Da det for meg er fortvilende å ikke vite eller å surre på tankene. Kanskje det hjelper å dele med hundefolk? Jeg skal prøve det.

Idag var Simba hos dyrlegen igjen, da det ikke har grodd etter at de fjernet analkjertlene på Stend Dyreklinikk i Bergen i oktober.

Vi har vært til jevnlig kontroll og pga fistel på begge sider så har det ikke grodd. Vi startet på antibiotika for 17 dager siden pga at det ikke var grodd, vetrinæren skrapte ut betennelse og den ene siden grodde fint på 10 dager. Han tok blodprøver idag for å sjekke leververdiene - de var heldigvis fine (og det er vi prisgitt nå).

Den andre siden fikk 7 dager til på seg, med å komme seg. Det var ikke grodd noenting når vi idag drog til dyrlegen. Han valgte da å operere. Han sa at det var dypere enn han trodde - altså at såret går faktisk helt inntil tarmveggen! Han går nå på samme antibiotika som han har gått på i 17 dager + en annen type antibiotika for å få det mer bredspektret. + At jeg skal smøre han med fucidin to ganger for dagen OG smertestillende ved behov. Stakkars lille gullet. Det jeg er fortvilet over nå, er hvordan vetrinæren sa det når jeg drog der ifra idag. Han sa at hvis det skjedde (så forklarte han noe) så fikk vi ta det derifra og hvis det skjedde (så forklarte han en ny ting) så fikk vi ta det og derifra - og hvis det ikke ville gro - det måtte vi ikke tenke på nå. Hva da?! Jeg er fortvilet og engstelig. Vetrinæren sa han skulle ringe meg imorgen, vi skulle og holde kontakten utover helga og jeg skal på time til mandagen igjen - allerede. Jeg føler på meg at dette er litt "worst case scenario". Pga dette velger jeg å feire jul i nærheten av denne vetrinæren som har fulgt hans sak siden fistlene ble oppdaget. Jeg vet ikke hva jeg skal tenke. Jeg prøver å tilrettelegge for at det skal gå smertefritt, men hva skjer hvis ikke? Hjelp meg alle her inne. Kom med noen tips, eller ja. Dette blir jo som med andre ting, det er jo individuelt så historier er jo ikke noe holdepunkt men jeg vil gjerne høre hvis noen kan berolige meg med noe. Aldri vært så engstelig før som jeg er nå. Går å tenker og surrer i min egen lille boble - bryr meg ikke om omgivelsene eller den andre hunden.

Kanskje det er en naturlig reaksjon, anyone answer!
Loggført

AD BH Aice Av White Viking
vargfjells Locus

* www.brukshund.dinstudio.no *
tab
Unghund
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

« Svar #1 på: Desember 17, 2010, 19:31:46 »

Er det schäferrompe (anal fistler) hunden din har fått? Hvis det er det hunden din lider av så er dette desverre en vanskelig sykdom å helbrede 100%. Det eneste jeg kan anbefale deg er å søke og lese så mye som mulig på Internet om sykdomen og se hvilke behandlingsmetoder som finnes.

Uansett, lykke til. Håper hunden din blir frisk

Loggført

Mvh

--
TAB

BH AB Korad Meine Rottiss Amanda (Medusa)
BH Knertebo's Optimal Frank O' Fido (Frank The Tank)
http://www.krapylene.no
http://www.k-nine.no
"Noen har ryggrad, andre har ryggen foill av skjit!"
Silje
Unghund
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne

Sofahunden

« Svar #2 på: Desember 17, 2010, 19:45:06 »

Neida er ikke det.

Han har fjernet analkjertlene - også er det dannet seg fistel i såret - etter operasjon - fistelen er fjernet, så er ikke det som er problemet. Det er det at det ikke gror Sad

Takk, trenger all støtte jeg kan få  Cry
Loggført

AD BH Aice Av White Viking
vargfjells Locus

* www.brukshund.dinstudio.no *
Sider: [1]   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til: