Sider: [1]   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: USA og deres hang til å lage spesialhunder!!!  (Lest 774 ganger)
0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.
Heidi
Små kverrulant
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne

« på: Oktober 30, 2007, 11:14:50 »

http://www.canispanther.com

For min del likte jeg ikke denne "rasen" og ser ikke helt nytten i den. Men på ett annet forum ble de vilt begeistret for denne. Smaken er som baken.
Loggført

Den som aldri gjør feil - har intet gjort!!
Cathrine
Gjest
« Svar #1 på: Oktober 30, 2007, 15:57:42 »

Hva er rasen "laget" av...?

Jeg ser i hvertfall ikke noen nytte for denne typen hunder i Norge..

.
Loggført
Huffsa
Små kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #2 på: Oktober 30, 2007, 16:47:18 »

Sitat fra: "Vani"
http://www.canispanther.com

For min del likte jeg ikke denne "rasen" og ser ikke helt nytten i den. Men på ett annet forum ble de vilt begeistret for denne. Smaken er som baken.

Vilt begeistret kan jeg ikke helt påstå at det ble. Amerikanernes behov for "protection dogs" synes å være høyst tilstede. Hvor réellt det er kan jeg bare spekulere i.. :roll:
Jeg syns ihvertfall ikke det er behov for flere slike raser her til lands. Jeg tror listen over forbudte hunder kommer til å bli lengre og lengre etterhvert, og kan forestille meg at denne vil havne i kategorien "farlige hunder". Og denne trenden med å forby raser tror jeg virker mot sin hensikt. Slik jeg ser det rammer den kun de som er seriøse, og åpner for ennå mer vanvittig og useriøs avl bland de kriminelle.

Mulig jeg sporet av litt her, men prøver å åpne for debatt  Wink
Loggført

Ingenting er umulig, det umulige tar bare litt lenger tid..
Heidi
Små kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #3 på: Oktober 30, 2007, 22:11:40 »

Nei den vil nok aldri bli godkjent i Norge. Så vidt jeg husker er den blandet med labrador, am.staff(pitbull)dobermann og noen molosser raser. Tror den går under molosser i USA.

Jeg synes det er en forferdelig utvikling at folk skal avle hunder med den type rasebeskrivelse!!!!!!
Det kan jo ende med noen blandingsforsøk her i Norge også.
Har vært bort i en blanding mellom rottweiler, bullmastiff og am.staff, man kan jo tenke seg hva de hadde i bakhodet som blandet disse rasene!!

Og JA, jeg må nok innrømme at jeg er fordomsfull.
Loggført

Den som aldri gjør feil - har intet gjort!!
Sider: [1]   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til: