Sider: [1]   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Realityshow for hunder.  (Lest 1265 ganger)
0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.
Wenche Jo
Kverrulant
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne

« på: Oktober 30, 2007, 17:16:29 »

Ja, nå er det bikkjene sin tur til å bli realitystjerner ser det ut som.

Ti hundeeier og deres bikkjer skal i kjent stil leve sammen og konkurrere mot hverandre i ti uker, og i løpet av de ti ukene skal en og en ekvipasje stemmes ut.

Hva syns dere om slikt da?
Loggført
Heidi og Cirka
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #1 på: Oktober 30, 2007, 18:18:18 »

Kommer ann på hvordan opplegget er. Hvis det blir litt i 71 grader nord stil, kan det jo bidra til å øke motivasjonen til folk for å trene hundene sine. Blir det i Robinson/Big Brother stil blir det vel neppe hundehold og trening i fokus. Men som sagt vanskelig å mene noe før man har sett programmet og opplegget. Det mest negative er om de får folk til å bruke metoder som vi i hundemiljøet prøver å få bort eller om det liksom blir så lett bare man har rett hund at hvermansen går i veien og kjøper hund fordi de har lyst på en lydighund og med en type er det lett å få lydig hund. har ikke sett mange programmer med husdyr som jeg er imponert over... Dårlig reklame trenger ikke hundenorget. Nok av episoder som sørger for det i utgangspunktet.
Loggført

when you try it, you don't want anything else....
Ronny
Kverrulant
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

« Svar #2 på: Oktober 30, 2007, 20:46:07 »

Sitat fra: "Heidi og Cirka"
Kommer ann på hvordan opplegget er. Hvis det blir litt i 71 grader nord stil, kan det jo bidra til å øke motivasjonen til folk for å trene hundene sine. Blir det i Robinson/Big Brother stil blir det vel neppe hundehold og trening i fokus. Men som sagt vanskelig å mene noe før man har sett programmet og opplegget. Det mest negative er om de får folk til å bruke metoder som vi i hundemiljøet prøver å få bort eller om det liksom blir så lett bare man har rett hund at hvermansen går i veien og kjøper hund fordi de har lyst på en lydighund og med en type er det lett å få lydig hund. har ikke sett mange programmer med husdyr som jeg er imponert over... Dårlig reklame trenger ikke hundenorget. Nok av episoder som sørger for det i utgangspunktet.

Hva er det slags metoder du snakker om :!:

Tror det blir ihvertfall et a de bedre program, de som har vært til nå har vært ikke seelig,,synes Gaute Grøtta Grav er en kul programleder Cheesy
Loggført

Heidi og Cirka
Unghund
Utlogget Utlogget

« Svar #3 på: Oktober 30, 2007, 21:17:01 »

F.eks slik som den svenske serien som gikk i i fjor?!? Husker ikke helt når den gikk... Rykk og dra dressur... Bare synes at det er ett stort ansvar og være hundeier og at jeg håper de holdningene og metodene som kommer fram er til det beste for hundene og oss andre hundeeiere.  Slik at potensielle hundeeiere får inn gode tips. Sier ikke at metoden må være ditt eller datt bare håper det er positiv innlæring som blir dominerende.. Etter som jeg ikke har sett programmet er det kun mine håp for serien.   Cheesy
Vi trenger god reklame for friske fine lydige hunder som er menneskets beste vennn..  Cheesy
Loggført

when you try it, you don't want anything else....
Wenche Jo
Kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #4 på: Oktober 30, 2007, 21:36:46 »

Det heter seg vel at en skal ikke være forutinntatt, men i dette tilfellet så kan jeg ikke fri meg fra å ha reservasjoner for dette.

For å sitere programomtalen: " I kjent realitystil har en etter en hund blitt stemt ut".

En har jo sett på de forskjellige realityshow og jeg tror neppe at dette blir så mye anneledes.

Og den som tror at dette blir et slags program hvor kan lære noe...hmmm...hvor mye har dere lært av Robinson og lignende program?
Loggført
Lita
Gjest
« Svar #5 på: Oktober 30, 2007, 22:02:33 »

Realityserien er et samarbeid mellom TV2 og Oslo hundeskole og innspillingen av serien foregår på Oslo hundeskoles gård Melnes. Her er hva Oslo Hundeskole sier om serien:

Sitat
TV 2 og Oslo Hundeskole lager TV program på Melnes gård som Oslo Hundeskole har bygd opp i de senere år. Programmet har nå kommet et stykke på vei og deltakere er på plass.
Her blir det mye fine hundebilder og mange fine opplevelser for hunde interesserte mennesker.

Mye av programmet er lagt opp til at det er deltakerne selv som må jobbe seg frem til et resultat med sine hunder. Etter å ha fulgt både eksperter og deltakere i en periode kan vi love at her blir det mye følelser og masse moro.
Etter hvert som programmene skrider frem vil også Oslo Hundeskoles nettsider bli oppdatert slik at dere kan få et lite innblikk.

På bilde som dere ser har noen av Oslo Hundeskoles yngre lydighetsutøver fra eliteklassen kommet på besøk. Gaute Grøtta Grav som er programleder for ”Hundeskolen” var med og spilte inn en liten reklame film med deres hunder.

Dette ble meget bra.

Kamuflert reklame gimmik...?
Loggført
Malin og Lita
Valp
**
Utlogget Utlogget

« Svar #6 på: November 05, 2007, 23:10:29 »

Flere som så første episode i går? Jeg var positivt ovrrasket, synes det så bra ut! Skikkelige instruktører;)

Litt "kjedelige" raser da, men så er jo jeg brukshundmenneske da! Wink

Kom med ditt synspunkt!
Loggført

alin og Blackneck's A'Lita
Wenche Jo
Kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #7 på: November 05, 2007, 23:21:46 »

Joda, jeg så programmet jeg også og jeg syntes det var koselig, hverken mer eller mindre...hehe...og jeg lo godt av et par stykker Tongue  Var noen fine karakterer der Smiley

Men det var nok slik jeg hadde sett det for meg...ren underholdning og lite læring for seerne. Men det er jo heller ikke poenget med realityshowene da.

Skal bli morsomt å se når de skal trene søk neste gang..hehe... Tongue
Loggført
Ronny
Kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #8 på: November 06, 2007, 00:34:27 »

Sitat fra: "wenche"
Joda, jeg så programmet jeg også og jeg syntes det var koselig, hverken mer eller mindre...hehe...og jeg lo godt av et par stykker Tongue  Var noen fine karakterer der Smiley

Men det var nok slik jeg hadde sett det for meg...ren underholdning og lite læring for seerne. Men det er jo heller ikke poenget med realityshowene da.

Skal bli morsomt å se når de skal trene søk neste gang..hehe... Tongue

Så også dette Cheesy  Kan se for meg allerede fler morsomheter videre ut i episodene Cheesy
Loggført

Lita
Gjest
« Svar #9 på: November 06, 2007, 14:38:03 »

Programmet har sin underholdningsverdi, men er verdt null i forhold til å øke kompetansen på den generelle hundeeier i Norge. Må si jeg ble skuffet over måten Oslo hundeskole holder sine kurs. Det er jo som å gå 15 - 20 år tilbake i tid. På mine første dressurkurs var det også gjort på denne måten. Å trene i kø for å  få trent mest mulig uten å tenke på kvaliteten på det en gjør. Her var det mer prøving og feiling enn kvalitet på treningen!
Loggført
Ronny
Kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #10 på: November 06, 2007, 15:56:45 »

Sitat fra: "Lita"
Programmet har sin underholdningsverdi, men er verdt null i forhold til å øke kompetansen på den generelle hundeeier i Norge. Må si jeg ble skuffet over måten Oslo hundeskole holder sine kurs. Det er jo som å gå 15 - 20 år tilbake i tid. På mine første dressurkurs var det også gjort på denne måten. Å trene i kø for å  få trent mest mulig uten å tenke på kvaliteten på det en gjør. Her var det mest prøving og feiling enn kvalitet på treningen!

Er klippene du ser det Cheesy  Cheesy
Å ja det er jo et underholdningsprogram, å ikke en treningsvideo, videre er det værdagslydighet, å som man ser på programmet så trengs det visst slike program også. Men hva skaper et slikt program,,,jo det skaper at fler får seg hund om de gikk å tenkte på det, det skaper kanskje også treningsiver til alle de som sitter i sofan hjemme mens hunden holder på å dø av kjedsomhet..
Loggført

Lita
Gjest
« Svar #11 på: November 07, 2007, 13:23:20 »

Sitat fra: "IPO III"
Er klippene du ser det Cheesy  Cheesy
Å ja det er jo et underholdningsprogram, å ikke en treningsvideo, videre er det værdagslydighet, å som man ser på programmet så trengs det visst slike program også. Men hva skaper et slikt program,,,jo det skaper at fler får seg hund om de gikk å tenkte på det, det skaper kanskje også treningsiver til alle de som sitter i sofan hjemme mens hunden holder på å dø av kjedsomhet..

Jeg tror ikke det er klippene en får se. Og en trenger ikke å trene kvantitet fordi om det er hverdagslydighet. Jeg tror dette gir et helt feil bilde til uerfarne mennesker som sitter å ser på dette. Jeg ser nå for meg at halve hundenorge restler sine hunder ned i dekk...
Loggført
Huffsa
Små kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #12 på: November 20, 2007, 08:44:18 »

Nå har jeg fått med meg en halv episode og.. den freestyle episoden. Skal gi det en episode til da jeg syns freestyle er gørrandes kjedelig. Selv ikke de ekvipasjene som demonstrerte var morro å se på.. meg om det. Når det er sagt tror jeg de representerer hunderiet generelt ganske bra. Ihvertfall her i byen. Jeg ser "sånne" overalt. Stort sett trivelige folk med trivelige hunder, og jeg tror hverken hundene eller folka lider noen stor nød. De kan kanskje ikke fancy begreper og analyserer alt ihjel.. og mange menneskeliggjør hundene sine altfor mye i mine øyne, men igjen tror jeg generelt både folk og hunder har det ganske greit sammen Smiley
Loggført

Ingenting er umulig, det umulige tar bare litt lenger tid..
Kristin
Små kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #13 på: November 20, 2007, 20:00:41 »

Må bare si at jeg synes litt synd på han med den engelske mastiffen. Han vil så gjerne og prøver alt han kan for å få hunden med  :lol:  Kjenner at jeg blir frustrert selv når hunden bare står der og ikke enser eieren sin en gang  :roll:
Loggført

Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Wenche Jo
Kverrulant
Utlogget Utlogget

« Svar #14 på: November 20, 2007, 22:06:52 »

Jeg er Bergis-fan....Det er den ekvipasjen som gjør hele showet...hurra for Bergis Wink
Loggført
Sider: [1]   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til: